Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3579
Title: Педагогічні погляди Т. П. Гарбуза
Other Titles: Педагогические взгляды Т. П. Гарбуза
Pedagogical views of T. P. Garbuz
Authors: Башкір, О. І.
Башкир, О. И.
Bashkir, O.
Keywords: педагогічні погляди
педагогізація
науково-дослідна кафедра
Гарбуз Т. П.
педагогические взгляды
педагогизация
научно-исследовательская кафедра
pedagogical views
pedagogisation
research department
Garbuz T. P.
Issue Date: 2016
Publisher: Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди
Citation: Башкір О. І. Педагогічні погляди Т. П. Гарбуза / О. І. Башкір // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2016. – Вип. 52. – С. 251–262.
Abstract: У статті на основі вивчення й аналізу процесу педагогізації підготовки майбутніх учителів, періодичних видань 1920-х – початку 1930-х років («Наука на Украине», «Шлях освіти», «Освіта на Харківщині», «Радянська освіта», «Український вісник експериментальної педагогіки») уточнено напрямок педагогічних шукань Т. П. Гарбуза. В статье на основании изучения и анализа процесса педагогизации подготовки будущих учителей, периодических изданий 1920-х – начала 1930-х годов («Наука на Украине», «Путь образования», «Образование на Харьковщине», «Советское образование», «Украинский вестник экспериментальной педагогики») уточнено направление педагогических исканий Т. П. Гарбуза. On the basis of study and analysis of the process of pedagogisation of future teachers’ training and the periodicals published from the 1920s to the early 1930s (“Nauka na Ukraine” (Science in Ukraine), “Shlyah Osvity” (The Path of Education), “Osvita na Kharkivshchini” (Education in Kharkiv Region), “Radianska Osvita” (Soviet education) and the "Ukrainian Journal of experimental pedagogy") the direction of T.P. Garbuz’s educational interests has been specified. T. P. Garbuz started working in education as a teacher of Ukrainian language in Bohodukhiv, he also was involved in enlightening activities at that time. When he moved to Kharkiv, he was enrolled in the post-graduate course at the Kharkiv Institute of Peoples’ Education. He studied at a section of didactics and methods at a Pedology department. There he conducted a research on the topics “Theory of Curriculum. Complex System” and “Methods of teaching reading and writing skills”. At this time several of his scientific articles were published one after the other, among them were: “Krayeznavstvo i trudova shkola” (Regional studies and labor school), “Do postanovky pytannya pro doslidni metody v shkilnij roboti” (The issues of using research methods at school), “Silsko-gospodarskyj uhyl u shkoli” (Agricultural specialization at school), “Zagalni metody shkilnoyi roboty”
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3579
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
znpkhnpu_ped_2016_52_29.pdf483.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.