Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1089
Title: Методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмета (на прикладі географії)
Other Titles: Методические условия использования учебно-методического обеспечения школьного предмета (на примере географии)
Methodic Conditions of Use Training and Methodological Support School (on Example Geography)
Authors: Стадник, О. Г.
Стадник, А. Г.
Stadnik, A. G.
Keywords: географія
навчально-методичне забезпечення
шкільний предмет
методичні умови
система
навчально-методичний комплект
география
учебно-методическое обеспечение
школьный предмет
методические условия
система
учебно-методический комплект
geography
training and methodological support
school subject
methodic conditions
system
teaching and methodical set
Issue Date: 3-Sep-2014
Publisher: Класичний приватний університет (КПУ)
Citation: Стадник О. Г. Методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмету (на прикладі географії) / О. Г. Стадник // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класичний приватний університет ; [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2014. – Вип. 38 (91). – 460–466 с.
Abstract: Статтю присвячено методичним умовам використання навчально-етодичного забезпечення шкільного предмету як продуктивного інформаційного середовища. Розглянуто визначення понять “методичні умови” й “система”. На основі системного підходу сформульовано й розкрито методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмету (на прикладі географії). Статья посвящена методическим условиям использования учебно-методического обеспечения школьного предмета как продуктивной информационной среды. Рассмотрены определения терминов “методические условия” и “система”. На основе системного подхода сформулированы и раскрыты методические условия использования учебно-методического обеспечения школьного предмета (на примере географии). The article is devoted to methodic conditions of use training and methodological support school subject. Considered definitions of “methodical conditions” and “system”. On the basis of a systematic approach to formulate and disclose methodic conditions of use training and methodological support school subject (on example geography). It was found that the methodic conditions are considered as a set of contents, knowledge, skills, values, factors, methods and tools to implement the training and educational objectives of the subject; system – a collection of pieces, between which there are definite connections and relations, thus providing a certain unity, unity. On this basis, offered the following methodic conditions of effective use of training and methodological support school subject compliance training and methodological support aims, objectives and content of geography education; conjugation in the learning process with the learner-oriented, activity and competence-based approach; establishment of close relations between the components of training and methodological support and the most appropriate methods and instructional techniques; use in conjunction with other means of learning; use the variety of general and specific forms of training; applying components training and methodological support at different stages of the lessons; formation in teachers skills in the organization and implementation of training activities of students with the components of training and methodological support; formation in teachers and pupils of use skills on the computer. Their integrity, unity is provided by the fact that they include all the components of the educational system.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1089
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра географії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стадник О. Г. Методичні умови .pdf335.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.