Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2412
Title: Problems of Defining Causes of Phonetic Mistakes and Errors in English as a Foreign Language
Other Titles: Проблеми визначення причин фонетичних помилок та помилок англійською мовою як іноземної
Проблемы определения причин фонетических ошибок и ошибок в английском языке как иностранном
Authors: Perlova, V. V.
Перлова, В. В.
Keywords: causes
phonetic mistakes and errors
written system
причини
фонетичні помилки і помилки
письмова система
причины
фонетические ошибки и ошибки
письменная система
Issue Date: 2017
Publisher: Applied Language Studies House Publications, Moschato, Greece
Citation: Perlova V. V. Problems of Defining Causes of Phonetic Mistakes and Errors in English as a Foreign Language / V. V. Perlova // Problems of Defining Causes of Phonetic Mistakes and Errors in English as a Foreign Language // Journal of Applied Languages and Linguistics. – Moschato, 2017. – P. 1–7.
Abstract: This paper explores the problems of defining causes of phonetic mistakes and errors of Ukrainian and Russian learners in the process of teaching and learning English as the foreign language. Phonetic mistakes and errors are regarded as violation of the pronunciation norm of the English language. They are analyzed taking into account the peculiarity of the pronunciation aspect in comparison to the grammatical and lexical ones and difficulties of establishing in practice both general and specific causes of their emergence. In the process of observation of the learners’ performance in the English language a group of words have been noticed whose mispronunciation can be hardly explained by traditional reasons. These words are united by one and the same feature that can be described as influence of the written system on formation of the pronunciation skills. This feature can be regarded as one more cause of phonetic mistakes and errors alongside with physical difficulties, mother tongue and personal factor. У роботі досліджуються проблеми визначення причин фонетичних помилок українських і російських учнів у процесі навчання англійської мови як іноземної. Фонетичні помилки розглядаються як порушення норми вимови англійської мови. Їх проаналізовано з урахуванням особливості вимовного аспекту у порівнянні з граматичними та лексичними помилками, а також труднощами встановлення на практиці як загальних, так і конкретних причин їх виникнення. У процесі спостереження за продуктивністю учнів в англійському мовленні було помічено групу слів, вимову яких не можна пояснити традиційними причинами. Ці слова об'єднані однаковою особливістю, яку можна описати як вплив письмової системи на формування вимовних умінь. Ця особливість може розглядатися як додаткова причина фонетичних помилок поряд з фізичними труднощами, рідною мовою та особистим чинником. В работе исследуются проблемы определения причин фонетических ошибок украинских и российских учащихся в процессе обучения английского языка как иностранного. Фонетические ошибки рассматриваются как нарушение нормы произношения английского языка. Их проанализировано с учетом особенности произносимого аспекта по сравнению с грамматическими и лексическими ошибками, а также трудностями установления на практике как общих, так и конкретных причин их возникновения. В процессе наблюдения за производительностью учеников в английской речи была замечена группа слов, произношение которых нельзя объяснить традиционными причинами. Эти слова объединены одинаковой особенностью, которую можно описать как влияние письменной системы на формирование произносимых умений. Эта особенность может рассматриваться как дополнительная причина фонетических ошибок наряду с физическими трудностями, родным языком и личным фактором.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2412
Appears in Collections:Кафедра англійської фонетики і граматики



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.