Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3596
Title: MODERN FORMATS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL COMMUNITY
Other Titles: СУЧАСНІ ФОРМАТИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ОСВІТЯНСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ
СОВРЕМЕННЫЕ ФОРМАТЫ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО СООБЩЕСТВА
Authors: Bashkir, O.
Башкір, О. І.
Башкир, О. И.
Keywords: professional growth
discussion paper
master class
training
storytelling
workshop
pedagogical coaching
професійне зростання
доповідь з обговоренням
майстер-клас
тренінг
сторітеллінг
воркшоп
педагогічний коучинг
профессиональный рост
доклад с обсуждением
мастер-класс
тренинг
сторителлинг
педагогический коучинг
Issue Date: 2018
Publisher: Центр международного научного сотрудничества, издательство "ТК Меганом"
Citation: Bashkir O. Modern formats of professional development of educational community / O. Bashkir // Innovative Solutions in Modern Science. – 2018. – № 3(22). – P. 116–127.
Abstract: Educational qualifications of an educator are not identical to his or her professional qualifications; and the assessment of his or her activities depends not on the level of education, but on the ability to respond to the demands of time, to be constantly searching for ways to self-improvement. The article deals with the issues of professional growth of teachers in the context of postgraduate education. The author analyzes various forms of communication of teachers in order to improve their qualifications and marks out high-usage and episodic forms. Some frequently used forms of professional development – discussion paper, master class, training, storytelling, workshop, pedagogical coaching – have been characterized on the basis of theoretical analysis of methodical and pedagogical literature, the generalization of the complex of measures aimed at improving the professional skills of Ukrainian educators. Освітня кваліфікація педагогічного працівника не є тотожною його професійній кваліфікації, а оцінка його діяльності залежить не від рівня освіти, а від здатності реагувати на вимоги часу, знаходитися в постійному пошуку шляхів самовдосконалення. У статті розкрито питання професійного зростання вчителів у контексті післядипломної освіти. Автором проаналізовано різні формати спілкування педагогів з метою підвищення їхньої кваліфікації і виокремлено частовживані й епізодичні форми. На підставі теоретичного аналізу методико-педагогічної літератури, узагальнення комплексу заходів з підвищення професійної майстерності освітян України схарактеризовано частовживані форми підвищення кваліфікації: доповідь з обговоренням, майстерклас, тренінг, сторітеллінг, воркшоп, педагогічний коучинг. Образовательная квалификация педагога не является тождественной его профессиональной квалификации, а оценка его деятельности зависит не от уровня образования, а от способности реагировать на требования времени, находиться в постоянном поиске путей самосовершенствования. В статье раскрыты вопросы профессионального роста учителей в контексте последипломного образования. Автором проанализированы различные форматы общения педагогов с целью повышения их квалификации и выделены часто употребляемые и эпизодические формы. На основании теоретического анализа методико-педагогической литературы, обобщение комплекса мероприятий по повышению профессионального мастерства педагогов Украины охарактеризованы часто употребляемые формы повышения квалификации: доклад с обсуждением, мастер-класс, тренинг, сторителлинг, воркшоп, педагогический коучинг.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3596
ISSN: 2414-634X (online)
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1538-6029-1-PB.pdf257.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.