Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1482
Title: ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІМ ПЕДАГОГАМ-ФІЛОЛОГАМ
Other Titles: ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ БУДУЩИМ ПЕДАГОГАМ-ФИЛОЛОГАМ
FEATURES OF PHYSICAL EDUCATION STUDY TO FUTURE PHILOLOGY PEDAGOGUES
Authors: Кривенцова, І. В.
Клименченко, В. Г.
Пашкевич, С. А.
Блізнюк, С. С.
Кривенцова, И. В.
Клименченко, В. Г.
Пашкевич, С. А.
Близнюк, С. С.
Kriventsova, I. V.
Klymenchenko, V. G.
Pashkevich, S. A.
Bliznyuk, S. S.
Keywords: фізичне виховання
студенти-філологи
педагоги
фехтування
самостійна робота
физическое воспитание
студенты-филологи
педагоги
фехтование
самостоятельная работа
physical education
philology students
educators
fencing
independent work
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка
Citation: Кривенцова І. В. Особливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам / І. В. Кривенцова, В. Г. Клименченко, С. А. Пашкевич, С. С. Блізнюк // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – 2017. – Вип. 147 (2). – С. 68–71.
Abstract: Мета – апробація авторської програми спрямованої на набуття майбутніми філологами професійно- прикладних навичок фізкультурної роботи. Врахована специфіка професійної діяльності майбутніх філологів. Матеріал: Експериментальна (ЕГ) та контрольна (КГ) групи складалися з трьох академічних груп кожна. У дослідженні взяли участь 152 (ЕГ, n = 78; КГ, n = 74) студенти факультету іноземної філології педагогічного університету. Висновки: доведено необхідність "Фізичного виховання" в педагогічному університеті, як складової професійної культури. Підтверджено ефективність планового підходу до навчання фізкультурно-спортивній діяльності студентів з урахуванням особливостей їх майбутньої професії. Індивідуальні завдання щодо національних оздоровчих практик в країнах вивчення мов, самостійне проведення заняття на іноземних мовах значно підвищують вмотивованість тих хто займається. Цель - апробация авторской программы, направленной на приобретение будущими филологами профессионально прикладных навыков физкультурной работы. Учтена специфика профессиональной деятельности будущих филологов. Материал: Экспериментальная (ЭГ) и контрольная (КГ) группы состояли из трех академических групп каждая. В исследовании приняли участие 152 (ЭГ, n = 78; КГ, n = 74) студенты факультета иностранной филологии педагогического университета. Выводы: доказана необходимость "Физического воспитания" в педагогическом университете, как составляющей профессиональной культуры. Подтверждена эффективность планового подхода к обучению физкультурно-спортивной деятельности студентов с учетом особенностей их будущей профессии. Индивидуальные задания в отношении национальных оздоровительных практик в странах изучения языков, самостоятельное проведение занятия на иностранных языках значительно повышают мотивацию тех, кто занимается. Objective of this article is the appraisal of an author’s program aimed at obtaining of professional-applied physical education skills by future philology pedagogues. The program is done by semesters. The specificity of educational and professional activities of future philologists is taken into account. Material: Experimental group (EG) and control group (CG) consisted of three academic groups each. The study involved 152 (EG, n = 78, CG, n = 74) students of the Faculty of Foreign Philology of the Pedagogical University. For the first year students of the EG, in physical education classes, in addition to the material of the program, it was suggested to conduct individual searches on the history and development of national sport in the countries learning the language. During the second year they performed individual tasks for finding information about national health practices and language learning methods. At the third year they were offered to independently conduct physical education sessions in the language of instruction. Students of CG performed an ordinary program. The quality of attending academic classes in physical education is determined; a questionnaire on students’ readiness for physical culture was conducted; independent classes were evaluated. Conclusions: the necessity of discipline "Physical education" in the pedagogical educational institution as an integral part of the professional culture of teachers is proved. The research confirms the effectiveness of the planned approach to teaching physical culture and sports activities of students, taking into account the peculiarities of their future profession. Individual search tasks for the development of national sports, healthcare practices and the peculiarities of their methods in countries which languages are studied, the independent conducting of parts of physical education courses in foreign languages significantly increases the motivation of those who are involved.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1482
ISSN: 2518-7465
Appears in Collections:Кафедра одноборств, фехтування і силових видів спорту



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.