Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1548
Title: The experience of implementing the international educational programs in the field of teacher training
Other Titles: Досвід виконання міжнародних освітніх програм у галузі підготовки вчителів
Опыт выполнения международных образовательных программ в области подготовки учителей
Authors: Boiarska-Khomenko, A. V.
Боярська-Хоменко, А. В.
Боярская-Хоменко, А. В.
Keywords: adult education
international cooperation
international educational projects
pedagogical staff training
освіта дорослих
міжнародне співробітництво
міжнародні освітні програми
підготовка педагогічних кадрів
образование взрослых
международное сотрудничество
международные образовательные программы
подготовка педагогических кадров
Issue Date: 2017
Publisher: Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie, Polska
Citation: Boiarska-Khomenko A. V. The experience of implementing the international educational programs in the field of teacher training // Problemy Nowoczesnej Edukacji. – Częstochowa : Wyższa Szkoła Lingwistyczna, 2017. – T. VII – S. 39–44.
Abstract: The issues of adult education are becoming of particular relevance nowadays. Ukraine is actively working with a number of international organizations to implement educational programs. Thanks to the European initiative, adult education has gained considerable popularity and has got a powerful impetus for development. In particular, one of the most popular areas of focus of adult education is the training of teachers, who already work in different types of educational institutions. The article reveals the experience and features of the activity of GoGlobal, a popular international educational program in Ukraine, as well as the GoCamps pilot project. The GoCamps project, apart from teaching children in language camps, provides for the thorough training of pedagogical staff. The project provides teachers with a lot of opportunities to develop their own pedagogical competence, to accumulate methodological material, to acquire new theoretical knowledge, to improve the forms and methods of teaching and educational work, as well as to master the new means and technics of the educational process. The GoCamps project has been successfully operating in Ukraine for several years. Teachers from different parts of Ukraine, cities and small villages, have become participants of the project. This contributes to rethinking and improving the approaches to organizing the educational system in modern Ukrainian schools, which will uplevel Ukrainian education. Проблеми освіти дорослих стають особливо актуальними в наші дні. Україна активно співпрацює з низкою міжнародних організацій з впровадження освітніх програм. Завдяки європейській ініціативі освіта дорослих отримала значну популярність і має потужний поштовх до розвитку. Зокрема, однією з найпопулярніших напрямків освіти дорослих є підготовка вчителів, які вже працюють у різних типах навчальних закладів. У статті висвітлюється досвід та особливості діяльності популярної міжнародної освітньої програми "GoGlobal" в Україні, а також пілотний проект GoCamps. Проект GoCamps, крім навчання дітей у мовних таборах, передбачає ретельне навчання педагогічних працівників. Проект надає вчителям великі можливості для розвитку власної педагогічної компетентності, накопичення методологічного матеріалу, набуття нових теоретичних знань, удосконалення форм та методів викладання та виховної роботи, а також освоєння нових засобів і техніки навчального процесу. Проект GoCamps успішно працює в Україні вже кілька років. Участь у проекті взяли вчителі з різних куточків України, міст та невеликих селищ. Це сприяє переосмисленню та вдосконаленню підходів до організації освітньої системи в сучасних українських школах, що дозволить підвищити рівень української освіти. Проблемы образования взрослых становятся особенно актуальными в наши дни. Украина активно сотрудничает с рядом международных организаций по внедрению образовательных программ. Благодаря европейской инициативе образование взрослых получило большую популярность и имеет мощный толчок к развитию. В частности, одним из самых популярных направлений образования взрослых является подготовка учителей, которые уже работают в различных типах учебных заведений. В статье освещается опыт и особенности деятельности популярной международной образовательной программы "GoGlobal" в Украине, а также пилотный проект GoCamps. Проект GoCamps, кроме обучения детей в языковых лагерях, предусматривает тщательное обучение педагогических работников. Проект предоставляет учителям большие возможности для развития собственной педагогической компетентности, накопление методологического материала, приобретения новых теоретических знаний, совершенствование форм и методов преподавания и воспитательной работы, а также освоение новых средств и техники учебного процесса. Проект GoCamps успешно работает в Украине уже несколько лет. Участие в проекте приняли учителя из разных уголков Украины, городов и небольших поселков. Это способствует переосмыслению и совершенствованию подходов к организации образовательной системы в современных украинских школах, что позволит повысить уровень украинского образования.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1548
ISSN: 2084-2430
Appears in Collections:Кафедра історії педагогіки і порівняльної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boiarska-Khomenko A. V. .rtfThe experience of implementing the international educational programs in the field of teacher training101.51 kBRTFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.