Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3896
Title: МОЖЛИВОСТІ ПРОЄКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Other Titles: ВОЗМОЖНОСТИ ПРОЕКТНОЙ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ
OPPORTUNITIES OF PROJECT TRAINING TECHNOLOGY IN PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE SPECIALISTS
Authors: Науменко, Н. В.
Козлов, А. В.
Naumenko, N.
Kozlov, A.
Keywords: проєктна технологія навчання
проєктна діяльність
інтеграція навчальних дисциплін
здобувачі вищої освіти
проектная технология обучения
проектная деятельность
интеграция учебных дисциплин
соискатели высшего образования
project training technology
project activities
integration of academic disciplines
applicants for higher education
Issue Date: Oct-2020
Publisher: Izdevnieciba «Baltija Publishing»
Citation: Науменко Н. В. Можливості проєктної технології навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців / Н. В. Науменко, А. В. Козлов // Current trends and factors of the development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries : International scientific and practical conference, Lublin, September 25–26, 2020. – Lublin : Baltija Publishing, 2020. – P. 157–160.
Abstract: Використання проєктної технології навчання в освітньому процесі сприяє усвідомленню здобувачами освіти власної індивідуальності, формуванню контактності, емпатії, відчуття обов’язку, рефлексивності, відповідальності, готовності до диференційованої оцінки своєї праці, підвищенню професійного інтересу майбутнього фахівця. Різні форми співпраці викладача і здобувача освіти, майбутніх фахівців між собою, постановка і розв’язання творчих, професійно значущих завдань створювала психолого-педагогічні передумови розвитку позитивного настрою занять. Использование проектной технологии обучения в образовательном процессе способствует осознанию соискателями образования собственной индивидуальности, формированию контактности, эмпатии, чувства долга, рефлексивности, ответственности, готовности к дифференцированной оценки своего труда, повышению профессионального интереса будущего специалиста. Различные формы сотрудничества преподавателя и соискателя образования, будущих специалистов между собой, постановка и решение творческих, профессионально значимых задач создавала психолого-педагогические предпосылки развития позитивного настроения занятий. The use of project training technology in the educational process contributes to the awareness of applicants for education of their own individuality, the formation of contact, empathy, a sense of duty, reflexivity, responsibility, readiness for a differentiated assessment of their work, and an increase in the professional interest of a future specialist. Various forms of cooperation between the teacher and the applicant for education, future specialists among themselves, the formulation and solution of creative, professionally significant tasks created the psychological and pedagogical prerequisites for the development of a positive mood in classes.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3896
Appears in Collections:Кафедра фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Конференція Польща_2020 .pdf153.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.