Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3008
Title: Theoretical and methodological foundational of funure social teachers' training for sustainable development of social groups
Other Titles: Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів соціального спрямування для сталого розвитку соціальних груп
Теоретические и методические основы подготовки будущих учителей социальной направленности для устойчивого развития социальных групп
Authors: Kabus, N.
Кабус, Н.
Keywords: sustainable development
social group
future social teacher
professional training
readiness
social activity
teaching activity
teaching and methodological materials
technology
conditions
сталий розвиток
соціальна група
майбутній соціальний педагог
професійна підготовка
готовність
соціальна активність
викладацька діяльність
навчально-методичні матеріали
технології
умови
устойчивое развитие
социальная группа
будущий социальный педагог
профессиональная подготовка
готовность
социальная активность
преподавательская деятельность
учебно-методические материалы
технологии
условия
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Kabus N. Theoretical and methodological foundational of funure social teachers' training for sustainable development of social groups / N. Kabus // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – p. 41-48.
Abstract: The relevance of future social teachers’ training for sustainable development of social groups as well as the essence of the concepts “sustainable development of social group” and “social and pedagogical activity on the sustainable development of social groups” have been determined in the article. The essence, methodological, theoretical and methodical principles of future social teachers’ training for sustainable development of social groups have been revealed. The essence and structural components of future social teachers’ readiness for sustainable development of social groups are determined. The technology of future social teachers training for sustainable development of social groups, its program content, teaching and methodological support materials as well as pedagogical conditions that ensure the eff ectiveness of such training have been considered. The results of the experimental work proved the eff ectiveness and the feasibility of introducing the developed system into the practice of future social sphere specialists training. У статті визначено важливість підготовки майбутніх учителів соціального розвитку для сталого розвитку соціальних груп, а також сутність понять "сталий розвиток соціальної групи" та "соціально-педагогічна діяльність щодо сталого розвитку соціальних груп". Розкрито сутність, методологічні, теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів соціальних служб до сталого розвитку соціальних груп. Визначено сутність та структурні компоненти готовності майбутніх педагогів до сталого розвитку соціальних груп. Розглянуто технологію підготовки майбутніх вчителів соціальних служб для сталого розвитку соціальних груп, її програмний зміст, навчально-методичні супровідні матеріали, а також педагогічні умови, що забезпечують ефективність такого навчання. Результати експериментальної роботи довели ефективність та доцільність впровадження розробленої системи у практику підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. В статье определена актуальность подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп, а также суть понятий «устойчивое развитие социальной группы» и «социально-педагогическая деятельность по устойчивому развитию социальных групп». Раскрыта сущность, методологические, теоретические и методические принципы подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп. Определены сущность и структурные составляющие готовности будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп. Рассмотрена технология подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп, ее программное содержание, учебно-методические материалы, а также педагогические условия, обеспечивающие эффективность такого обучения. Результаты экспериментальной работы подтвердили эффективность и целесообразность внедрения разработанной системы в практику подготовки будущих специалистов социальной сферы.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3008
Appears in Collections:Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kabus N. .pdf109.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.