Перегляд за Автор "Калашник, Л. С."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання ієрогліфу як засобу громадянського виховання в КНР(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2020) Калашник, Л. С.Питання «громадянськості»та «громадянського виховання»сьогодні є в авангарді педагогічних розвідок щодо їх актуальності. Педагогічні системи світу використовують різноманітні засоби щодо активізації та спрямування процесів, пов’язаних з вихованням громадянськості у мешканців своїх країн, а також для адаптації мігрантів до громадянських традицій певного суспільства: від арт заходів, спрямованих тематичних лекцій та бесід, і до включення в практичну громадсько-культурну діяльність. Китай, використовуючи ієрогліфічну писемність, має додатковий унікальний засіб, який продуктивно використовується в громадянсько-ідеологічному аспекті виховної діяльності в країні. Метою даного дослідження є презентувати китайський ієрогліф як засобу зокрема й громадянського виховання в КНР, що базується на понятті «внутрішнього змісту ієрогліфу» та його апелюванні до архитипічних суспільних понять. Вопрос «гражданственности» и «гражданского воспитания» сегодня в авангарде педагогических исследований по их актуальности. Педагогические системы мира используют различные средства по активизации и направления процессов, связанных с воспитанием гражданственности у жителей своих стран, а также для адаптации мигрантов в гражданских традиций определенного общества: от арт мероприятий, направленных тематических лекций и бесед, и к включению в практическую общественно культурную деятельность. Китай, используя иероглифическую письменность, имеет дополнительный уникальное средство, которое продуктивно используется в гражданско-идеологическом аспекте воспитательной деятельности в стране. Целью данного исследования является представить китайский иероглиф как средства том числе и гражданского воспитания в КНР, основанный на понятии «внутреннего содержания иероглифа» и его призывов к архитипичних общественных понятий. The issue of «citizenship education» is today at the forefront of pedagogical intelligence as to its relevance. Pedagogical systems of the world use a variety of means to activate and direct all the processes related to the citizenship education of the citizens of their countries, as well as to adapt migrants to the civic traditions of a particular society: from art events to thematic lectures and conversations, and up to inclusion them into practical activities. China, using hieroglyphic writing, has an additional unique tool that is productively used in the civic-ideological aspect of educational activity in the country. The aim of this study is to present the Chinese character as a means of, in particular, civic education in the PRC, based on the notion of the «internal content of the character» and its appeal to archiptypical social concepts. The methodological basis of the study is formed by laws and categories of scientific knowledge; dialectical theory of interconnectedness, interdependence and integrity of phenomena in nature; principles of priority of human values, development, scientific, purpose, historicism, determinism, activity, unity of theory and practice, which ensure objectivity in the study of objects and phenomena of existing reality; principles and methods of a systematic approach to cognition that require the study of phenomena, facts, processes in relation to, and connections with, other social systems (political, economic, ideological, etc.); principles of cultural and personal-activity approaches, under which the phenomenon of «character» and «citizenship education» are considered in the context of culture development and activity; linguistic comparativism and juxtaposition to identify differences in the direct and hieroglyphic meaning of the character.
- ДокументЗміни в соціальному ідеалі сучасних китайців під впливом концепції Нового Шовкового шляху(КУПРІЄНКО СВ, 2016) Калашник, Л. С.Стаття присвячена питанням зміни соціального ідеалу сучасної китайської нації, які мають місце сьогодні. Основними агентами цього процесу виступають ЗМІ та сфера освіти. Новий Великий Шовковий Шлях не може розглядатися як суто економічний проект. Сучасний Китай, який переживає соціально-економічний злет, планово готується до культурного та економічного входження в країни Старого Світу і проводить підготовку власного населення до зустрічі з іншою, європейською цивілізацією на правах не лише економічного, але повноправного та міжгалузевого партнерства по широкому колу питань. Статья посвящена вопросам изменения социального идеала современной китайской нации, которые имеют место сегодня. Основными агентами этого процесса выступают СМИ и сфера образования. Новый Великий Шелковый Путь не может рассматриваться как чисто экономический проект. Современный Китай, который переживает социально-экономический взлет, планово готовится к культурному и экономическому вхождения в страны Старого Света и проводит подготовку собственного населения к встрече с другой, европейской цивилизацией на правах не только экономического, но и полноправного и межотраслевого партнерства по широкому кругу вопросов. Article is devoted to changings in social ideal of the modern Chinese nation, which take place today. The main agents of this process are the media and sphere of education. New Great Silk Road can not be regarded as a purely economic project. Modern China, which is experiencing a social and economic rise, prepares to cultural and economic entry into the countries of the Old World and prepares its own population to meet the other, European civilization as not only economic, but full and intersectional partner on a wide range of issues.
