Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3246
Title: Preparation of future musical art teachers for integrated teaching
Other Titles: Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання
Подготовка будущих учителей музыкального искусства к интегрированному преподаванию
Authors: Zhukov, V.
Жуков, В.
Keywords: future musical art teacher
training
readiness
integrated teaching
technology
майбутній викладач музичного мистецтва
навчання
готовність
інтегроване викладання
технології
будущий учитель музыкального искусства
обучение
готовность
интегрированное преподавание
технологии
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Zhukov V. Preparation of future musical art teachers for integrated teaching / V. Zhukov // Educational Studios: Theory and Practice : collective monograph / edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – Сhap. 2.6. – p. 166–173.
Abstract: The article substantiates the necessity of special training of future musical art teachers for integrated teaching. The result of such training is defined as the readiness of the future specialists for integrated teaching, the structure of which includes motivational, theoretical, practical and personal components, which are interdependent and interrelated. Taking into account the content of the components of readiness of future musical art teachers for integrated teaching and the logic of the process of professional training of students, the author grounded pedagogical technology of the phenomenon under investigation ; its concept is based on systematic, integrated, competency-based, personal-and-activity approaches. The developed pedagogical technology of preparation of future musical art teachers for integrated teaching envisages the implementation of organizational-modeling, professional-motivational, cognitive-procedural, experience-praxiological and reflexive-correctional stages. У статті обґрунтовано необхідність спеціальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання. Результатом такого навчання визначено готовність майбутніх фахівців до інтегрованого викладання, структура якого включає мотиваційний, теоретичний, практичний та особистісний компоненти, які взаємозалежні та взаємопов'язані. Враховуючи зміст складових готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання та логіку процесу професійної підготовки учнів, автор обґрунтував педагогічну технологію досліджуваного явища; її концепція базується на систематизованому, інтегрованому, заснованому на компетентності, особистісно-діяльнісному підході. Розроблена педагогічна технологія підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання, яка передбачає здійснення організаційно-моделювального, професійно-мотиваційного, когнітивно-процесуального, досвіду-праксіологічного та рефлексивно-корекційного етапів. В статье обоснована необходимость специальной подготовки будущих учителей музыкального искусства к интегрированному преподаванию. Результатом такого обучения определена готовность будущих специалистов к интегрированному преподаванию, структура которого включает мотивационный, теоретический, практический и личностный компоненты, которые взаимосвязаны. Учитывая содержание составляющих готовности будущих учителей музыкального искусства к интегрированному преподаванию и логику процесса профессиональной подготовки учащихся, автор обосновал педагогическую технологию исследуемого явления; ее концепция базируется на систематизированном, интегрированном, основанном на компетентности, личностно-деятельностном подходе. Разработана педагогическая технология подготовки будущих учителей музыкального искусства к интегрированному преподаванию, которая предусматривает осуществление организационно-моделирующего, профессионально-мотивационного, когнитивно-процессуального, опыта-праксиологического и рефлексивно-коррекционного этапов.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3246
ISSN: 978-3-903197-77-0
Appears in Collections:Кафедра педагогіки
Кафедра музично-інструментальної підготовки вчителя

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhukov V. .pdf125.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.