Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1328
Title: Науково-методична діяльність Я. Я. Полфьорова
Other Titles: Научно-методическая деятельность Я. Я. Полфёрова
The scientific and methodological activity of Ya. Ya. Polferov
Authors: Кузьмічова, В. А.
Кузьмичева, В. А.
Kuzmichyova, V. A.
Keywords: музика
співи
музичні інструменти
музичні дисципліни
соціальний вихователь
музыка
пение
музыкальные инструменты
музыкальные дисциплины
социальный воспитатель
music
singing
musical instruments
musical discipline
social educator
Issue Date: 17-Apr-2015
Publisher: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Федорко
Citation: Кузьмічова В. А. Науково-методична діяльність Я. Я. Полфьорова / В. А. Кузьмічова // Мистецька освіта : історія, теорія, технології : зб. наук. ст. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. – Харків : ХНПУ, 2015. – С. 66–69.
Abstract: У статті розглянуто науково-методичну діяльність професора Я. Я. Полфьорова, та внесені їм цінні пропозиції в розробку змісту музичних дисциплін: «Програма мінімум з тонічного мистецтва»; перші кроки у налагодженні науково-методичної роботи в галузі тонічного мистецтва в Інститутах Народної Освіти а саме: нові форми і методи спрямовані на поліпшення процесу музичної освіти майбутніх викладачів музичних дисциплін педагогічних навчальних закладів. В статье рассмотрена научно-методическая деятельность профессора Я. Я. Полферова, и внесенные им ценные предложения в разработку содержания музыкальных дисциплин: «Программа минимум с тонического искусства»; первые шаги в налаживании научно-методической работы в области тонического искусства в Институтах Народного Образования, а именно: новые формы и методы направленные на улучшение процесса музыкального образования будущих преподавателей музыкальных дисциплин педагогических учебных заведений. The article considers methodological activities of Professor Y. Y. Polfyorova, and made valuable suggestions in the development of the content of musical disciplines “The Minimum Programme in the Tonic Art”. The article also describes the first steps in organizing scientific and methodological work of the Institutes of Public Education, to be more precise: new forms and methods aimed at improving the process of music education of future music disciplines teachers who study at pedagogical educational establishments. The importance of the methodological approach to the study of theory and mastering the practice of musical education is shown. The necessity of proper understanding in the sphere of music, the ability to analyze every component of music education, combining the formation of future teachers’ performing habits and skills with the universal music preparation are revealed. The state of teaching music disciplines and the quality of training teachers in pedagogical institutions and at the faculties of social education at the beginning of the 20-s are covered.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1328
ISSN: 978-617-7298-08-2
Appears in Collections:Кафедра вокальної культури і сценічної майстерності вчителя



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.