Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/388
Title: РОЛЬ ОПРАЦЮВАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ВПРАВ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕНЕДЖМЕНТ»
Authors: Шиловцева, Н. В.
Keywords: економічна освіта
сучасна економіка України
формування професійної компетентності
опрацювання ситуаційних вправ
менеджмент
экономическое образование
современная экономика Украины
формирование профессиональной компетентности
проработка ситуационных упражнений
economic education
the modern economy of Ukraine
formation of professional competence
elaboration of case studies
management
Issue Date: 1-Jun-2016
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Citation: Шиловцева Н. В. Роль опрацювання ситуаційних вправ у формуванні професійної компетентності при вивченні дисципліни «Менеджмент» / Н. В. Шиловцева // Модернізація структури та змісту економічної освіти на засадах компетентнісного підходу : матеріали наук.-метод. семінару викл. екон. ф-ту ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. – Харків : ХНПУ, 2016. – С. 50–55.
Abstract: В статті висвітлюється роль опрацювання ситуаційних вправ у формуванні професійної компетентності при вивченні дисципліни «Менеджмент». Професійна компетентність майбутніх фахівців економіки та підприємництва – це складне багатофакторне утворення особистості, що включає систему наукових економічних об’єктивних знань і вмінь фахівця (методи економічного аналізу та статистики, фінансовий менеджмент, бухгалтерський облік і законодавство), здатність адаптувати їх у професійну діяльність (менеджмент, маркетинг, фінансовий аналіз, аудит, бухгалтерія), ціннісних орієнтацій, мотивів діяльності, інтегрованих показників культури (мови, стилю, спілкування, ставлення до себе та своєї професійної діяльності, до суміжних галузей знань), а також наявність стійкої готовності до професійного зростання. Ситуаційні вправи пов’язують навчання і реальність, ознайомлюють з дійсними проблемами і питаннями, а не з абстрактними теоретичними узагальненнями. Робота зі вправою залишає свободу у пошуку шляхів аналізу, ідентифікації і рішення проблеми. При цьому очікується, що в результаті вивчення ситуації можна дійти індивідуального висновку, а після обговорення її в навчальній групі та в аудиторії внести до нього необхідні зміни і сформувати рішення. Світовий досвід використання ситуаційної методики навчання свідчить, що запорука успіху – підготовка письмового конспекту свого аналізу. У бізнесі рекомендації записують навіть тоді, коли спершу їх було надано в усній формі. Щоб мати можливість швидко зосередити увагу на важливих моментах і знаходити під час обговорення потрібне місце у документі, ліпше записати аналіз ситуації у схематичній формі, з використанням основних розділів, таблиць та діаграм для ілюстрування важливих напрямів обговорення та їх взаємодії. В статье освещается роль проработки ситуационных упражнений в формировании профессиональной компетентности при изучении дисциплины «Менеджмент». Профессиональная компетентность будущих специалистов экономики и предпринимательства – это сложное многофакторное образование личности, включающее систему научных объективных экономических знаний и умений специалиста (методы экономического анализа и статистики, финансовый менеджмент, бухгалтерский учет и законодательство), способность адаптировать их в профессиональную деятельность (менеджмент, маркетинг, финансовый анализ, аудит, бухгалтерия), ценностных ориентаций, мотивов деятельности, интегрированных показателей культуры (языка, стиля, общения, отношения к себе и своей профессиональной деятельности, к смежным областям знаний), а также наличие устойчивой готовности к профессиональному росту. Ситуационные упражнения связывают обучения и реальность, знакомят с действительными проблемами и вопросами, а не с абстрактными теоретическими обобщениями. Работа с упражнением оставляет свободу в поиске путей анализа, идентификации и решения проблемы. При этом ожидается, что в результате изучения ситуации можно прийти к индивидуальному заключению, а после обсуждения её в учебной группе и в аудитории внести в него необходимые изменения и сформировать решение. Мировой опыт использования ситуационной методики обучения свидетельствует, что залог успеха – подготовка письменного конспекта своего анализа. В бизнесе рекомендации записывают даже тогда, когда сперва их было предоставлено в устной форме. Чтобы иметь возможность быстро сосредоточить внимание на важных моментах и находить во время обсуждения нужное место в документе, лучше записать анализ ситуации в схематической форме, с использованием основных разделов, таблиц и диаграмм для иллюстрирования важных направлений обсуждения и их взаимодействия. The article highlights the role of the development of situational exercises in the formation of professional competence in the study of the discipline "Management". Professional competence of future professionals of Economics and business – this is a complex and multifaceted formation of personality, including a system of objective scientific economic knowledge and skills of the specialist (methods of economic analysis and statistics, financial management, accounting and law), the ability to adapt them in professional activities (management, marketing, financial analysis, audit, accounting), value orientations, motives, activities, integrated indicators of culture (language, style, communication, attitude and their professional activities, to adjacent fields of knowledge), as well as a strong willingness to professional growth. Situational exercises linked learning and the reality, acquaint with the actual problems and issues, not on abstract theoretical generalizations. Work with exercise leaves freedom in the search for ways of analysis, identification and problem solution. It is expected that as a result of studying a situation can come to an individual conclusion, and after her discussion in the study group and in the audience to make the necessary changes and create the solution. Global experience of use of situational teaching methods shows that the key to success is the preparation of a written synopsis of his analysis. Business recommendations write even when they were first given orally. To be able to quickly focus on important points and find during the discussion of the right place in the document, it is better to write the analysis of the situation in schematic form, using the main sections, tables, and charts to illustrate important areas of discussion and their interaction.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/388
Appears in Collections:Кафедра економічної теорії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шиловцева Н. В..pdf756.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.