Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3068
Title: Theoretical aspects of formation of theasher's personal and professional image
Other Titles: Теоретичні аспекти формування особистого та професійного іміджу шахрая
Теоретические аспекты формирования личного и профессионального имиджа мошенника
Authors: Marmaza, О.
Мармара, О.
Keywords: teacher
image
personal image
professional image
teacher’s professional image
image formation
self-presentation
вчитель
імідж
особистий образ
професійний образ
професійний образ вчителя
формування іміджу
самопрезентація
учитель
имидж
личный имидж
профессиональный имидж
профессиональный имидж учителя
формирование имиджа
самопрезентація
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Marmaza O. Theoretical aspects of formation of theasher's personal and professional image / O. Marmaza // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – P. 180–187.
Abstract: The present paper deals with the topical problem of formation of personal and professional image of the educational institution teacher. The different approaches to the concepts of «image», «teacher’s image», «personal image», «pro-fessional image», teacher’s personal and professional image» are analyzed. In the structure of teacher’s personal and professional image the following components are: outer (characterized by habitus, verbal, kinetic, environmental elements), inter-nal (knowledge, skills, abilities, values, teacher’s self-esteem) and personal qualities (natural qualities; those that are the result of education and upbringing; associated with life and professional experience). The image components such as motivational value, competence, activity and communication are characterized. The essence of self-presentation, which consisted in using eff ective methods and means to aff ect the audience, to convey to others the important and necessary information, to express thoughts with argumentation is revealed. Information and analytical, organizational, semantic, regulatory and correctional stages of formation of teacher’s personal and professional image are described. У даній роботі розглянуто актуальну проблему формування особистого та професійного іміджу вчителя навчального закладу. Проаналізовано різні підходи до понять «образ», «образ учителя», «особистий образ», «професійний образ», особистісний та професійний образ вчителя ». У структурі особистого та професійного образу вчителя такі компоненти: зовнішні (характеризуються габітусом, словесними, кінетичними, екологічними елементами), внутрішні (знання, вміння, навички, цінності, самооцінка вчителя) та особистісні якості (природні якості; ті, що є результатом навчання та виховання; пов'язані з життєвим та професійним досвідом). Характеризуються такі компоненти зображення, як мотиваційна цінність, компетентність, активність та спілкування. Розкрито суть самопрезентації, яка полягала у використанні ефективних методів та засобів для впливу на аудиторію, донести до інших важливу та необхідну інформацію, висловити думки з аргументацією. Описано інформаційно-аналітичний, організаційний, семантичний, регулятивний та корекційний етапи формування особистого та професійного іміджу вчителя. В данной работе рассмотрены актуальную проблему формирования личного и профессионального имиджа учителя учебного заведения. Проанализированы различные подходы к понятиям «образ», «образ учителя», «личный образ», «профессиональный образ», личностный и профессиональный образ учителя ». В структуре личного и профессионального образа учителя такие компоненты: внешние (характеризуются габитусом, словесными, кинетическими, экологическими элементами), внутренние (знания, умения, навыки, ценности, самооценка учителя) и личностные качества (природные качества, те, которые являются результатом обучения и воспитание связанные с жизненным и профессиональным опытом). Характеризуются такие компоненты изображения, как мотивационная ценность, компетентность, активность и общение. Раскрыта суть самопрезентации, которая заключалась в использовании эффективных методов и средств для воздействия на аудиторию, донести до других важную и необходимую информацию, высказать мнения по аргументацией. Описаны информационно-аналитический, организационный, семантический, регулятивный и коррекционный этапы формирования личного и профессионального имиджа учителя.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3068
ISSN: 978-3-903197-77-0
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління
Монографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marmaza O. .pdf110.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.