Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/308
Title: ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ МЕНЕДЖМЕНТУ» : АНАЛІЗ МЕТАПРОГРАМ І ПСИХОЛІНГВІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ МОВИ В ПРАКТИЦІ СУЧАСНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
Authors: Хижняк, М. В.
Keywords: сучасна вища освіта
практична компетентність
психологія менеджменту
аналіз метапрограм
психолінгвістичний аналіз мови
сучасний менеджмент
современное высшее образование
практическая компетентность
психология менеджмента
анализ метапрограмм
психолингвистический анализ речи
современный менеджмент
modern higher education
practical competence
the psychology of management
analysis of meta-programs
psycholinguistic analysis of speech
modern management
Issue Date: 1-Jul-2016
Publisher: ТОВ «Щедра садиба плюс»
Citation: Хижняк М. В. Формування практичної компетентності на заняттях з курсу «Психологія менеджменту» : аналіз метапрограм і психолінгвістичний аналіз мови в практиці сучасного менеджменту / М. В. Хижняк // Модернізація освітнього процесу в Інституті підвищення кваліфікації, перепідготовки : матеріали методолог. семінару / ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. проф. Р. І. Черновол-Ткаченко. – Харків : Щедра садиба плюс, 2016. – С. 115–131.
Abstract: В статті висвітлюється тема формування практичної компетентності на заняттях з курсу «Психологія менеджменту» : аналіз метапрограм і психолінгвістичний аналіз мови в практиці сучасного менеджменту. Метод аналізу метапрограм заснований на зіставленні якостей, необхідних на певній посаді і метапортрету людини. Портрет складається з метапрограмм, під якими в НЛП розуміють звичний стиль мислення – патерни сприйняття інформації, її обробки і прийняття рішень. Метапрограми визначають, як буде діяти людина. Аналіз метапрограм покаже, чи підходить на певну посаду людина, і наскільки успішно вона буде справлятися з тим чи іншим видом діяльності. Метапрограми не є хорошими чи поганими, а вважаються відповідними або не відповідними меті або характеру діяльності. Метапрограми зазвичай розглядаються парами, які представляють собою два протилежні підходи до вирішення певного завдання. Іноді буває складно з'ясувати, яка метапрограма в парі є більш кращою. Проте, при детальному аналізі завжди можна виявити нехай і незначну, але перевагу в ту чи іншу сторону. У таких випадках можна позначати цю метапрограму як слабо виражену, на відміну від тих випадків, коли вона є яскраво вираженою. Один з найбільш вдалих способів з'ясувати, як кандидат насправді оцінює свій досвід, яким видам діяльності віддає перевагу, і який стиль менеджменту буде оптимальним стосовно нього, — лінгвістичний аналіз мови, заснований на виділенні і аналізі оцінного значення слів. Кожне слово має номінативне, або називне, і конотативне, або оцінне, значення. Оцінка може бути позитивною, негативною і нейтральною. Як правило, людина в процесі мови значно більше контролює її номінативний аспект і у меншій мірі — оцінний (конотативний). Саме це дає можливість дізнатися, як саме співробітник або кандидат ставиться до різних сфер діяльності і виявити його мотиватори. В статье освещается тема формирования практической компетентности на занятиях по курсу «Психология менеджмента» : анализ метапрограмм и психолингвистический анализ языка в практике современного менеджмента. Метод анализа метапрограмм основан на сопоставлении качеств, требуемых на определенной должности и метапортрету человека. Портрет состоит из метапрограмм, под которыми в НЛП понимают привычный стиль мышления – паттерны восприятия информации, ее обработки и принятия решений. Метапрограммы определяют, как будет действовать человек. Анализ метапрограмм покажет, подходит ли на определенную должность человек, и насколько успешно он будет справляться с тем или иным видом деятельности. Метапрограммы не являются хорошими или плохими, а считаются соответствующими или не соответствующими цели или характеру деятельности. Метапрограммы обычно рассматриваются парами, которые представляют собой два противоположных подхода к решению определенной задачи. Иногда бывает сложно выяснить, какая метапрограмма в паре является более предпочтительной. Однако, при детальном анализе всегда можно выявить пусть и незначительный, но перевес в ту или иную сторону. В таких случаях можно обозначать эту метапрограму как слабо выраженную, в отличие от тех случаев, когда она является ярко выраженной. Один из наиболее удачных способов выяснить, как кандидат в действительности оценивает свой опыт, каким видам деятельности отдает предпочтение и какой стиль менеджмента будет оптимальным применительно к нему, — лингвистический анализ речи, основанный на выделении и анализе оценочного значения слов. Каждое слово имеет номинативное, или назывное, и конотативное, или оценочное значение. Оценка может быть положительной, отрицательной и нейтральной. Как правило, человек в процессе речи значительно больше контролирует ее номинативный аспект и в меньшей степени — оценочный (конотативний). Именно это дает возможность узнать, как именно сотрудник или кандидат относится к различным сферам деятельности и выявить его мотиваторы. The article highlights the formation of practical competence in the classroom for the course "management Psychology" : an analysis of meta-programs and the psycholinguistic analysis of language in the practice of modern management. The method of analysis of meta-programs based on comparison of the qualities required in a specific position and meta-portrait of the person. The portrait consists of meta-programs, under which NLP to understand the way of thinking – patterns of information perception, processing and decision-making. Meta-programs determine how to act. Analysis of meta-programs will show the suitability for a certain position people, and how successfully it will cope with a particular activity. Metaprograms are not good or bad, and is considered relevant or not relevant to the objective or nature of the activity. Metaprograms usually seen in pairs, which represent two opposite approaches to solving a specific task. It is sometimes difficult to figure out what the meta in a couple is more preferable. However, a detailed analysis is always possible to identify even slight preponderance in one direction or another. In such cases, you can identify this metaprogram as weakly expressed, in contrast to those cases when it is pronounced. One of the most successful ways of finding out how a candidate really appreciates your experience, what types of activities gives preference and what style of management will be optimal with respect to him, linguistic analysis of speech based on the allocation and analysis of the evaluative meanings of words. Each word has a nominative, or denominative, and connotative, or estimated value. Evaluation can be positive, negative, and neutral. As a rule, people in the process of speech is much more control of its nominative aspect and to a lesser extent, evaluative (connotative). It gives the opportunity to learn how the employee or applicant applies to different sectors and to identify their motivators.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/308
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хижняк М. В..pdf625.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.