Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/299
Title: САМОСТІЙНА РОБОТА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТА
Authors: Мармаза, О. І.
Keywords: самостійна робота
навчальний процес вузу
професійний розвиток студента
професійна самоосвіта
самостоятельная работа
учебный процесс вуза
профессиональное развитие студента
профессиональное самообразование
independent work
educational process of the University
professional development of the student
professional self-education
Issue Date: 1-Jul-2016
Publisher: ТОВ «Щедра садиба плюс»
Citation: Мармаза О. І. Самостійна робота як ефективний засіб професійного розвитку студента / О. І. Мармаза // Модернізація освітнього процесу в Інституті підвищення кваліфікації, перепідготовки : матеріали методолог. семінару / ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. проф. Р. І. Черновол-Ткаченко. – Харків : Щедра садиба плюс, 2016. – С. 19–34.
Abstract: В статті йде мова про самостійну роботу як форму організації навчання, як спосіб включення в пізнавальну діяльність та як засіб індивідуалізації навчання. Проблема вдосконалення методики організації самостійної роботи студентів набуває актуальності та потребує подальших досліджень, так як з одного боку, спостерігається відсутність установки студентів на самостійне опрацювання програмного матеріалу, індиферентне ставлення до розвитку вмінь самостійно здобувати знання; а з іншого – на даному етапі розвитку освіти самостійна робота згідно з останніми нормативними документами про освіту в Україні стає основним видом навчально-пізнавальної діяльності студентів. Наведено розмаїтість впливів, умов, можливостей в соціальному, просторово-предметному оточенні студента, які складають сприятливе освітнє середовище для продуктивної самостійної роботи. Розглядаються види, типи та форми самостійної роботи. Перелічені умови, забезпечуючі успішність самостійної роботи, критерії оцінювання її ефективності. Відзначено якісно новий підхід до навчання - дистанційне навчання. Сучасні студенти краще зголосяться виконані самостійно завдання представити у електронному вигляді, ніж у написаному чи роздрукованому; швидше надішлють на електронну пошту викладачеві, ніж принесуть особисто. В статті наведено результати дослідження, проведеного серед студентів, під час якого було встановлено рейтинг основних чинників, заважаючих студентам виконувати самостійну роботу. Збільшення ресурсу самостійної роботи в навчальному процесі сприятиме вдосконаленню підготовки кваліфікованих фахівців нової генерації – компетентних, творчо активних, здатних до постійного саморозвитку, конкурентоспроможних на ринку праці. В статье идет речь о самостоятельной работе как форме организации обучения, как способе включения в познавательную деятельность и как средстве индивидуализации обучения. Проблема совершенствования методики организации самостоятельной работы студентов приобретает актуальность и требует дальнейших исследований, так как с одной стороны, наблюдается отсутствие установки студентов на самостоятельную проработку программного материала, индифферентное отношение к развитию умений самостоятельно добывать знания; а с другой – на данном этапе развития образования самостоятельная работа в соответствии с последними нормативными документами об образовании в Украине становится основным видом учебно-познавательной деятельности студентов. Приведены разнообразие влияний, условий, возможностей в социальном, пространственно-предметном окружении студента, которые составляют благоприятную образовательную среду для продуктивной самостоятельной работы. Рассматриваются виды, типы и формы самостоятельной работы. Перечислены условия, обеспечивающие успешность самостоятельной работы, критерии оценки ее эффективности. Отмечен качественно новый подход к обучению - дистанционное обучение. Современные студенты скорее всего выполненные самостоятельно задания представят в электронном виде, чем в написанном или распечатанном; быстрее пришлют на электронную почту преподавателю, чем принесут лично. В статье приведены результаты исследования, проведенного среди студентов, во время которого было установлено рейтинг основных факторов, мешающих им выполнять самостоятельную работу. Увеличение ресурса самостоятельной работы в учебном процессе будет способствовать совершенствованию подготовки квалифицированных специалистов нового поколения – компетентных, творчески активных, способных к постоянному саморазвитию, конкурентоспособных на рынке труда. In the article there is a speech about independent work as a form of organization learning as the method included in cognitive activity and as a means of individualization of instruction. The problem of improving methods of organization of independent work of students becomes relevant and requires further research, since on the one hand, there is no setting students on a self-study program material, indifferent attitude to the development of skills to independently acquire knowledge; and with another – at this stage of the development of education independent work in accordance with the latest regulatory documents on education in Ukraine is becoming the main form of educational-cognitive activity of students. Given the variety of influences, conditions, opportunities in the social, spatial-subject environment of the student which constitute a favorable educational environment for productive independent work. Discusses the types, types and forms of independent work. Lists the conditions that ensure the success of independent work, assessment criteria of its effectiveness. A brand new approach to teaching - distance learning. Contemporary students are likely made independently of the task will submit in electronic form than in written or printed; faster send e-mail to the teacher, than bring personally. The article presents the results of a study conducted among students, during which was established the rating of main factors that hinder them to perform independent work. Increase the resource of independent work in the educational process will contribute to the improvement of training of qualified specialists of a new generation of competent, creative, capable of continuous self-development, competitive on the labour market.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/299
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління і психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мармаза О. І..pdf532.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.