Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3050
Title: Тheory and practice of formation of teachers’professional self-realization in methodical work
Other Titles: Теорія та практика формування професійної самореалізації вчителів у методичній роботі
Теория и практика формирования профессиональной самореализации учителей в методической работе
Authors: Kutsenko, T.
Куценко, Т.
Keywords: person’s self-realization
professional activity of the teacher
needs of self-improvement of teachers
methodical association
partnership in education
teacher’s methodical competence
самореалізація людини
професійна діяльність вчителя
потреби самовдосконалення вчителів
методичне об’єднання
партнерство в освіті
методична компетентність вчителя
самореализация человека
профессиональная деятельность учителя
потребности самосовершенствования учителей
методическое объединение
партнерство в образовании
методическая компетентность учителя
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Kutsenko T. Тheory and practice of formation of teachers’professional self-realization in methodical work / T. Kutsenko // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – P. 376–383.
Abstract: The article proves the urgency of the problem of formation of teach-ers’ professional self-realization by means of methodical work. It is noted that the per-sonal contribution to the theory and practice of school education is the development and introduction of pedagogical conditions for the formation of professional self-realization of teachers by the methodical work of general educational establishments. Thematic methodical seminars, trainings, professional competitions, pedagogical workshops, creative groups, schools of personnel reserve, young teachers, educators, psychologists and educational projects with international participation, consultations on management of educational process are turned out to be useful for teachers. У статті доведено актуальність проблеми формування професійної самореалізації викладачів за допомогою методичної роботи. Зазначається, що персональним внеском у теорію та практику шкільної освіти є розробка та впровадження педагогічних умов для формування професійної самореалізації вчителів методичною роботою загальноосвітніх навчальних закладів. Тематичні методичні семінари, тренінги, професійні змагання, педагогічні майстерні, творчі групи, школи кадрового резерву, молоді вчителі, педагоги, психологи та освітні проекти з міжнародною участю, консультації з управління навчальним процесом виявляються корисними для викладачів. В статье доказано актуальность проблемы формирования профессиональной самореализации преподавателей с помощью методической работы. Отмечается, что персональным вкладом в теорию и практику школьного образования является разработка и внедрение педагогических условий для формирования профессиональной самореализации учителей методической работой общеобразовательных учебных заведений. Тематические методические семинары, тренинги, профессиональные соревнования, педагогические мастерские, творческие группы, школы кадрового резерва, молодые учителя, педагоги, психологи и образовательные проекты с международным участием, консультации по управлению учебным процессом оказываются полезными для преподавателей.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3050
ISSN: 978-3-903197-77-0
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління
Монографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kutsenko T. .pdf111.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.