Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2671
Title: Використання іноземного досвіду реформування вишів з урахуванням національної академічної культури як передумова успішності реформ у Німеччині
Other Titles: Использование иностранного опыта реформирования вузов с учетом национальной академической культуры как предпосылка успешности реформ в Германии
Using foreign experience of reforming higher educational in universities taking into account viev of national academic culture as a precondition of success of reforms in Germany
Authors: Черкашин, С. В.
Tcherkashyn, S. V.
Keywords: світові освітні стандарти
імпортування готових концепцій
імпортування готових моделей
національний культурний фон
якісна диференціація вишів
створенняня конкурентного середовигца
мировые образовательные стандарты
импортирование готовых концепций
импортирование готовых моделей
национальный культурный фон
качественная дифференциация вузов
создание конкурентной среды
world educational standards
importing ready concepts
importing ready models
national cultural background
qualitative differentiation of high schools
creation of the competitive environment
Issue Date: 2017
Publisher: Гельветика
Citation: Черкашин С. В. Використання іноземного досвіду реформування вишів з урахуванням національної академічної культури як передумова успішності реформ у Німеччині / С. В. Черкашин // Педагогічні науки : зб. наук. пр. / Херсон. держ. ун-т ; [редкол. : В. Л. Федяєва (голов. ред.) та ін]. – Херсон : Гельветика, 2017. – Вип. LXXVIIІ, т. 2. – С. 61–65.
Abstract: У статті порушено проблему врахування специфіки національної академічної культури як запоруки успішності корінних перетворень у галузі вищої освіти Німеччини. Позитивні результати реалізації програмних положень Болонської реформи є наслідком консенсусу у німецькому вишівському середовищі, котрий сприяв розробці вдалої стратегії реформування. Ця стратегія дозволила зберегти значний потенціал німецьких вишів і підвищити їх конкурентноздатність. Данная статья касается проблемы учёта специфики собственной академической культуры как залога успешности коренных преобразований в области высшего образования Германии. Положительные результаты реализации программных положений Болонской реформы являются следствием консенсуса в немецкой академической среде, который способствовал разработке удачной стратегии реформирования. Эта стратегия позволила сохранить значительный потенциал немецких вузов и повысить их конкурентоспособность.The given article concerns problems of the viewing specificity of own academic culture as pledge of radical restructuring success in the field of German higher education. Positive results of realization of conceptual positions of Bologna declaration is a consequence of consensus in the German academic environment which promoted working out of successful reforming strategy. This strategy has allowed to keep considerable potential of German higher educational institutions and to raise their competitiveness.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2671
ISSN: 2413-1865
Appears in Collections:Кафедра німецької філології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.