Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3148
Title: The image of Laurence in the novel Simone de Beauvoir "Magic Pictures"
Other Titles: Образ Лоранса в романі Сімони де Бовуар "Чарівні картинки"
Образ Лоранса в романе Симоны де Бовуар "Волшебные картинки"
Authors: Kryvoruchko, S.
Fomenko, T.
Криворучко, С. К.
Фоменко, Т.
Keywords: S. de Beauvoir
Archetypes
Femininity
Heroine
Conflict
С. де Бовуар
архетипы
женственность
героиня
конфликт
архетипи
жіночність
героїня
конфлікт
Issue Date: 2019
Publisher: Academic Research Publishing Group
Citation: Kryvoruchko S.The image of Laurence in the novel Simone de Beauvoir "Magic Pictures" / S. Kryvoruchko, Т. Fomenko // Journal of Social Sciences Research. – 2019. – Vol. 5, Issue. 2. – P. 400-407.
Abstract: Self-determination of a woman is important for her self-realization at the beginning of the XXI century. A modern woman successfully combines two careers. She presents herself as a specialist and wife / mother. French writer S de Beauvoir drew attention to this in her novel "Magic Pictures" in 1966. Her heroines make it possible to understand the psychological problems of women. The classification of archetypes of goddesses in accordance with the stereotypes of modern women was applied. This concept logically complements feminist criticism and helps to investigate the way the archetypes of the goddesses are manifested in the images, respectively, "feminine", "feminist" and "female" concepts. This will contribute to the clarification of the parable in the works of S. de Beauvoir. S. de Beauvoir uses psychoanalytic approaches to distinguish conscious and unconscious in heroines of literary works, and great attention is paid to unconscious motives and feelings. The writer distinguishes psychoanalytic symptoms, conditions of women to display their personal "psychodrama", which is reflected in literary conflicts. S. de Beauvoir interprets conflicts as external and internal. During the analyses of the writer’s works we also differentiate the conscious and unconscious in her heroines, observe conflicts between men and women, between generations, between the desires of one person, in order to understand better the "mental" state, which promotes character’s development as an existant. The writer made an extremely important artistic and aesthetic contribution into the creation of "feminine" artistic images, which reveals the archetype of Aphrodite, that through the issue of choice introduces the idea of the importance of "love", deprives of feelings and the status of the "Оther" as an inferiority complex, reaching the level of self-realization of an existant.S. de Beauvoir explores the phenomenon of literary existentialism as a problem of choice which a character has to face and contributes to its evolution. S. de Beauvoir’s creation of influential characters, according to "feminine" concept, achieves the highest resonance in the mid ХХ century and extends to the beginning of ХХ–XXI century. Самовизначення жінки важливе для її самореалізації на початку XXI століття. Сучасна жінка успішно поєднує дві кар’єри. Вона представляє себе спеціалістом та дружиною / матір'ю. Французький письменник Ш де Бовуар звернув на це увагу у своєму романі «Чарівні картини» 1966 р. Її героїні дозволяють зрозуміти психологічні проблеми жінки. Була застосована класифікація архетипів богинь відповідно до стереотипів сучасних жінок. Ця концепція логічно доповнює феміністичну критику та допомагає дослідити спосіб виявлення архетипів богинь у образах, відповідно, «феміністична», «феміністична» та «жіноча» концепції. Це сприятиме з’ясуванню притчі у творах Ш. де Бовуара. Ш. де Бовуар використовує психоаналітичні підходи для розрізнення свідомого і несвідомого в героїнях літературних творів, при цьому велика увага приділяється несвідомим мотивам і почуттям. Письменник виділяє психоаналітичні симптоми, умови жінки для прояву своєї особистої "психодрами", що відбивається на літературних конфліктах. Ш. де Бовуар трактує конфлікти як зовнішні, так і внутрішні. Під час аналізу творів письменниці ми також розмежовуємо свідоме та несвідоме в її героїнях, спостерігаємо конфлікти між чоловіками та жінками, між поколіннями, між бажаннями однієї людини, щоб краще зрозуміти «психічний» стан, який сприяє розвитку персонажа як екзистент. Письменниця внесла надзвичайно важливий художньо-естетичний внесок у створення "жіночих" художніх образів, що розкриває архетип Афродіти, що через питання про вибір вводить уявлення про важливість "любові", позбавляє почуттів та статусу "Іншого" як комплексу неповноцінності, що досягає рівня самореалізації екзистентора. де Бовуар досліджує феномен літературного екзистенціалізму як проблему вибору, з якою стикається персонаж, і сприяє його еволюції. Творчість С. де Бовуара, відповідно до «жіночої» концепції, досягає найвищого резонансу в середині ХХ століття і поширюється на початок ХХ – XXI століття. Самоопределение женщины важно для ее самореализации в начале XXI века. Современная женщина успешно совмещает две карьеры. Она представляет себя как специалист и жена / мать. Французская писательница С. де Бовуар обратила на это внимание в своем романе «Волшебные картинки» в 1966 году. Ее героини позволяют понять психологические проблемы женщин. Была применена классификация архетипов богинь в соответствии со стереотипами современных женщин. Эта концепция логически дополняет феминистскую критику и помогает исследовать то, как архетипы богинь проявляются в образах, соответственно, «женских», «феминистских» и «женских» концепций. Это будет способствовать прояснению притчи в трудах С. де Бовуара. С. де Бовуар использует психоаналитические подходы для различения сознательного и бессознательного у героинь литературных произведений, и большое внимание уделяется бессознательным мотивам и чувствам. Автор выделяет психоаналитические симптомы, условия, при которых женщины проявляют свою личную «психодраму», что отражается в литературных конфликтах. С. де Бовуар интерпретирует конфликты как внешние, так и внутренние. Во время анализа работ писателя мы также различаем сознательное и бессознательное в ее героинях, наблюдаем конфликты между мужчинами и женщинами, между поколениями, между желаниями одного человека, чтобы лучше понять «психическое» состояние, которое способствует развитию характера. Писатель внес чрезвычайно важный художественно-эстетический вклад в создание «женских» художественных образов, раскрывающих архетип Афродиты, который через вопрос выбора вводит представление о значении «любви», лишает чувств и статуса «Другое» как комплекс неполноценности, достигающий уровня самореализации экзистента. де Бовуар исследует феномен литературного экзистенциализма как проблему выбора, с которой сталкивается персонаж и способствует его эволюции. Творчество С. де Бовуар, отностельно «женской» концепции, достигает наивысшего резонанса в середине ХХ века и распространяется на начало ХХ – XXI века.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3148
ISSN: 2411-9458
2413-6670
Appears in Collections:Кафедра світової літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Криворучко Journal of Social Sciences Research..pdf538.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.