- ДокументМетодичні рекомендації з виробничої практики для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 035.065 Філологія (східні мови та літератури (переклад включно), перша – китайська)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Руда, Н. В.; Калашник, Л. С.; Жукова, К. Є.Методичні рекомендації розроблено для надання допомоги здобувачам вищої освіти у виробничій (філологічній) практиці з першої іноземної мови здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні, які навчаються за спеціальністю 035.065 Філологія (східні мови та літератури (переклад включно), перша – китайська). Виробнича практика здобувачів проводиться відповідно до «Положення про проведення практик здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди». Термін та порядок проведення перекладацької практики визначено згідно з навчальним планом спеціальності 035.065 Філологія (східні мови та літератури (переклад включно), перша – китайська). Виробнича практика проводиться на підприємствах, в закладах освіти, в установах та організаціях міста Харкова. The methodological recommendations are designed to assist higher education applicants in the industrial (philological) practice in the first foreign language of higher education applicants at the first (bachelor's) level, who study in the speciality 035.065 Philology (Oriental languages and literatures (translation inclusive), the first - Chinese). The internship is carried out in accordance with the Regulations on the internships of applicants for the first (bachelor's) and second (master's) levels of higher education at H. S. Skovoroda Kharkiv National University. The term and procedure for translation practice are determined in accordance with the curriculum of the speciality 035.065 Philology (Oriental Languages and Literatures (translation inclusive), the first language is Chinese). Industrial practice is conducted at enterprises, educational institutions, institutions and organisations of the city of Kharkiv.
- ДокументПОЛІКУЛЬТУРНА ОСВІТА ЯК ЧАСТИНА СУЧАСНОЇ КИТАЙСЬКОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Тао, Чжиці; Калашник, Л. С.У публікації розглянуто полікультурну освіту в КНР. Мультикультурна освіта, полягає в тому, що всі учні, незалежно від того, до якої етнічної групи або національності вони належать (етнічна приналежність, раса, культура, соціальний клас, релігійні переконання тощо), або вони належать до особливої групи (діти з інвалідністю, обдаровані, педагогічно занедбані тощо) мають право та повинні навчатися в школі. Усі мають насолоджуватися однаковими правами, можливостями та рівнем освітніх послуг у обсязі, гарантованим державою. The publication examines multicultural education in China. Multicultural education means that all students, regardless of what ethnic group or nationality they belong to (ethnicity race, culture, social class, religious beliefs, etc.), or they belong to a special group (children with disabilities, gifted, pedagogically neglected, etc.) have the right and should be educated at school. Everyone should enjoy the same rights, opportunities and level of educational services to the extent guaranteed by the state.
