Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3575
Title: Конструювання творчого компонента змісту музичної освіти в основній школі
Other Titles: Конструирование творческого компонента содержания музыкального образования в основной школе
Сonstruction of the creative component of the musical education contents of the basic school
Authors: Беземчук, Л. В.
Bezemchuk, L. V.
Keywords: музична освіта
зміст музичної освіти
творчий компонент
конструювання творчого компонента
основна школа
дидактичний творчий модуль
музыкальное образование
содержание музыкального образования
творческий компонент
конструирование творческого компонента
основная школа
дидактический творческий модуль
musical education
contents of a musical education
creative component
construction of creative component сontents
basic school
didactic creative modul
Issue Date: 14-Apr-2007
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Citation: Беземчук Л. В. Конструювання творчого компонента змісту музичної освіти в основній школі : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.09 – теорія навчання / Л. В. Беземчук ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : [б. в]. – 2007. – 17 с.
Abstract: У дисертації досліджено творчий компонент змісту музичної освіти в основній школі. Уточнено поняття “зміст музичної освіти”, “творчий компонент змісту музичної освіти”, “дидактичний творчий модуль”. Визначено принципи конструювання творчого компонента.Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність етапів реалізації розробленого дидактичного модуля для процесу музичного навчання в основній школі. В диссертации исследуется творческий компонент содержания музыкального образования в основной школе. Уточнено понятие “содержание музыкального образования”, “творческий компонент содержания музыкального образования”, “дидактический творческий модуль”. Определены принципы конструирования творческого компонента. Обосновано понятие творческого компонента как основополагающей составной части содержания музыкального образования, которая характеризует оптимальный выбор его элементов. The dissertation treats the creative of the musical education contents of the basic school. The construction of creative component is designed according to the levels of musical education contents; effectiveness of the contents-aim, technological process and analysis stages were determined. Concepts “musical education contents”, “creative component”, “didactic creative modul” are defined mere precisely. Principles of the creative component construction are defined. Effectiveness of the formation of the pupils' musical culture on the basis of the developed modul is theoretically proved and experimentally affirmed.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3575
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики мистецької освіти та диригентсько-хорової підготовки вчителя



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.