Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/124
Title: ПРОСТОРОВІ, ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ, СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ РЕСУРСИ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ФОРМУВАННЯ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ
Authors: Голуб, Н. М.
Keywords: здоров’язбереження
писемне мовлення
порушення читання
порушення письма
здравоохранение
письменная речь
нарушение чтения
нарушение письма
health system
written speech
violation reading
violation letters
Issue Date: 2016
Publisher: ХНПУ ім. Г. С. Сковороди
Citation: Голуб Н. М. Просторові, здоров'язбережувальні, соціально-психологічні ресурси корекційно-розвивального освітнього середовища для дітей з порушеннями формування писемного мовлення / Н. М. Голуб // Педагогіка здоров’я : зб. наук. пр. VІ Всеукр. наук.-практ. конф. / ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. акад. І. Ф. Прокопенка. – Харків : ХНПУ, 2016. – С. 619–624.
Abstract: В статті наведені педагогічні спостереження та методи комплексної діагностики особливостей і недоліків розвитку учнів із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) та порушенням формування писемного мовлення (ПФПМ) на уроках рідної мови та на логопедичних заняттях. Труднощі формування та порушення писемного мовлення пов’язані з недорозвиненням вищих психічних функцій внаслідок перинатальної органічної патології ЦНС, яка в дошкільний період розвитку дитини часто сполучалася зі зниженими ресурсами соматичного здоров’я та низькими можливостями компенсаторно-розвивального впливу соціальних факторів. Для успішного розв’язання навчально-виховних та корекційно-розвивальних цілей має бути доцільним використання всіх ресурсів корекційно-розвивального освітнього середовища. Просторові, здоров’язбережувальні, соціально-психологічні ресурси в сукупності з ключовими ресурсами – дидактичними, мають сприяти розв’язанню основних завдань корекційно-розвивального освітнього середовища: формуванню навичок усного і писемного мовлення, профілактиці та усуненню порушень читання та письма, зміцненню здоров’я дітей. В статье приведены педагогические наблюдения и методы комплексной диагностики особенностей и недостатков развития учащихся с общим недоразвитием речи (ОНР) и нарушениями формирования письменной речи (НФПР) на уроках родного языка и на логопедических занятиях. Трудности формирования и нарушения письменной речи связаны с недоразвитием высших психических функций вследствие перинатальной органической патологии ЦНС, которая в дошкольный период развития ребенка часто сочеталась со сниженными ресурсами соматического здоровья и низкими возможностями компенсаторно-развивающего воздействия социальных факторов. Для успешного решения учебно-воспитательных и коррекционно-развивающих целей должно быть целесообразным использование всех ресурсов коррекционно-развивающей образовательной среды. Пространственные, здоровьесберегающие социально-психологические ресурсы в совокупности с ключевыми ресурсами – дидактическими, должны содействовать решению основных задач коррекционно-развивающей образовательной среды: формированию навыков устной и письменной речи, профилактике и устранению нарушений чтения и письма, укреплению здоровья детей.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/124
Appears in Collections:Кафедра спецiальної, iнклюзивної i здоров'язбережувальної освiти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Голуб Н. М..doc77 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.