Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1867
Title: TRAINING THE STUDENTS OF NATURAL–MATHEMATICAL SPECIALTIES IN ENGINEERING DESIGN AT HIGHER INSTITUTIONS OF PEDAGOGICAL EDUCATION
Other Titles: НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ПРИРОДНИЧО–МАТЕМАТИЧНОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ З ІНЖЕНЕРНОГО ДИЗАЙНУ У ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
ОБУЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ ЕСТЕСТВЕННО–МАТЕМАТИЧЕСКОЙ СПЕЦИАЛЬНОСТИ ПО ИНЖЕНЕРНОМУ ДИЗАЙНУ В ВЫСШИХ УЧРЕЖДЕНИЯХ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Authors: Deynychenko, G. V.
Deinychenko, V. G.
Deynichenko, T. I.
Дейніченко, Г. В.
Дейніченко, В. Г.
Дейніченко, Т. І.
Keywords: natural-mathematical specialties
engineering design
preparedness of students for engineering design
engineering design skills
technique of training
development of an educational-design project
природничо-математичні спеціальності
інженерний дизайн
готовність студентів до інженерного проектування
навички проектування
методика навчання
розробка навчально-конструкторського проекту
естественно-математические специальности
инженерный дизайн
готовность студентов к инженерному проектированию
навыки проектирования
методика обучения
разработка учебно-конструкторского проекта
Issue Date: 25-Apr-2018
Publisher: Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Citation: Deynychenko G. V. Training the students of natural-mathematical specialties in engineering design at higher institutions of pedagogical education / G. V. Deynychenko and etc. // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina ; H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – Part. 3.7 – P. 315–322.
Abstract: The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1867
ISBN: 978-3-903197-77-0
Appears in Collections:Кафедра математики



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.