Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2237
Title: Теоретико-методологічні засади моделювання педагогічних об’єктів
Other Titles: Теоретико-методологические основы моделирования педагогических объектов
Theoretical and methodological foundations of modeling pedagogical objects
Authors: Дмитренко, Т. О.
Прокопенко, A. I.
Яресько, К. О.
Dmytrenko, T. O.
Prokopenko, A. I.
Yaresko, K. O.
Keywords: педагогіка
управління
інформатизація
автоматизація
навчання
учні
педагогика
управление
информатизация
автомотизация
обучение
ученики
pedagogy
control
informatization
automation
training
students
Issue Date: 22-Jun-2007
Publisher: Харківська державна академія культури (ХДАК)
Citation: Дмитренко Т. О. Теоретико-методологічні засади моделювання педагогічних об’єктів / Т. О. Дмитренко, А. І. Прокопенко, К. О. Яресько // Вісник Харківської державної академії культури : зб наук. пр. / Харк. держ. акад. культури ; відп. ред. В. М. Шейко. – Харків : ХДАК, 2007. – Вип. 21. – С. 196–201.
Abstract: Досліджено загальну структуру системи педагогічного управління. Розглянуто рівні абстрагування, на яких доцільно вивчати педагогічні об'єкти з метою отримання їх моделей: лінгвістичний, теоретико-множинний та абстрактно-алгебраїчний. Исследована общая структура системы педагогического управления. Рассмотрены уровни абстрагирования, на которых целесообразно изучать педагогические объекты с целью получения их моделей : лингвистический, теоретико-множественный и абстрактно-алгебраический. The general structure of system of pedagogical management investigated. Levels of abstraction on which it is expedient to study pedagogical objects with the purpose of reception of their models are considered: linguistic, theoretical-plural and abstract-algebraic.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2237
ISSN: 966-7352-66-8
Appears in Collections:Кафедра інформаційних технологій



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.