Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2876
Title: Формування екологічної культури дітей дошкільного віку у процесі художньо-творчої роботи з природним матеріалом
Other Titles: Формирование экологической культуры детей дошкольного возраста в процессе художественно-творческой работы с природным материалом
Formation of environmental culture of preschool children in the process of artistic and creative work with natural material
Authors: Шевченко, Н. О.
Шевченко, Н. А.
Shevchenko, N. O.
Keywords: екологічне виховання
формування екологічної культури
діти дошкільного віку
ручна праця
природний матеріал
экологическое воспитание
формирование экологической культуры
дети дошкольного возраста
ручной труд
природный материал
environmental education
formation of environmental culture
preschool children
hand work
natural material
Issue Date: 1-Mar-2019
Publisher: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» (ПНДІЕІ)
Citation: Шевченко Н. О. Формування екологічної культури дітей дошкільного віку у процесі художньо-творчої роботи з природним матеріалом / Н. О. Шевченко // Інноваційна педагогіка : наук. журн. / Причорномор. наук.-дослід. ін-т екон. та інновацій. – Одеса : ПНДІЕІ, 2019. – Вип. 10, т. 2. – С. 184–187 .
Abstract: У статті розглянуто проблему формування екологічної культури дітей дошкільного віку у процесі художньо-творчої роботи з природним матеріалом. Екологічну культуру розкрито як тип життєдіяльності людини, який унаслідується дитиною від дорослих у процесі побудови взаємовідносин з навколишнім середовищем, що сприяють здоровому способу життя, розумній самоорганізації сутнісних сил людини в умовах конкретного природного середовища. Визначено, що спілкування з об’єктами довкілля, особливо тактильний контакт з природним матеріалом під час занять ручною працею, зумовлює розвиток емоційної сфери дошкільника, сприяє отриманню нових вражень, почуттів, переживань, що забезпечує активізацію процесу пізнання світу й, у свою чергу, створює можливості для набуття практичного досвіду взаємодії дітей з природою у різних видах образотворчої діяльності. Робота з природним матеріалом під час занять ручною працею виступає ефективним засобом формування екологічної культури дошкільників за умови грамотного педагогічного керівництва їх діяльністю. Керівництво передбачає зростання рівня самостійності дітей, а також цілеспрямованого використання системи екологічно-виховних питань, ситуацій, пізнавальних завдань, що стимулюють активність дітей протягом заняття. В статье рассмотрена проблема формирования экологической культуры детей дошкольного возраста в процессе художественно-творческой работы с природным материалом. Экологическую культуру раскрыто как тип жизнедеятельности человека, который унаследуется ребенком от взрослых в процессе построения взаимоотношений с окружающей средой, способствующих здоровому образу жизни, разумной самоорганизации сущностных сил человека в условиях конкретной природной среды. Определено, что общение с объектами окружающей среды, особенно тактильный контакт с природным материалом во время занятий ручным трудом, обусловливает развитие эмоциональной сферы дошкольника, способствует получению новых впечатлений, чувств, переживаний, обеспечивает активизацию процесса познания мира и, в свою очередь, создает возможности для приобретения практического опыта взаимодействия детей с природой в разных видах деятельности по изобразительному искусству . Работа с природным материалом во время занятий ручным трудом выступает эффективным средством формирования экологической культуры дошкольников при условии грамотного педагогического руководства их деятельностью. Руководство предполагает рост уровня самостоятельности детей, а также целенаправленного использования системы экологически-воспитательных вопросов, ситуаций, познавательных задач, стимулирующих активность детей в течение занятия. The article considers the problem of the formation of the ecological culture of preschool children in the process of artistic and creative work with natural material. Ecological culture is disclosed as a type of human activity that is inherited by a child from adults in the process of building relationships with the environment, contributing to a healthy lifestyle, the rational self-organization of the essential human forces in a particular natural environment. It has been determined that communication with environmental objects, especially tactile contact with natural material during manual labor classes, determines the development of the emotional sphere of a preschooler, contributes to new impressions, feelings, experiences, ensures the activation of the process of cognition of the world and, in turn, creates opportunities for acquiring practical experience in the interaction of children with nature in various types of activities in the visual arts. Working with natural material during manual labor is an effective means of shaping the ecological culture of preschoolers, provided that they have competent pedagogical guidance. The manual assumes an increase in the level of independence of children, as well as the targeted use of a system of environmental and educational issues, situations, cognitive tasks that stimulate the activity of children during the class.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2876
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Кафедра теорії і технологій дошкільної освіти та мистецьких дисциплін



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.