Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3624
Title: ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ В ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ
Other Titles: ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ РАБОТНИКОВ ДОШКОЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ К ПЕДАГОГИЧЕСКОМУ ОБЩЕНИЮ В ПРОЦЕССЕ МУЗЫКАЛЬНО-ЭСТЕТИЧЕСКОЙ РАБОТЫ С ДЕТЬМИ
FUTURE PRESCHOOL TEACHERS' TRAINING FOR PEDAGOGICAL COMMUNICATION IN THE PROCESS OF MUSICAL AND AESTHETIC WORK WITH PRESCHOOLERS
Authors: Ларіна, І. О.
Доля, Ю. В.
Ларина, И. А.
Larina, I.
Dolya, Yu.
Keywords: педагогічне спілкування
музично-мовленнєва діяльність
інформаційно-комунікативні технології
дошкільні навчальні заклади
майбутні вихователі
діти дошкільного віку
музично-естетична робота з дітьми
педагогическое общение
музыкально-речевая деятельность
информационно-коммуникативные технологии
дошкольные учебные заведения
будущие воспитатели
дети дошкольного возраста
музыкально-эстетическая работа с детьми
pedagogical communication
musical and speech activity
information and communication technologies
preschool educational institutions
future educators
preschool children
musical and aesthetic work with children
Issue Date: 2019
Publisher: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ), Інститут педагогіки НАПН України
Citation: Ларіна І. О. Підготовка майбутніх працівників дошкільних навчальних закладів до педагогічного спілкування в процесі музично-естетичної роботи з дітьми / І. О. Ларіна, Ю. В. Доля // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. пр. / Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка ; Ін-т педагогіки НАПН України ; [редкол.: В. М. Лабунець (голов. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : К-ПНУ, 2019. – Вип. 26 (1), ч. 2. – С. 271–275.
Abstract: У статті розглянуто стилі педагогічного спілкування та особливості їх використання у професійній діяльності. Окреслено шляхи і запропоновано форми роботи щодо формування індивідуального стилю педагогічного спілкування майбутніх працівників дошкільних навчальних закладів у процесі їх музично-естетичної підготовки. В статье рассмотрены стили педагогического общения и особенности их использования в профессиональной деятельности. Определены пути и предложены формы работы по формуванняиндивидуального стиля педагогического общения будущих работников дошкольных учебных заведений в процессе их музыкально-эстетической подготовки. In the article the styles of pedagogical communication and the peculiarities of their use in professional activity have been considered. It is the democratic style of communication which is considered to be the most acceptable and fruitful in the practice of preschool educational institutions. It has been proved that the process of formation of the pedagogical communication demonstration style in pedagogical higher educational institutions should be pedagogically managed. The ways are shown and the form of work concerning the formation of individual style of pedagogical communication of the future employees of the pre-school educational institutions during the process of their musical and aesthetic preparation are given. The technologies of formation of the positive pedagogical communication style that future pre-school employees will process have been considered. Importance of applying the method of integration as a means of stimulation of a student's creative activity has been proved. Attention has been emphasized on the development of a student's thinking with the help of digital educational resources Peculiarities of methods which use elements of music therapeutic influence on preschooler as an integral part of a pedagogical employee's positive style have been discovered.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3624
ISSN: 2309-9763
Appears in Collections:Кафедра теорії і технологій дошкільної освіти та мистецьких дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ларіна, Доля_Підготовка майбутніх працівників.pdf151.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.