Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3537
Title: Порівняльний аналіз педагогічних поглядів Г. Сковороди та Р. Штайнера
Other Titles: Сравнительный анализ педагогических взглядов Г. Сковороды и Р. Штайнера
Comparative analysis of pedagogical views of H. Skovoroda and R. Steiner
Authors: Іонова, О. М.
Ионова, Е. Н.
Ionova, O.
Keywords: Сковорода Г.
Штайнер Р.
педагогічні погляди
істина
добро і краса
антропологічний універсалізм
"педагогіка голови, серця і рук"
Сковорода Г.
Штайнер Р.
педагогические взгляды
истина
добро и красота
антропологический универсализм
"педагогика головы, сердца и рук"
Skovoroda H.
Steiner R.
pedagogical views
truth
goodness and beauty
anthropological universalism
"pedagogy of head, heart and hands"
Issue Date: 2019
Publisher: Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Іонова О. М. Порівняльний аналіз педагогічних поглядів Г. Сковороди та Р. Штайнера / О. М. Іонова // Новий колегіум. – 2019. – № 4. – С. 43–47.
Abstract: Статтю присвячено порівняльному аналізу педагогічних ідей Г. Сковороди та Р. Штайнера. Виявлено духовну спорідненість і співзвучність поглядів мислителів і педагогів у таких основних аспектах: синтез загальнолюдських цінностей істини, добра, краси як фундамент освіти людини; ідеал антропологічного універсалізму. Останній формує образ людини як мікрокосму, який відображає в собі макрокосм; розглядає людську індивідуальність як єдність її духовного, душевного й тілесного буття; передбачає усвідомлення освіти як процесу виявлення істинного покликання («природної сродності») кожної людини до певного роду діяльності; вимагає цілісного розвитку дитини, її «голови, серця і рук». Зроблено висновок про те, що Штайнер-педагогіка органічно вписується в контекст вітчизняної культурної традиції. Статья посвящена сравнительному анализу педагогических идей Г. Сковороди и Р. Штайнера. Выявлено духовное сродство и созвучие взглядов мыслителей и педагогов в таких основных аспектах: синтез общечеловеческих ценностей истины, добра и красоты как фундамент образования человека; идеал антропологического универсализма. Последний формирует образ человека как микрокосма, который отображает в себе макрокосм; рассматривает человеческую индивидуальность как единство ее духовного, душевного и телесного бытия; предусматривает осознание образования как процесса выявления истинного призвания («природной сродности») каждого человека к определенному роду деятельности; требует целостного развития ребенка, его «головы, сердца и рук». Сделан вывод о том, что Штайнер-педагогика органично вписывается в контекст отечественной культурной традиции. The article presents the comparative analysis of pedagogical views of H. Skovoroda and R. Steiner. The author reveals the spiritual affinity and consonance of views of these thinkers and educators in such main aspects: synthesis of human values of truth, goodness and beauty as a foundation of human education; ideal of anthropological universalism. The latter forms the image of a man as the microcosm which reflects the macrocosm, considers human individuality to be the unity of the spiritual, mental and physical being, provides understanding of education as a process of revealing each person’s true vocation ("natural affinity") to certain kind of activity and requires the holistic development of a child, his "head, heart and hands". The author makes the conclusion that Steiner-pedagogy fits well into context of Ukrainian cultural tradition.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3537
ISSN: 1562-529Х
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.