Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1831
Title: Самовиховання як педагогічна умова формування соціальної відповідальності майбутніх фахівців
Other Titles: Самовоспитания как педагогическое условие формирования социальной ответственности будущих специалистов
Self-education as a pedagogical condition for the formation of social responsibility of future specialists
Authors: Созикіна, Г. С.
Созикина, А. С.
Sozikina, G. S.
Keywords: соціальна відповідальність
майбутній фахівець
самовиховання
саморозвиток
стимулювання
аспірантські роботи
социальная ответственность
будущий специалист
самовоспитание
саморазвитие
стимулирование
аспирантские работы
social responsibility
future specialist
self-education
self-development
stimulation
post-graduate work
Issue Date: 11-Apr-2017
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат
Citation: Созикіна Г. С. Самовиховання як педагогічна умова формування соціальної відповідальності майбутніх фахівців / Г. С. Созикіна // Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів : теорія і практика : матер. ІІ міжнар. наук-практ. конф., 11 квіт. 2017 р. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди ; [редкол. : О. А. Андрущенко (голов. ред.) та ін.]. – Харків : Стиль-Издат, 2017. – С. 190–192.
Abstract: У тезах розкрито суть поняття «самовиховання», яке є невід’ємним компонентом формування соціальної відповідальності особистості. Визначено види самовиховання : інтелектуальне, етичне, фізичне, психологічне. Запропоновані методи самовиховання. Розглянуто головна мета та технологія самовиховання в умовах вищого навчального закладу, що включає такі підсистеми, як теорія, практика та методика. В тезисах раскрыта суть понятия «самовоспитание», которое является неотъемлемым компонентом формирования социальной ответственности личности. Определены виды самовоспитания : интеллектуальное, нравственное, физическое, психологическое. Предложены методы самовоспитания. Рассмотрены главная цель и технология самовоспитания в условиях высшего учебного заведения, включая такие подсистемы, как теория, практика и методика. The essence of the concept of “self-education” has been revealed in the article. Self-education is considered to be the necessary component of the formation of individual’s social responsibility. The types of self-education have been determined. They are intellectual, moral, physical and psychological self-education. The methods of self-education have been proposed. The main goal and technology of self-education in higher educational institutions have been revealed. The technology includes such subsystems as the theory, practice and methodology.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1831
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cозикіна Г. С. .pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.