Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1609
Title: Особливості раннього вивчення іноземної мови у фокусі інтерпретації сучасних німецьких методик
Other Titles: Особенности раннего изучения иностранного языка в фокусе интерпретации современных немецких методик
Aspects of organizing foreign language training for preschool children in focuses on German development studies
Authors: Пивовар, Ю. О.
Пивовар, Ю. А.
Pyvovar, Yu. O.
Keywords: німецька мова
дошкільний вік
дошкільна освіта
іноземні мови
дитячі садки
немецкий язык
дошкольный возраст
дошкольное образование
иностранные языки
детские садики
German
preschool age
preschool establishments
foreign language
kindergarten
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво "ТК Меганом"
Citation: Пивовар Ю. О. Особливості раннього вивчення іноземної мови у фокусі інтерпретації сучасних німецьких методик / Ю. О. Пивовар // Науковий огляд : міжнар. наук. журн. – Київ : ТК Меганом, 2017. – № 4 (36). – С. 134–140.
Abstract: Статтю присвячено вивченню організації навчання іноземних мов дітей дошкільного віку, зокрема, досліджено особливості дитячої психології у ранньому віці, а також критично осмислено шляхи творчого використання методичних надбань дитсадків та студій раннього розвитку Німеччини крізь призму діяльності вітчизняних педагогів, психологів та вихователів. Статья посвящена изучению организации обучения иностранным языкам детей дошкольного возраста, в частности, исследованию особенностей детской психологии в раннем возрасте, а также критическому осмыслению возможности творческого использования методических идей детских садов и студий раннего развития Германии путём их адаптации к деятельности отечественных педагогов, психологов и воспитателей. This article studies certain aspects of organizing foreign language training for preschool children. It seeks to prove the efficiency of such globally established teaching methods as the communicative method, suggestopedia, and the total physical response method as implemented at Ukrainian preschool establishments. It focuses on the history of their development in the context of international education as well as their role in the development of speech in young children. The article explores a number of early agespecific psychological features while providing a critical evaluation of possible ways of applying educational materials developed by kindergartens as well as data of German early development studies in terms of activities of Ukrainian educators, psychologists, and kindergarten teachers.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1609
Appears in Collections:Кафедра німецької філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пивовар Ю. О. .pdf327.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.