Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3990
Title: TEACHING TOLERANCE AT SCHOOL: THE EXPERIENCE OF MODERN FRENCH EDUCATION SYSTEM
Other Titles: НАВЧАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ В ШКОЛІ: ДОСВІД СУЧАСНОЇ ФРАНЦУЗЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ
ОБУЧЕНИЕ ТОЛЕРАНТНОСТИ В ШКОЛЕ: ОПЫТ СОВРЕМЕННОЙ ФРАНЦУЗСКОЙ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ
Authors: Lysenko, N.
Shtefan, L.
Kholodniak, O.
Лисенко, Н.
Штефан, Л. А.
Холодняк, О. В.
Лысенко, Н.
Холодняк, Е. В.
Keywords: tolerance
teacher training
education
values
France
толерантність
підготовка вчителів
освіта
цінності
Франція
толерантность
подготовка учителей
образование
ценности
Франция
Issue Date: 2020
Publisher: Institute for Research and European Studies
Citation: Lysenko N. Teaching tolerance at school: the experience of modern french education system / N. Lysenko, L. Shtefan, O. Kholodniak // Journal of Liberty and International Affairs. – 2020. – Vol. 6, No. 1. – P. 129–138.
Abstract: The fostering tolerance problem in the modern world is becoming increasingly current in the context of globalization processes and the migration crisis. Following the need to cultivate tolerance in the younger generation, French modern education system aims to install the ‘values of the Republic’ as an element of public school programs. At the same time it turned out that most teachers are not sufficiently trained to carry out educational activities in the sphere of fostering tolerance. The education system reform carried out in 2013 made this training compulsory introducing the so-called ‘Common Core Program’ (Tronc Commun) to future teachers of all specialties. Within the program teachers deepen their knowledge in history, philosophy, law, sociology, pedagogy. Проблема толерантності у сучасному світі стає дедалі актуальнішою в умовах глобалізаційних процесів та міграційної кризи. З огляду на необхідність виховання толерантності у підростаючого покоління, сучасна французька система освіти має на меті встановити „цінності республіки” як елемент державних шкільних програм. У той же час виявилося, що більшість вчителів недостатньо підготовлені для здійснення освітньої діяльності у сфері виховання толерантності. Реформа системи освіти, проведена в 2013 році, зробила це навчання обов’язковим, запроваджуючи так звану «Загальноосновну програму» (Tronc Commun) для майбутніх викладачів усіх спеціальностей. У рамках програми викладачі поглиблюють свої знання з історії, філософії, права, соціології, педагогіки. Проблема воспитания толерантности в современном мире становится все более актуальной в контексте процессов глобализации и миграционного кризиса. Следуя необходимости воспитывать терпимость в подрастающем поколении, современная французская система образования стремится внедрить «ценности Республики» в качестве элемента программ государственных школ. В то же время выяснилось, что большинство учителей недостаточно подготовлены для осуществления воспитательной деятельности в сфере воспитания толерантности. Реформа системы образования, проведенная в 2013 году, сделала это обучение обязательным, и для будущих учителей всех специальностей была введена так называемая «Общая основная программа» (Tronc Commun). В рамках программы учителя углубляют свои знания в области истории, философии, права, социологии, педагогики.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3990
ISSN: 1857-9760 (online)
Appears in Collections:Кафедра англійської мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
179-Article Text-332-1-10-20200803.pdf680.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.