Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2879
Title: ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ФОНЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ ПІСЛЯ НІМЕЦЬКОЇ
Other Titles: СОДЕРЖАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ФОНЕТИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ ПОСЛЕ НЕМЕЦКОГО
CONTENTS OF FUTURE TEACHERS' PROFESSIONAL PHONETIC COMPETENCE IN ENGLISH AFTER GERMAN
Authors: Чухно, О. А.
Чухно, Е. А.
Chukhno, O. A.
Keywords: англійська фонетика
фонетична компетентність
фонетичні навички
фонетично-методичні вміння
професійна фонетична усвідомленість
английская фонетика
фонетическая компетентность
фонетические навыки
фонетическо-методические умения
профессиональная фонетическая осознанность
english phonetics
phonetic competency
phonetic skills
phonetic and methodological skills
professional phonetic awareness
Issue Date: 2016
Publisher: Запорізький національний університет
Citation: Чухно А. О. Зміст професійної фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мові після німецької / О. А. Чухно // Вісник Запорізького національного університету : Сер. : Педагогічні науки : зб. наук. пр. / Запорізький національний університет ; [редкол.: Г. В. Локарєва (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : ЗНУ, 2016. – № 2 (27). – С. 123–131.
Abstract: У статті розглянуто змістове наповнення професійної фонетичної компетентності майбутніх учителів, які вивчають англійську мову після німецької. У її складі вирізнено фонетичні знання, професійно орієнтовані фонетичні навички, професійні фонетичні й фонетично-методичні вміння та професійну фонетичну усвідомленість у другій іноземній мові. Виявлені компоненти розподілено на дві групи: ідентичні до відповідних складників професійної фонетичної компетентності в англійській мові як першій іноземній і специфічні для фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мові після німецької. В статье рассмотрено содержание профессиональной фонетической компетентности будущих учителей, изучающих английский после немецкого. В ее составе выделены фонетические знания, профессионально ориентированные фонетические навыки, профессиональные фонетические и фонетическо-методические умения и профессиональную фонетическую осознанность во втором иностранном языке. Выделенные компоненты подразделены на две группы: идентичные соответствующим компонентам профессиональной фонетической компетентности в английском языке как первом иностранном и специфические для фонетической компетентности будущих учителей в английском после немецкого. The acquisition of professional phonetic competence by future teachers is one of the main conditions that ensure the effectiveness of their future work on forming others’ phonetic sub-skills. So far scientists have revealed the contents of future teachers’ phonetic competence in English studied as the first foreign language whereas the components of that in English as the second foreign language still remain undetermined. Since German is one of the most widespread European languages chosen by those who enter philological departments the research aims at determining the contents of professional phonetic competence of students who study English after German. The study proceeds from specifying the notion of phonetic competence and analyzing both the conditions of forming students’ phonetic competence at pedagogical universities and the peculiarities of teaching English as the first or the second foreign language. This enables the author to maintain that future teachers' professional phonetic competence is based on phonetic knowledge, professionally oriented phonetic sub-skills, professional phonetic and phonetic methodological skills and professional phonetic awareness in the second foreign language. The components revealed are further subdivided into two groups: identical to the corresponding elements of future teachers’ phonetic competence in English as the first foreign language and ones that are specific for the professional phonetic competence in English after German. All the components are interdependent and interrelated; therefore, insufficient work on forming even one of them could make the process of professional phonetic competence formation on the whole far from being effective. The results of the research may be of use for working out techniques of forming future teachers’ phonetic competence in English after German.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2879
Appears in Collections:Кафедра англійської фонетики і граматики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чухно А. О. .pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.