Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2809
Title: Improving Students’ Phonetic Memory Using Rhythm
Other Titles: Підвищення якості фонетичної пам’яті студентів за допомогою ритму
Повышение качества фонетической памяти студентов с помощью ритма
Authors: Perlova, V. V.
Перлова, В. В.
Keywords: english phonetics
english language
phonetic memory
phonetic word structure
rhythm
англійська фонетика
англійська мова
фонетична пам'ять
фонетична структура слова
ритм
английская фонетика
английский язык
фонетическая память
фонетическая структура слова
ритм
Issue Date: 2017
Publisher: Researchgate
Citation: Perlova V. V. Improving Students’ Phonetic Memory Using Rhythm / V. V. Perlova // Researchgate : публікація онлайн, 14 сер 2017 р. – [Електрон. вид.]. – С. 1–9.
Abstract: The article is devoted to the development of students' phonetic memory in the process of learning English as a foreign language. Phonetic memory refers to the ability of an individual to remember the phonetic structure of a word, that is, a certain set of sounds arranged in the established order and accented in accordance with the rules. The main technique for the development of phonetic memory is rhythm on the basis that these two phenomena are of a similar nature and to a large extent function at the subconscious level. The set of exercises is based on the rhythmic pronunciation of individual words, sentences with these words and texts. Статтю присвячено проблемі розвитку фонетичної пам’яті студентів у процесі вивчення англійської мови як іноземної. Під фонетичною пам’яттю розуміється здатність особи запам’ятати фонетичну структуру слова, тобто визначений набір звуків, розташованих у певному порядку і акцентованих згідно з правилами. Основним прийомом розвитку фонетичної пам’яті обрано ритм на тій підставі, що ці два явища мають схожу природу і значною мірою функціонують на рівні підсвідомості. Комплекс вправ базується на ритмічному промовлянні окремих слів, речень з поданими словами і текстів. Статья посвящена проблеме развития фонетической памяти студентов в процессе изучение английского языка как иностранного. Под фонетической памятью понимается способность индивида запоминать фонетическую структуру слова, то есть определённый набор звуков, расположенных в установленном порядке и акцентированных в соответствии с правилами. Основным приёмом развития фонетической памяти выбрано ритм на том основании, что эти два явления имеют схожую природу и в значительной степени функционируют на уровне подсознания. Комплекс упражнений основывается на ритмическом проговаривании отдельных слов, предложений с этими словами и текстов.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2809
Appears in Collections:Кафедра англійської фонетики і граматики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perlova V. V. .pdf201.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.