Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3066
Title: Organization of communicative interaction between subjects of educational process in higher education institutions via qr-codes
Other Titles: Організація комунікативної взаємодії суб'єктів навчального процесу у вищих навчальних закладах через qr-коди
Организация коммуникативного взаимодействия субъектов учебного процесса в высших учебных заведениях за qr-коды
Authors: Mainaiev, F.
Rybalko, L.
Майнаев, Ф.
Рыбалко, Л.
Keywords: information and communication technologies
communicative interaction
communication
communicative channel
QR-codes
feedback
інформаційно-комунікаційні технології
комунікативна взаємодія
комунікація
комунікативний канал
QR-коди
зворотній зв'язок
информационно-коммуникационные технологии
коммуникативное взаимодействие
коммуникация
коммуникативный канал
QR-коды
обратная связь
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Mainaiev F. Organization of communicative interaction between subjects of educational process in higher education institutions via qr-codes / F. Mainaiev, L. Rybalko // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – P. 391–398.
Abstract: The article considers the communicative interaction between the teacher and students as a dynamic process which involves the transmission and un-derstanding the educational information between subjects. The ways of organizing communicative interaction are determined with the help of information and communication technologies in the process of teaching students of the general and humanitarian nature by providing convenient and easy access to educational information; providing feedback between participants of the educational process ; online training activities support.The use of QR-codes as anintegration tool has been analyzed and the access to educational information between the teacher and students was provided. Learning objectives using QR-codes are presented : quoted beginning of the question, color option, onlineworking with historic text, clue code, secret message. Стаття розглядає комунікативну взаємодію викладача з учнями як динамічний процес, який передбачає передачу та розуміння навчальної інформації між предметами. Способи організації комунікативної взаємодії визначаються за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання студентів загального та гуманітарного характеру шляхом забезпечення зручного та простого доступу до навчальної інформації; забезпечення зворотного зв’язку між учасниками навчального процесу; підтримка онлайн-навчальних заходів. Проаналізовано використання QR-кодів як інструменту інтеграції та забезпечено доступ до навчальної інформації між викладачем та студентами. Представлені цілі навчання за допомогою QR-кодів: цитується початок питання, кольоровий варіант, робота в мережі з історичним текстом, код підказки, таємне повідомлення. Статья рассматривает коммуникативное взаимодействие преподавателя с учениками как динамический процесс, который предусматривает передачу и понимание учебной информации между предметами. Способы организации коммуникативного взаимодействия определяются с помощью информационно-коммуникационных технологий в процессе обучения студентов общего и гуманитарного характера путем обеспечения удобного и простого доступа к учебной информации; обеспечение обратной связи между участниками учебного процесса; поддержка онлайн-обучающих мероприятий. Проанализировано использование QR-кодов как инструмента интеграции и обеспечен доступ к учебной информации между преподавателем и студентами. Представленные цели обучения с помощью QR-кодов: цитируется начало вопрос, цветной вариант, работа в сети с историческим текстом, код подсказки,тайное сообщение.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3066
ISSN: 978-3-903197-77-0
Appears in Collections:Кафедра педагогіки
Монографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mainaiev F., Rybalko L. .pdf362.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.