Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/158
Title: STEM-ОСВІТА : ДОСВІД УПРОВАДЖЕННЯ В КРАЇНАХ ЄС ТА США
Authors: Коваленко, О. А.
Сапрунова, О.
Keywords: освітня реформа
технологічний розвиток
STEM-освіта
образовательная реформа
технологическое развитие
STEM-образование
educational reform
technological development
STEM-education
Issue Date: 2016
Publisher: Рідна школа
Citation: Коваленко О. А. STEM-освіта : досвід упровадження в країнах ЄС та США / О. А. Коваленко, О. Сапрунова // Рідна школа . – 2016. – № 4. – С. 46–49.
Abstract: У статті розглянуто сутність STEM-освіти та перспективи її розвитку в країнах ЄС та США як нового напряму в науці, пов’язаного з упровадженням перспективних інноваційних освітніх технологій і методів. На основі проведеного дослідження обґрунтовано переваги та шляхи впровадження STEM-освіти, починаючи з початкової школи. В статье рассмотрена сущность STEM-образования и перспективы его развития в странах ЕС и США как нового направления в науке, связанного с внедрением перспективных инновационных образовательных технологий и методов. На основе проведенного исследования обоснованы преимущества и пути внедрения STEM-образования, начиная с начальной школы. The article presents the state of and prospects for the implementation of STEM-education in the EU and the United States – a new direction in a science related to the introduction of advanced technologies and innovative educational methods. On the basis of the study, advantages and advice on implementing STEM-education beginning with elementary school were identified.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/158
Appears in Collections:Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Коваленко О. А., Сапрунова О..doc10.41 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.