- ДокументПОНЯТТЯ СВОБОДИ В КИТАЙСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-06) Руда, Н. В.; Калашник, Л. С.У статті розглядається значення поняття СВОБОДА для китайського народу. Автори звертаються до розуміння свободи, розглянутого в давньокитайських філософських вченнях, пояснюють, що саме пильна увага до поняття СВОБОДИ з давніх часів зумовила постійну боротьбу китайців за свою особисту свободу і свободу своєї держави. У статті представлено сучасне розуміння свободи, яке гарантується Конституцією Китаю. Показано розвиток незалежних ЗМІ в сучасному китайському суспільстві. Окремо йдеться про свободу віросповідання китайців та їхнє право належати до будь-якої релігійної конфесії. У статті також наводиться семантичний аналіз слова "свобода" в китайській мові, значення його морфем, а також аналогія внутрішнього змісту цього слова з концепцією СВОБОДИ одного з даоських філософів. Зроблено висновок про важливість почуття свободи для китайців як у давнину, так і в наш час. The article deals with the meaning of the concept FREEDOM for the Chinese people. The authors refer to the understanding of freedom, considered in ancient Chinese philosophical doctrines, explain that it was precisely the close attention to the concept of FREEDOM since ancient times that led to the constant struggle of the Chinese for their personal freedom and the freedom of their state. The article provides a modern understanding of freedom, which is guaranteed by the Chinese Constitution. It shows the development of independent media in modern Chinese society. It also specifically refers to the freedom of religion of the Chinese and their right to belong to any religious denomination. The article also provides a semantic analysis of the word "freedom" in Chinese, the meaning of its morphemes, as well as an analogy of the inner meaning of this word with the concept of FREEDOM of one of the Taoist philosophers. The article concludes about the importance of a sense of freedom for the Chinese, both in ancient times and at the present time.
- ДокументПроектна діяльність студентів у процесі підготовки майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різномаіття сучасного суспільства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Калашник, Л. С.; Новіков, О. В.; Юр’єва, К. А.Висвітлено реалізацію проектно-пошукових методів організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів і вихователів, спрямованих на комплексне формування всіх складників готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності в сучасному етнокультурно розмаїтому соціумі – особистісного, когнітивного, діяльнісного. Індивідуальні й групові проектні методи навчально-пізнавальної діяльності було експериментально запроваджено під час вивчення курсів порівняльного народознавства та порівняльної етнопедагогіки. В експериментальній групі Е1, де було впроваджено індивідуальну проектну роботу, позитивна динаміка виявлена: щодо особистісного складника – 41,6% для достатнього рівня (18,1% в контрольній групі К1) і 1,8% для випереджувального рівня (0,8% в групі К1); щодо когнітивного складника – 53,4% для достатнього рівня (9,1% в групі К1) і 10,0% для випереджувального рівня (3,8% в групі К1); щодо діяльнісного складника – 46,2% для достатнього рівна (7,2% в групі К1) і 7,2% для випереджувального рівня (2,3% в групі К1). В експериментальні групі Е2, де поряд із індивідуальною, було організовано і групову проектну роботу, позитивна динаміка становить: щодо особистісного складника – 49,7% для достатнього рівня (21,3% в контрольній групі К2) і 4,3% для випереджувального рівня (1,5% в групі К2); щодо когнітивного складника – 58,3% для достатнього рівня (7,6% в групі К2) і 9,5% для випереджувального рівня (4,5% в групі К2); щодо діяльнісного складника – 52,1% для достатнього рівна (22,7% в групі К2) і 7,1% для випереджувального рівня (3,0% в групі К2). Результати педагогічного експерименту дають всі підстави стверджувати, що запропоновані зміни методики підготовки майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства, а саме залучення студентів до індивідуальної і групової пошуково-проектної діяльності етнографічної спрямованості, сприяє підвищенню результативності означеного процесу. При цьому бачимо суттєвіші зрушення за когнітивним й діяльнісним складниками в порівнянні з особистісним. Освещена реализация проектно-изыскательских методов организации учебно-познавательной деятельности будущих учителей и воспитателей, направленных на комплексное формирование всех составляющих готовности будущих педагогов к профессиональной деятельности в современном этнокультурные разнообразном социуме - личностного, когнитивного, деятельностного. Индивидуальные и групповые проектные методы учебно-познавательной деятельности были экспериментально введены при изучении курсов сравнительного народоведения и сравнительной этнопедагогики. В экспериментальной группе Е1, где была введена индивидуальная проектная работа, положительная динамика выявлена: по личностному компоненту - 41,6% для достаточного уровня (18,1% в контрольной группе К1) и 1,8% для опережающего уровня (0,8% в группе К1) по когнитивному компоненту - 