Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3120
Title: ОЦІНЮВАННЯ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ
Other Titles: ОЦЕНИВАНИЕ СТУДЕНТОВ ВО ВРЕМЯ ВЫПОЛНЕНИЯ ЛАБОРАТОРНЫХ РАБОТ ПО ФИЗИКЕ
ASSESSMENT OF STUDENTS DURING THE PERFORMANCE OF LABORATORY WORK IN PHYSICS
Authors: Масич, В. В.
Лимарєва, Ю. М.
Турка, Т. В.
Берестовая, Г. В.
Лымарева, Ю. Н.
Masich, V.
Lymareva, Y.
Turka, T.
Berestovaya, G.
Keywords: розуміння
усвідомлення
навчання
викладач
запитання
експеримент
активність
практична значущість
фахова підготовка
понимание
осознание
обучение
преподаватель
вопрос
эксперимент
активность
практическая значимость
профессиональная подготовка
understanding
awareness
training
teacher
questions
experiment
activity
practical importance
professional training
Issue Date: 14-Nov-2019
Publisher: Center for international scientific cooperation TK Meganom LLC
Citation: Masich V. Assesment of Students During the Performance of Laboratory Work in Physics / V. Masich, Y. Lymareva, T. Turka, G. Berestovaya // Innovative Solutions in Modern Science. – 2019. – № 7(34). – P. 20–30.
Abstract: У статті на основі аналізу опрацьованих джерел встановлено необхідність і доцільність проведення наскрізного оцінювання студентів фізико-математичного та технічного профілів навчання впродовж виконання лабораторних робіт з метою якісного встановлення рівня сформованості професійної компетентності під час навчання, як показника здатності особистості до успішного та впевненого подальшого фахового саморозвитку. Оцінювання на різних етапах підготовки та проведення експериментальної діяльності студентів дає можливість встановлення рівня його відповідності професійній діяльності за різними показниками характерними для фахівців зазначених профілів. У такий спосіб є можливість поступового формування та систематичної підтримки у студентів стійкого мотиваційного потенціалу до навчання, усвідомлення ними практичної значущості матеріалу та забезпечення впевненості у власних знаннях та навичках їх практичного застосування у подальшій професійній діяльності. В статье на основе анализа обработанных источников установлена ​​необходимость и целесообразность проведения сквозного оценивания студентов физико-математического и технического профилей обучения в течение выполнения лабораторных работ с целью качественного установления уровня сформированности профессиональной компетентности при обучении, как показателя способности личности к успешному и уверенному дальнейшему профессиональному саморазвитию. Оценивание на различных этапах подготовки и проведения экспериментальной деятельности студентов дает возможность установления уровня соответствия профессиональной деятельности по различным показателям, характерными для специалистов указанных профилей. Таким образом, есть возможность постепенного формирования и систематической поддержки у студентов устойчивого мотивационного потенциала к обучению, осознание ими практической значимости материала и обеспечения уверенности в собственных знаниях и навыках их практического применения в дальнейшей профессиональной деятельности. In the article on the basis of the analysis of the worked out sources it is determined the necessity and expediency of carrying out cross-cutting assessment of students of physical-mathematical and technical profiles of training during the performance of laboratory works. It is conducted with the aim of timely establishment of the level of professional competence formation during training. This is an indicator of the individual's ability to succeed and confidently continue his professional development. Assessment at various stages of preparation and conduct of experimental activities of students gives the opportunity to establish the level of its correspondence to professional activity by different indicators characteristic of specialists of these profiles. In this way, students are able to gradually form and systematically support students with stable motivational potential to study, to realize their practical importance of the material and to ensure confidence in their own knowledge and skills in their practical use in further professional activity.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3120
ISSN: 2414-634Х
Appears in Collections:Кафедра фізики і кіберфізичних систем

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Journal_ ISMS_ № 7(34), 2019-страницы-21-31.pdf287.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.