Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2664
Title: Навчально-методичне забезпечення диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва
Other Titles: Учебно-методическое обеспечение дирижерско-хоровой подготовки учителей музыкального искусства
Educational and methodological support of conducting and choral training of teachers of musical art
Authors: Соколова, А. В.
Sokolova, A. V.
Keywords: професійна підготовка
вчителі музичного мистецтва
диригентсько-хорова підготовка
диригентська техніка
виконання
навчально-методична література
хрестоматія
профессиональная подготовка
учителя музыкального искусства
дирижерско-хоровая подготовка
дирижерская техника
исполнение
учебно-методическая литература
пособие
хрестоматия
training
teachers of musical arts
choral conducting training
performance
educational literature
study guide
anthology
Issue Date: 2015
Publisher: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, ФОП Жовтий О. О.
Citation: Соколова А. В. Навчально-методичне забезпечення диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва / А. В. Соколова // Проблеми підготовки сучасного вчителя : зб. наук. пр. / Уман. держ. пед. ун-т імені П. Тичини ; редкол. : О. І. Безлюдний (голов. ред.) та ін. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2015. – Вип. 12, ч. 1. – С. 84–94.
Abstract: Перетворення у розвитку сучасної музично-педагогічної науки підіймають на новий рівень проблему забезпечення професійної підготовки вчителя музичного мистецтва. Вагому роль у її вирішенні відіграє навчально-методична література. У статті зроблена спроба систематизації навчально-методичної літератури, яка не тільки отримала широке використання у ІІ половині ХХ ст., але й сьогодні не втратила значущості. Преобразования в развитии современной музыкально-педагогической науки поднимают на новый уровень проблему обеспечения профессиональной подготовки учителя музыкального искусства. В ее разрешении весомую роль играет учебно-методическая литература. В статье сделана попытка систематизации учебно-методической литературы, которая не только получила широкое применение во ІІ половине ХХ века, но и сегодня не потеряла своей значимости. Transformations in the system of education at New Level boost a problem of choir conductor preparation of teacher musical art. It is directed the formation of graduates active life position to creative self-realization in the musicalpedagogical activity, continuous professional self-improvement. Enormous role in achieving positive results in this process may play a creative use of scientific research of outstanding representatives of choral art, which is reflected in the educational literature II half of the twentieth century. Using educational literature training increases productivity by improving assimilation of educational information, organize training material, enhance the cognitive activity of students. The study of the works will not only forming students’ high level of professional skills, but also the growth of his personality, spiritual culture, acquainted with the best samples of highly artistic choral art of different periods and genres. The study allowed to systematize educational literature II half of the twentieth century. in the following areas: theoretical and methodological manuals, anthologies of choral conducting, reading books on subjects choir conductor loop (choral classes, choral literature, choral reading scores), collections of works of individual composers, repertoire collections of performing groups.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2664
ISSN: 2307-4914
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики мистецької освіти та диригентсько-хорової підготовки вчителя

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Соколова А. В. Навчально-методичне забезпечення .pdf480.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.