53,4% для достаточного уровня (9,1% в группе К1) и 10,0% для опережающего уровня (3,8% в группе К1) по деятельностному компоненту - 46,2% для достаточного уровня (7,2% в группе К1) и 7,2% для опережающего уровня (2,3% в группе К1). В экспериментальные группе Е2, где вместе с индивидуальной, было организовано и групповую проектную работу, положительная динамика составляет: по личностному компоненту - 49,7% для достаточного уровня (21,3% в контрольной группе К2) и 4,3% для опережающего уровня (1,5% в группе К2); по когнитивному компоненту - 58,3% для достаточного уровня (7,6% в группе К2) и 9,5% для опережающего уровня (4,5% в группе К2); по деятельностному компоненту - 52,1% для достаточного равна (22,7% в группе К2) и 7,1% для опережающего уровня (3,0% в группе К2). Результаты педагогического эксперимента дают все основания утверждать, что предложенные изменения методики подготовки будущих учителей и воспитателей к профессиональной деятельности в условиях этнокультурного многообразия современного общества, а именно привлечение студентов к индивидуальной и групповой поисково-проектной деятельности этнографической направленности, способствует повышению результативности указанного процесса. При этом видим существенные сдвиги в когнитивной и деятельностной составляющих по сравнению с личностной. The realization of project-search methods of the learning and cognitive activity organization of future teachers and educators aimed at the complex formation of all future teachers’ readiness components for the professional activity in the contemporary ethniccultural diverse social medium – personalized, cognitive, and active. Individual and group project methods of learning and cognitive activity have been experimentally introduced during the study of comparative ethnography and comparative ethno pedagogics courses. In the experimental group Е1, where the project work was introduced, the positive dynamics was revealed: as for the personalized component – 41.6% for the satisfactory level (18.1% in the control group К1) and 1.8% for the advanced level (0.8% in the control group К1); as for the cognitive component – 53.4% for the satisfactory level (9.1% in the control group К1) and 10.0% for the advanced level (3.8% in the control group К1); as for the activity component – 46.2% for the satisfactory level (7.2% in the control group К1) and 7.2% for the advanced level (2.3% in the control group К1). In the experimental group Е2, where along with individual there was organized group project work, the positive dynamics is: as for the personalized component – 49/7% for the satisfactory level (21.3% in the control group К2) and 4.3% for the advanced level (1.5% in the control group К2); as for the cognitive component – 58,3% for the satisfactory (7.6% in the control group К2) and 9.5% for the advanced level (4.5% in the control group К2);as for active component – 52.1% for the satisfactory (22.7% in the control group К2) and 7.1% for the advanced level (3.0% in the control group К2). The pedagogical experiment results provide all reasons to state that the proposed methodology changes in the preparing of future teachers and educators for professional activity in the conditions of ethno-cultural diversity of the contemporary society in particular engagement of students into the individual and group project-search activity of ethnic-cultural orientation, facilitates the performance increase of the introduced process. Along with this we notice meaningful progress as for the cognitive component in comparison with personalized one.
- ДокументРазработка вопросов терминологии в современной китайской лингвистике(Издат. центр Могилев. гос. ун-та им. А. А. Кулешова, 2016) Калашник, Л. С.Данная статья посвящена общим вопросам определения места терминологии в системе современного китайского языка. Рассматриваются как традиционные подходы к проблеме формирования терминологического словаря современного китайского языка за счет прямых заимствований, так и специфично китайские точки зрения, отстаивающие активное создание неологизмов на основе уже существующих терминов и детерминацию как основные средства терминообразовательных процессов в современном китайском языке. Дана стаття присвячена загальним питанням визначення місця термінології в системі сучасної китайської мови. Розглядаються як традиційні підходи до проблеми формування термінологічного словника сучасної китайської мови за рахунок прямих запозичень, так і специфічно китайські точки зору, що відстоюють активне створення неологізмів на основі вже існуючих термінів і детермінацію як основні засоби терміноутворюваних процесів в сучасній китайській мові. The article deals with the general issues of determining the place of terminology in the modern Chinese language. The author considers both traditional approaches to the formation of the terminological vocabulary of the modern Chinese language at the expense of direct borrowings and specifically Chinese points of view actively advocating the creation of neologisms on the base of existing terms and determinization as major means of term-developing procceses in the modern Chinese language.
