Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3424
Title: Становлення системи підготовки соціально-педагогічних кадрів в Україні в 20-ті рр. ХХ століття
Other Titles: Становление системы социально-педагогических кадров в Украине в 20-е гг. ХХ столетия
The formation of the system of social-pedagogical specialists’ training in Ukraine in the 20s of the XXth centure
Authors: Донченко, Л. І.
Донченко, Л. И.
Donchenko, L.
Keywords: система підготовки
соціальне виховання
форми підготовки
навчальні заклади
система подготовки
социальное воспитание
формы подготовки
учебные заведения
training system
social education
forms of training
educational institutions.
Issue Date: Nov-2018
Publisher: ОО "Институт социальной трансформации"
Citation: Донченко Л. І. Становлення системи підготовки соціально-педагогічних кадрів в Україні в 20-ті рр. ХХ століття / Л. І. Донченко // Актуальные научные исследования в современном мире. – 2018. – Вып. 11(43), ч. 7. – С. 137–144.
Abstract: У статті розглядається становлення підготовки фахівців соціально-педагогічного профілю в Україні в 20-ті рр. ХХ ст. Підготовка соціально-педагогічних кадрів розглядається як цілісна педагогічна система, що характеризується взаємозв'язком і взаємодією структурних компонентів (мета, завдання, зміст, форми, вимоги до фахівців), спрямованих на формування майбутнього працівника дитячих установ соціального виховання. В статье рассматривается становление системы подготовки специалистов социально-педагогического профиля в Украине в 20-е гг. ХХ столетия. Подготовка социально-педагогических кадров рассматривается как целостная педагогическая система, которая характеризуется взаимосвязью и взаимодействием структурных компонентов (цели, задачи, содержание, формы, требования к специалистам), направленных на формирование будущего работника детских учреждений социального воспитания. The article reviews the formation of social-pedagogical personnel training in Ukraine in 20s of XXth century. The social-pedagogical personnel training is considered as entire pedagogical system, characterized by interconnection and interaction of structural components (goal of training, tasks, content, forms, requirements for the personnel), oriented to forming the social-pedagogical workers.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3424
ISSN: 2524-0986
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики мистецької освіти та диригентсько-хорової підготовки вчителя



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.