Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3003
Title: Creative self-realization of teachers and students of the schools in the conditions of educational reformation in Ukraine
Other Titles: Творча самореалізація вчителів та учнів шкіл в умовах реформування освіти в Україні
Творческая самореализация учителей и учеников школ в условиях реформирования образования в Украине
Authors: Rybalko, L.
Jose da Costa, G.
Рыбалко, Л.
Жозе да Коста, Г.
Keywords: secondary school
self-realization
creative self-realization
educational process
teenagers
середня школа
самореалізація
творча самореалізація
навчальний процес
підлітки
средняя школа
самореализация
творческая самореализация
подростки
Issue Date: 2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Rybalko L.Creative self-realization of teachers and students of the schools in the conditions of educational reformation in Ukraine / L. Rybalko, G. Jose da Costa // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – p. 194-200.
Abstract: The article is devoted to the results of a survey of the teachers of sec-ondary schools on the formation of the readiness of students and teachers for creative self-realization in the educational process. The article focuses on the need to form cre-ative self-realization in adolescence. It is noted that the totality of pedagogical conditions for the organization of educational work positively aff ects both the teenager and the teacher regarding the formation of readiness for creative self-realization. It is proved that the organization of the educational interaction between the teacher and the students requires the formation of a new pedagogical thinking, the essence of which is the creation of an educational space based on the interaction of partici-pants in the educational process, where the teacher and students act as subjects of education. Стаття присвячена результатам опитування вчителів другорядних шкіл про формування готовності учнів та вчителів до творчої самореалізації у навчальному процесі. У статті акцентовано увагу на необхідності формування творчої самореалізації у підлітковому віці. Зазначається, що сукупність педагогічних умов організації виховної роботи позитивно впливає як на підлітка, так і на вчителя щодо формування готовності до творчої самореалізації. Доведено, що організація навчальної взаємодії викладача та учнів вимагає формування нового педагогічного мислення, суть якого полягає у створенні освітнього простору на основі взаємодії учасників у навчальному процесі, де вчитель та студенти виступають суб’єктами навчання. Статья посвящена результатам опроса учителей второстепенных школ о формировании готовности учащихся и учителей к творческой самореализации в учебном процессе. В статье акцентировано внимание на необходимости формирования творческой самореализации в подростковом возрасте. Отмечается, что совокупность педагогических условий организации воспитательной работы положительно влияет как на подростка, так и на учителя по формированию готовности к творческой самореализации. Доказано, что организация учебного взаимодействия преподавателя и учащихся требует формирования нового педагогического мышления, суть которого заключается в создании образовательного пространства на основе взаимодействия участников в учебном процессе, где учитель и студенты выступают субъектами обучения.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3003
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rybalko L., Jose da Costa G. .pdf107.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.