Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1180
Title: Засвоєння майбутніми вихователями дитячого садка різних стилів педагогічного спілкування під час вивчення дисциплін природничо-математичного циклу
Other Titles: Усвоение будущими воспитателями детского сада разных стилей педагогического общения во время изучения дисциплин естественно-математического цикла
The Acquisition of Various Styles of Pedagogical Communication by Future Nursery Teachers while Studying Disciplines on Mathematical and Natural Sciences
Authors: Партола, В. В.
Смолянюк, Н. М.
Партола, В. В.
Смолянюк, Н. Н.
Partola, V. V.
Smolyanyuk, N. M.
Keywords: стилі педагогічного спілкування
майбутні вихователі
предмети природничо-математичного циклу
аспірантські роботи
стили педагогического общения
будущие воспитатели
предметы естественно-математического цикла
аспирантские работы
styles of pedagogical communication
disciplin future teacher
es on mathematical and natural sciences
postgraduate work
Issue Date: 21-Sep-2016
Publisher: Класичний приватний університет (КПУ)
Citation: Партола В. В. Засвоєння майбутніми вихователями дитячого садка різних стилів педагогічного спілкування під час вивчення дисциплін природничо-математичного циклу / В. В. Партола, Н. М. Смолянюк // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т ; [редкол. : Сущенко Т. І. (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2016. – Вип. 51 (104). – С. 261–267.
Abstract: У статті розглянуто процес підготовки майбутніх вихователів до використання різних стилів спілкування в процесі занять природничо-математичного циклу. Визначено основні форми та методи роботи з формування в студентів знань про стилі педагогічного спілкування, умінь і навичок оптимального їх вибору в конкретній педагогічній ситуації та використання їх у роботі з дітьми дошкільного віку. Наведено конкретні приклади вдосконалення вмінь використання різних стилів спілкування в процесі ознайомлення дітей дошкільного віку з природою та формування в них елементарних математичних уявлень. В статье рассматривается процесс подготовки будущих воспитателей к использованию различных стилей общения в процессе занятий естественно-математического цикла. Определены основные формы и методы работы по формированию у студентов знаний о стиле педагогического общения, умений и навыков оптимального их выбора в конкретной педагогической ситуации и использование их в работе с детьми дошкольного возраста. Приведены конкретные примеры совершенствования умений использования различных стилей общения в процессе ознакомления детей дошкольного возраста с природой и формирования у них элементарных математических представлений. The article discusses the process of training the future teachers to operate the different communication styles in the process of studying disciplines on mathematical and natural sciences. The man styles of pedagogical communication are given. The main potential features are defined for such disciplines as “The Basics of Natural science. Methods of Introducing Children to Nature” and “The Methods of the Elementary Mathematical Concepts Formation” for students of the Faculty of Preschool Education who learn to operate the various styles of pedagogical communication while working with children of preschool age. The article brings into focus the basic forms and methods of work on obtaining the knowledge of pedagogical communication styles, forming their optimal choice skills in specific pedagogical situations and their use while working with children of preschool age. Specific examples are given on improving the skills in using different communication styles to introduce nature and elementary mathematical concepts to preschool children by a nursery teacher of the modern preschool institution. Different methods and techniques of work with future nursery teachers are substantiated, namely the problems solving method, brainstorming method, the method of business games which prepare the students for using various styles of pedagogical communication in the process upbringing of children of preschool age.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1180
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.