Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2128
Title: Саморозвиток та самовдосконалення студентів на практичному етапі профільної підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування освітньо-виховного середовища
Other Titles: Саморазвитие и самосовершенствование студентов на практическом этапе профильной подготовки будущих учителей начальных классов к формированию образовательно-воспитательной среды
Self-development and self-improvement of students at the practical stage of the profile training of future teachers of primary classes to the formation of educational and educational environment
Authors: Матвієнко, М. Є.
Матвиенко, М. Е.
Matvienko, M. E.
Keywords: студенти
саморозвиток
майбутні вчителі
початкові класи
терплячість
послідовність
відвертість
методики
студенты
саморазвитие
будущие учителя
начальные классы
терпеливость
последовательность
открытость
методики
students
self-development
future teachers
primary school
patience
consistency
openness
methodology
Issue Date: 29-Jun-2017
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Citation: Матвієнко М. Є. Саморозвиток та самовдосконалення студентів на практичному етапі профільної підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування освітньо-виховного середовища / М. Є. Матвієнко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди ; за заг. ред. І. Ф. Прокопенка, С. Т. Золотухіної. – Харків : ХНПУ, 2018. – Вип. 57. – С. 137–146.
Abstract: У статті розглядаються практичні методики розвитку професійно значущих особистісних якостей майбутніх учителів початкових класів під час аудиторних занять та на етапі педагогічної практики. Встановлено, що найбільш впливовими рисами, якими має володіти педагог, є терплячість, відвертість та послідовність. Визначено навички, що сприятимуть розвитку терплячості (розподіл великих завдань на складові частини, наполегливість, здоровий перфекціонізм, вміння чекати), описано причини виникнення та шляхи боротьби з дратівливістю як стану, протилежного до терплячості. Запропоновано модель регулярного позакласного заходу для розвитку власної відвертості та встановлення довірливих, відвертих відносин з дитячим колективом, розробленого на основі матеріалів експерименту А. Арона. Схарактеризовано вплив розробки індивідуальних схем реакцій у типових ситуаціях для розвитку професійної послідовності та попередження конфліктів, спричинених надмірною емоційністю.В статье рассматриваются практические методики развития профессиональной последовательности и предупреждения конфликтов, причиной которых может стать излишняя эмоциональность. В статье рассматриваются практические методики развития профессионально значимых личностных качеств будущих учителей начальных классов во время аудиторных занятий и на этапе педагогической практики. Установлено, что наиболее важными чертами, которыми должен обладать педагог, являются терпимость, откровенность и последовательность. Определено навыки, которые будут способствовать развитию терпимости (разделение больших задач на составные части, настойчивость, здоровый перфекционизм, умение ждать), описано причины возникновения и пути борьбы с раздражительностью как состоянием, противоположным терпимости. Предложено модель регулярного внеклассного мероприятия для развития собственной откровенности и установления доверительных, откровенных отношений с детским коллективом, разработанного на основе материалов эксперимента А. Арона. Охарактеризовано влияние разработки индивидуальных схем реакций в типичных ситуациях для развития профессиональной последовательности и предупреждения конфликтов, причиной которых может стать излишняя эмоциональность.The article deals with practical methods of development of professionally significant personal qualities of future teachers of primary classes during classroom lessons and at the stage of pedagogical practice. It has been established that the most important features that a teacher has to possess is tolerance, frankness and consistency. Тhe skills that will contribute to the development of tolerance (the division of large tasks into components, persistence, healthy perfectionism, the ability to wait) are defined, the causes of occurrence and the way of combating irritability as a state opposite to tolerance are described. Тhe model of the regular extracurricular event for the development of own openness and the establishment of confidential, frank relationships with the children's team, developed on the basis of the materials of A. Aron's experiment, is proposed. Characterized by the influence of the development of individual reaction schemes in typical situations for development of professional consistency and prevention of conflicts, the cause of which may be excessive emotionality.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2128
Appears in Collections:Кафедра початкової і професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Матвієнко М. Є. .pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.