Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1039
Title: Perspectives for implementing international educational programs in the field of andragogy
Other Titles: Перспективи реалізації міжнародних освітніх програм у галузі андрагогіки
Перспективы реализации международных образовательных программ в области андрагогики
Authors: Boiarska-Khomenko, A. V.
Боярська-Хоменко, А. В.
Боярская-Хоменко, А. В.
Keywords: andragogy
adult education
Сommon Educational Space
integration
international educational programs
андрагогіка
освіта дорослих
єдиний освітній простір
міжнародні освітні програми
інтеграція
андрагогика
образование взрослых
единое образовательное пространство
международные образовательные программы
интеграция
Issue Date: Dec-2017
Publisher: RS Global Sp. z O.O., Scientific Educational Center Warsaw, Poland
Citation: Boiarska-Khomenko А. V. Perspectives for implementing international educational programs in the field of andragogy / А. V. Boiarska-Khomenko // Science Review : оpen аccess рeer-reviewed journal. – Warsaw, 2017. – № 7(7), vol. 4, December. – P. 4–6.
Abstract: International educational programs are essential for improving the issues of adult education. Their realization will promote the integration and adaptation of the Ukrainian educational system to the international educational system, will have positive consequences for the professional updating of Ukrainian scholars and specialists of different fields, will enrich the Ukrainian pedagogical theory with new concepts and techniques. In the article, we have identified the directions of international cooperation and the realization of educational projects: partnership with educational institutions of different countries; introduction in programs of two-way and multiway interstate exchange of students, post-graduate students, pedagogical, scientific-pedagogical and scientific workers; cooperation with international public and educational organizations; cooperation with various international funds; direct participation of educational institutions and researchers in international educational programs and projects; organization of international conferences, symposiums, congresses and other events. Міжнародні освітні програми мають велике значення для удосконалення питань освіти дорослих. Їхня реалізація сприятиме інтеграції та адаптації української освітньої системи до міжнародного освітнього простору, матиме позитивні наслідки для професійного зростання українських науковців та фахівців різних галузей, збагатить українську педагогічну теорію новими концепціями та методиками. У статті ми визначили напрямками Міжнародної співпраці та реалізації освітніх проектів: партнерство із навчальними закладами різних країн; запровадження програм двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками; співробітництво із міжнародними громадськими та освітніми організаціями; співпраця з різноманітними міжнародними фондами; участь навчальних закладів та науковців у міжнародних освітніх програмах і проектах; організація міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів. Международные образовательные программы имеют большое значение для совершенствования вопросам образования взрослых. Их реализация будет способствовать интеграции и адаптации украинской образовательной системы в международное образовательное пространство, будет иметь положительные последствия для профессионального роста украинских ученых и специалистов различных отраслей, обогатит украинскую педагогическую теорию новыми концепциями и методиками. В статье мы определили направлениям Международного сотрудничества и реализации образовательных проектов: партнерство с учебными заведениями разных стран; внедрение программ двустороннего и многостороннего межгосударственного обмена студентами, аспирантами, педагогическими, научно-педагогическими и научными работниками; сотрудничество с международными общественными и образовательными организациями; сотрудничество с различными международными фондами; участие учебных заведений и ученых в международных образовательных программах и проектах; организация международных конференций, симпозиумов, конгрессов и других мероприятий.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1039
Appears in Collections:Кафедра історії педагогіки і порівняльної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boiarska-Khomenko A. V. Perspectives for implementing international educational programs .pdf238.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.