Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3642
Title: Методика організації роботи груп підтримки осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах
Other Titles: Методика организации работы группы поддержки особ, которые находятся в сложных жизненных обстоятельствах
The Methodology of Organizing the Work of the Support Group for Persons Who Are in Difficult Life Circumstances
Authors: Трубавіна, І. М.
Нагачевська, З. І.
Мартинюк, А. Ю.
Трубавина, И. Н,
Нагачевская, З. И.
Мартынюк, А. Ю.
Trubavina, I.
Nahachevska, Z.
Martyniuk, A.
Keywords: група підтримки
«допомога для самодопомоги»
ведучий групи
педагогічна підтримка
фасилітація
группа поддержки
«помощь для самопомощи»
ведущий группы
педагогическая поддержка
фасилитация
support group
“self-help assistance”
group leader
pedagogical support
facilitation
Issue Date: Feb-2020
Publisher: Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
Citation: Трубавіна І. М. Методика організації роботи груп підтримки осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах / І. М. Трубавіна, З. І. Нагачевська, А. Ю. Мартинюк // // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки / Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка ; [редкол.: С. О. Семеріков (голов. ред.) та ін.]. – Старобільськ : ЛНУ, 2020. – № 2 (333), ч. 2. – С. 282–293.
Abstract: Гуманітарна криза в українському суспільстві, викликана політичними, економічними, медичними, соціальними проблемами, які приводять людей до складних життєвих обставин (кризи особистості та сім’ї), які вони не взмозі подолати самостійно. Однією з ефективних форм соціальної роботи в інших країнах є групи підтримки або групи взаємодопомоги, які починають впроваджуватися в Україні. Доведено їх ефективність щодо подолання проблем алкоголізму, наркоманії, сімейного насильства, сімейних проблем, прийомних сімей тощо. Визначення і опис методики роботи такої групи підтримки з урахуванням світового досвіду наведено в статті, є її метою. Визначено, що концептуальними основами роботи групи підтримки є «допомога для самодопомоги». Методика організації роботи групи підтримки в Україні включає до себе: етапи роботи групи, методи роботи, етапи проведення заняття, виконання ведучим групи різних професійних ролей на занятті. Можливими і доцільними технологіями реалізації «допомоги для самодопомоги» в групі підтримки стають педагогічна підтримка і фасилітація, кожна з яких має свої особливості і методи, ставить вимоги до ведучого. Виділено такі етапи організації і роботи групи підтримки: організаційний, діагностичний, мотиваційний, діяльнісний – перша зустріч, подальші зустрічі, вихід з групи. Методами роботи ведучого групи визначено: комплекс психологічних, соціально-педагогічних, психологічних методів, а також методів соціальної роботи. Ролі ведучого групи підтримки можуть бути різними: тьютор, куратор, фасилітатор, консультант. Гуманитарный кризис в украинском обществе, вызван политическими, экономическими, медицинскими, социальными проблемами, которые приводят людей к сложным жизненным обстоятельствам (кризиса личности и семьи), которые они не в состоянии преодолеть самостоятельно. Одной из эффективных форм социальной работы в других странах есть группы поддержки или группы взаимопомощи, которые начинают внедряться в Украине. Доказана их эффективность по преодолению проблем алкоголизма, наркомании, семейного насилия, семейных проблем, приемных семей и тому подобное. Определение и описание методики работы такой группы поддержки с учетом мирового опыта приведены в статье, является ее целью. Определено, что концептуальными основами работы группы поддержки является «помощь для самопомощи». Методика организации работы группы поддержки в Украине включает в себя: этапы работы группы, методы работы, этапы проведения занятия, выполнение ведущим группы различных профессиональных ролей на занятии. Возможными и целесообразными технологиями реализации «помощи для самопомощи» в группе поддержки становятся педагогическая поддержка и фасилитация, каждая из которых имеет свои особенности и методы, ставит требования к ведущему. Выделены следующие этапы организации и работы группы поддержки: организационный, диагностический, мотивационный, деятельностный – первая встреча, последующие встречи, выход из группы. Методами работы ведущего группы определены: комплекс психологических, социальнопедагогических, психологических методов, а также методов социальной работы. Роли ведущего группы поддержки могут быть разными: тьютор, куратор, фасилитатор, консультант. The humanitarian crisis in Ukrainian society is caused by economic, political, medical, social problems that lead to difficult life circumstances (personal and family crises) which people are unable to overcome on their own. The support groups or mutual assistance groups that are beginning to be introduced in Ukraine are one of the effective forms of social work in other countries. Their effectiveness in overcoming the problems of alcoholism, drug addiction, domestic violence, family problems, adoptive families and other has been proved. Taking into account world experience the definition and description of the methodology of such support group is given in the article as well as is its purpose. It has been identified that "self-help assistance" is the conceptual basis of the support group work. The methodology of organizing work, methods of work, the stages of conducting the class, the performance of leading groups of different professional roles in the class. The possible and rationale technologies of implementation "self-help assistance" in the support group become pedagogical support and facilitation which has its own peculiarities and methods as well as sets requirements for the leader. The following stages of the support group organization and work are defined: organizational, diagnostic, motivational, activity – first meeting, subsequent meetings, leaving the group. The methods of work of the group leader are: a complex of psychological, social and pedagogical, psychological methods, as well as methods of social work. The roles of the support group leader can be different: tutor, curator, facilitator, consultant.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3642
ISSN: 2227-2844
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Трубавіна І. М., Нагачевська З. І., Мартинюк А. Ю.pdf271.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.