Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2132
Title: Форми діяльності гувернерів в Україні в першій половині XIX століття
Other Titles: Формы деятельности гувернёров в Украине в первой половине XIX столетия
Forms of activity of home teachers in Ukraine in the first half of the XIX century
Authors: Кордубан, М. В.
Korduban, M. V.
Keywords: форма
гувернер
домашня освіта
урок
екскурсія
позаурочне спілкування
форма
гувернер
домашнее образование
урок
экскурсия
внеурочное общение
form
tutor
home education
lesson
excursion
after-school communication
Issue Date: 29-Jun-2017
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Citation: Кордубан М. В. Форми діяльності гувернерів в Україні в першій половині XIX століття / М. В. Кордубан // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди ; за заг. ред. І. Ф. Прокопенка, С. Т. Золотухіної. – Харків : ХНПУ, 2018. – Вип. 57. – С. 194–200.
Abstract: У статті визначено провідні форми домашньої освіти в Україні в першій половині ХІХ століття. Проаналізовано такі форми діяльності гувернерів як: урок, екскурсії, урок-спостереження, уроки на природі, прогулянки, робота в саду, столярній і токарній майстернях, позаурочне спілкування. Розглянуто урок як основну форму організації домашнього навчання. Обґрунтовано доцільність застосування уроків-спостереження у формуванні терплячості, естетичної сприйнятливості вихованців. Уроки на природі, прогулянки, екскурсії сприяли вивченню географії, ботаніки. Установлено залежність варіювання форм навчально-виховної діяльності гувернерів від пір року (робота в саду влітку). Виявлено значущість форм організації дозвілля дитини у діяльності домашніх наставників. Зроблено акцент на важливості професійно грамотної організації гувернерами позаурочного спілкування. Визначено вимоги провідних педагогів указаного історичного періоду до спілкування: дозування навчального матеріалу та його доступність для вихованця, відповідність віковим та індивідуальним особливостям дитини, лаконічність і точність мовлення наставника, толерантне ставлення гувернера до вихованця. Доведено, що форми діяльності гувернерів у системі домашньої освіти потребують уточнення, тому залучення історичних досягнень у цій галузі в сучасну практику є доцільним. В статье определены ведущие формы домашнего образования в Украине в первой половине XIX века. Проанализированы такие формы деятельности гувернеров как: урок, экскурсии, урок-наблюдения, уроки на природе, прогулки, работа в саду, столярной и токарной мастерских, внеурочное общения. Рассмотрены урок как основную форму организации домашнего обучения. Обоснована елесообразность применения уроков-наблюдения в формировании терпения, эстетической восприимчивости воспитанников. Уроки на природе, прогулки, экскурсии способствовали изучению географии, ботаники. Установлена ​​зависимость варьирования форм учебно-воспитательной деятельности гувернеров от времен года (работа в саду летом). Выявлено значимость форм организации досуга ребенка в деятельности домашних наставников. Сделан акцент на важности профессионально грамотной организации гувернёрами внеурочного общения. Определены требования ведущих педагогов указанного исторического периода к общению: дозировка учебного материала и его доступность для питомца, соответствие возрастным и индивидуальным особенностям ребенка, лаконичность и точность речи наставника, толерантное отношение гувернера к воспитаннику. Доказано, что формы деятельности гувернеров в системе домашнего образования нуждаются в уточнении, поэтому привлечение исторических достижений в этой области в современную практику целесообразно. The article defines the leading forms of home education in Ukraine in the first half of the XIX century. The following forms of activity of tutors such as: lesson, excursions, lesson-observation, lessons on nature, walks, work in the garden, joiner's and turning workshops, and extra-curricular communication are analyzed. The lesson is considered as the main form of organization of home-schooling. The expediency of using observation lessons in the formation of patience, aesthetic susceptibility of pupils has been substantiated. Lessons in nature, walks, excursions contributed to the study of geography, botany. The dependence of variation of forms of educational and educational activity of tutors from the time of the year (work in the garden in the summer) is established. The significance of the forms of organization of leisure activities of the child in the activity of home mentors is revealed. The emphasis is placed on the importance of a professionally competent organization by tutors of extra-curricular communication. The requirements of the leading teachers of the mentioned historical period for communication are defined: the dosage of the educational material and its availability for the pet, the correspondence to the age and individual characteristics of the child, the laconicity and accuracy of the teacher's speech, the tolerant attitude of the tutor to the pupil. It has been proved that the forms of the activity of tutors in the system of home education need to be clarified, therefore the attraction of historical achievements in this area in the modern practice is expedient.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2132
Appears in Collections:Кафедра естетичного виховання і технологій дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кордубан М. В. .pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.