ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З КУРСУ «ПСИХОФІЗІОЛОГІЯ»

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2016-07-01
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ТОВ «Щедра садиба плюс»
Анотація
Психофізіологія є навчальною дисципліною, що становить окремий модуль в курсі природничо-наукових основ психології, що є фундаментальною для опанування психологічних дисциплін в підготовці психолога. Психофізіологія виникла на перетині психології й фізіології, предметом її вивчення є фізіологічні основи психічної діяльності та поведінки людини. Практичне опанування психофізіології розглядається як 2 групи компетентностей – інтерпретаційну та корекційно-психофізіологічну. Інтерпретаційна практична компетентність визначається у здатності фахівця пояснювати психологічні явища з позиції психофізіології. Корекційно-психофізіологічна компетентність визначається у здатності фахівця впливати на психофізіологічний стан особистості у різних психологічних ситуаціях. Для формування інтерпретаційної та корекційно-психофізіологічної компетентності в практиці опанування психофізіології визначається декілька «інтерпретаційних схем», які засвоюються при вивченні перелічених в роботі «тем», що включають окремі практичні питання. В процесі формування зазначеної компетентності студенти знайомляться із основами формування наступних навичок: симптоматичної оцінки психофізіологічних станів; прийоми корекції афективних станів; саморегуляції психофізіологічного стану. Опанування зазначеними практичними компетентностями відбувається у формі практичних занять, у позанавчальних додаткових заняттях та при керівництві самостійною роботою слухача. Практика подібних занять показує, що опанування зазначеними компетентностями складає практичну основу для психофізіологічного аспекту в професійно-психологічній практиці, формує професійну впевненість у постановці психологічних клінічних діагнозів, психофізіологічних впливів в ході психологічної корекції. Психофизиология является учебной дисциплиной, которая составляет отдельный модуль в курсе естественно-научных основ психологии, что является фундаментальной для изучения психологических дисциплин в подготовке психолога. Психофизиология возникла на пересечении психологии и физиологии, предметом ее изучения являются физиологические основы психической деятельности и поведения человека. Практическое овладение психофизиологией рассматривается как 2 группы компетентностей – интерпретационную и коррекционно-психофизиологическую. Интерпретационная практическая компетентность определяется в способности специалиста объяснять психологические явления с позиции психофизиологии. Коррекционно-психофизиологическая компетентность определяется в способности специалиста влиять на психофизиологическое состояние личности в различных психологических ситуациях. Для формирования интерпретационной и коррекционно-психофизиологической компетентности в практике изучения психофизиологии определяется несколько «интерпретационных схем», которые усваиваются при изучении перечисленных в работе «тем», которые включают отдельные практические вопросы. В процессе формирования указанной компетентности студенты знакомятся с основами формирования следующих навыков: симптоматической оценки психофизиологических состояний; приемы коррекции аффективных состояний, саморегуляции психофизиологического состояния. Овладение указанными практическими компетентностями происходит в форме практических занятий, внеучебных дополнительных занятиях и при руководстве самостоятельной работой слушателя. Практика подобных занятий показывает, что овладение указанными компетентностями составляет практическую основу для психофизиологического аспекта в профессионально-психологической практике, формирует профессиональную уверенность в постановке психологических клинических диагнозов, психофизиологических воздействий в ходе психологической коррекции. Psychophysiology is a training discipline that is a separate module in the course of natural-scientific foundations of psychology that is fundamental to the study of psychological disciplines in preparation of a psychologist. Psychophysiology emerged at the intersection of psychology and physiology, the subject of her study is the physiological basis of mental activity and human behavior. Practical mastering of psychophysiology is considered as 2 groups of competences – self-interpretive and remedial and psycho-physiological. Interpretation practical competence is defined in the ability of the expert to explain psychological phenomena from the position of psychophysiology. Correctional and psycho-physiological competence is defined in the ability of the expert to influence the psychophysiological state of a person in different psychological situations. For the formation of interpretive and remedial and psycho-physiological competence in practice, the study of psychophysiology defines several "interpretative schemes" that are absorbed in the study are listed in the "topics" that include some practical questions. In the process of formation of the specified competency the students get acquainted with the basics of the formation of the following skills: symptomatic evaluation of psychophysiological conditions, methods of correction of affective States, self-regulation of psychophysiological state. The mastery of specified practical competence comes in the form of practical classes, extracurricular classes and in the guidance of independent work of the listener. The practice of such lessons shows that mastery of the specified competencies is a practical basis for psichofiziologijos aspect of professional psychological practice, forms professional confidence in the formulation of clinical diagnoses of psychological, psycho-physiological influences in the course of psychological correction.
Опис
Ключові слова
сучасна вища освіта, психофізіологія, практична компетентність, майбутні психологи, современное высшее образование, психофизиология, практическая компетентность, будущие психологи, modern higher education, psychophysiology, practical competence, future psychologists
Цитування
Тадіян С. В. Формування практичної компетентності на заняттях з курсу «Психофізіологія» / С. В. Тадіян // Модернізація освітнього процесу в Інституті підвищення кваліфікації, перепідготовки : матеріали методолог. семінару / ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. проф. Р. І. Черновол-Ткаченко. – Харків : Щедра садиба плюс, 2016. – С. 94–100.