Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1699
Title: Діяльність лабораторії експерементальної дидактики при ХДПІ імені Г. С. Сковороди
Other Titles: Деятельность лаборатории экспериментальной дидактики при ХГПИ имени Г. С. Сковороды
Activity of the Laboratory of Experimental Didactics under the G. S. Skovoroda's KHPI
Authors: Башкір, О. І.
Башкир, О. И.
Bashkir, O. I.
Keywords: педагогіка
кафедра
лабораторія
дидактика
школа
педагогика
кафедра
лаборатория
дидактика
школа
pedagogy
department
laboratory
didactics
school
Issue Date: 11-Apr-2017
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат
Citation: Башкір О. І. Діяльність лабораторії експерементальної дидактики при ХДПІ імені Г. С. Сковороди / О. І. Башкір // Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів : теорія і практика : матер. ІІ міжнар. наук-практ. конф., 11 квіт. 2017 р. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди ; [редкол. : О. А. Андрущенко (голов. ред.) та ін.]. – Харків : Стиль-Издат, 2017. – С. 44–47.
Abstract: У тезах на основі вивчення історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів висвітлено процес організації науково-дослідної лабораторії експериментальної дидактики на базі кафедри педагогіки і психології Харківського державного педагогічного інституту імені Г. С. Сковороди. В тезисах на основе изучения историко-педагогической литературы и архивных материалов освещен процесс организации научно-исследовательской лаборатории экспериментальной дидактики на базе кафедры педагогики и психологии Харьковского государственного педагогического института имени Г. С. Сковороды. The process of organization of the research Laboratory of Experimental Didactics (LED) at the Department of Pedagogy and Psychology of H. S. Skovoroda Kharkiv State Pedagogical Institute has been revealed on the basis of study of historical and pedagogic literature and archival materials. The general characteristic of the laboratory work has been given. The themes of its research work have been presented. The peculiarities of interaction between the laboratory and secondary schools of Kharkiv have been shown. The influence of LED activities on the process of future teachers’ training has been characterized.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1699
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Башкір О. І. .pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.