Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3100
Title: Informal component in the educational work with gifted children in China
Other Titles: Неформальний компонент у навчальній роботі з обдарованими дітьми в Китаї
Неформальный компонент в учебной работе с одаренными детьми в Китае
Authors: Kalashnyk, L.
Burtseva, Y.
Naumenko, S.
Yanlin, Wu.
Калашник, Л.
Бурцева, И.
Науменко, С.
Янлин, Ву
Keywords: conception of giftedness
gifted children
informal education
PR China
youths
концепція обдарованості
обдарованi діти
неформальна освіта
PR Китай
молодь
концепция одаренности
одаренные дети
неформальное образование
PR Китай
молодежь
Issue Date: 25-May-2018
Publisher: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija
Citation: Informal component in the educational work with gifted children in China / L. Kalashnyk та iн. // Society. Integration. Education : proceeding of the International Scientific Conference, Rēzekne, May 25th-26th, 2018. – Rēzeknes : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2018. – Vol. III. – P. 246-254.
Abstract: Informal Education is a general term for education that canoccur outside of a structured curriculum. Nowadays it is mainly used to provide people of different ages and social categories with additional knowledge and skills needed for their professional activity or fulfilling interest. China today also uses such kind of providing educational services mainly for children and youths. These activities are seen by the state educational system as the basic level of gifted children`s detection and separating them from the other ones. Modern Chinese educational theory has its own ideas as to the problem of gifted children starting from the definition of giftedness and up to the place of such children in the society including the welfare and legal issues. Seeing giftedness as “ability to work and methodical training” the Chinese educational and elfare system is totally built up by this conception. The article using various research methods (such as theoretical literature and current Chinese legislation`s analysis, comparative methods, method of personal experience etc.) represents the Chinese experience as to educational work with gifted children especially in the field of informal education as well as general ideas of the Giftedness theory in the Chinese educational practice. Неформальна освіта - це загальний термін для освіти, який може виникати поза структурованою навчальною програмою. В даний час він в основному використовується для надання людям різного віку та соціальних категорій додаткових знань та навичок, необхідних для їхньої професійної діяльності або виконання інтересу. Китай сьогодні також використовує такий вид надання освітніх послуг переважно дітям та молоді. Ці заходи розглядаються державною освітньою системою як базовий рівень виявлення обдарованих дітей та відділення їх від інших. Сучасна китайська теорія освіти має власні ідеї щодо проблеми обдарованих дітей, починаючи з визначення обдарованості та аж до місця таких дітей у суспільстві, включаючи питання добробуту та правових питань. Вбачаючи обдарованість як "працездатність та методичну підготовку", китайська система освіти та соціального захисту населення повністю побудована цією концепцією. Стаття з використанням різних методів дослідження (таких як теоретична література та аналіз чинного законодавства Китаю, порівняльні методи, метод особистого досвіду тощо) представляє китайський досвід щодо навчальної роботи з обдарованими дітьми, особливо в галузі неформальної освіти, а також загальні ідеї теорії обдарованості в китайській навчальній практиці. Неформальное образование - это общий термин, обозначающий образование, которое выходит за рамки структурированной учебной программы. В настоящее время он в основном используется для предоставления людям разных возрастов и социальных категорий дополнительных знаний и навыков, необходимых для их профессиональной деятельности или удовлетворения интересов. Китай сегодня также использует такие виды образовательных услуг, главным образом, для детей и молодежи. Эти мероприятия рассматриваются государственной образовательной системой как базовый уровень выявления одаренных детей и отделения их от других. В современной китайской образовательной теории есть свои представления о проблеме одаренных детей, начиная с определения одаренности и вплоть до места таких детей в обществе, включая вопросы благосостояния и права. Рассматривая одаренность как «умение работать и методически тренироваться», китайская система образования и социального обеспечения полностью построена на этой концепции. В статье, в которой используются различные методы исследования (такие как теоретическая литература и анализ действующего китайского законодательства, сравнительные методы, метод личного опыта и т. д.), Представлен опыт Китая в образовательной работе с одаренными детьми, особенно в области неформального образования, а также общие идеи теории одаренности в китайской образовательной практике.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3100
ISSN: 1691-5887
Appears in Collections:Кафедра східних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalashnyk L. та ін. .pdf212.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.