- ДокументІнтерактивні форми роботи в підготовці майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Калашник, Л. С.; Новіков, О. В.; Юр’єва, К. А.Висвітлено реалізацію однієї з педагогічних умов підготовки майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства: добір і застосування широкого спектра інноваційних форм, методів і прийомів роботи. До таких віднесено інтерактивні (для набуття вмінь встановлення взаємодії, ведення діалогу, зокрема з представниками різних культур), тренінгові елементи тренінгів толерантності –розробки М. Араджионі, О.Асмолова, І.Брунової-Калісецької, А. Гусєва, Л. Рюмшиної, Г. Солдатової, І. Терещенко та інших), гейміфікаційні («Павутиння забобонів», «Ярлики», «Дві культури»тощо) методи, спрямовані на комплексне формування всіх складників готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності в сучасному етнокультурному соціумі–особистісного, когнітивного, діяльнісного. Різноманітні інноваційні форми і методи навчальної діяльності було експериментально запроваджено під час вивчення курсів порівняльного народознавства та порівняльної етнопедагогіки. Освещена реализация одного из педагогических условий подготовки будущих учителей и воспитателей к профессиональной деятельности в условиях этнокультурного многообразия современного общества: отбор и применение широкого спектра инновационных форм, методов и приемов работы. К таковым отнесены интерактивные (для приобретения умений установления взаимодействия, диалога, в частности с представителями различных культур), тренинговые элементы тренингов толерантности-разработки М. Араджиони, О.Асмолова, И.Бруновой-Калисецкой, А. Гусева, Л. Рюмшиной, Г. Солдатовой, И. Терещенко и др.), геймификационные ( «Паутина предрассудков», «Ярлыки», «Две культуры» и т.п.) методы, направленные на комплексное формирование всех составляющих готовности будущих педагогов к профессиональной деятельности в современном этнокультурном социуме-личностного, когнитивного, деятельностного. Различные инновационные формы и методы учебной деятельности были экспериментально введены при изучении курсов сравнительного народоведения и сравнительной этнопедагогики. The realization of one of the pedagogical conditions in preparing future teachers and educators for professional activity in the conditions of ethno-cultural diversity of the contemporary society has been highlighted: the selection and application of a wide range of innovative forms, methods and work techniques. The following ones were related to: interactive (for abilities acquisition to establish interaction, dialogue conduct, with different cultures representatives in particular), training (tolerance training elements – development works by M. Aragioni, O. Asmolov, I. Brunova-Kalysetska, A. Gusev, L, Riumshyna, G. Soldatova, I. Tereschenko and others), gamificational (“Cobweb of Superstitions”, “Tags”, “Two Cultures” and others) methods, which are aimed at the complex formation of all components of future teachers’ readiness for professional activity in the contemporary ethnicculturally diverse social medium – personalised, cognitive, active. Different innovation forms and methods of the educational activity have been experimentally introduced during course studies of comparative ethnography and comparative ethno-pedagogics. In the experimental group E where selective innovational forms, methods and work techniques were introduced, the positive dynamics has been revealed: as for personalized component – 47.9% for the satisfactory level (21.3% in the control group K) and 4.3% for advanced level (1.5% the control group K); as for the cognitive component – 58.3% for the satisfactory level (7.6% in the control group К) and 9.5% for the advanced level (4.5% in the control group К). The pedagogical experiment results provide all reasons to state that the proposed methodology changes in the preparing of future teachers and educators for professional activity in the conditions of ethno-cultural diversity of the contemporary societyin particular the wide range application of interactive methods and techniques facilitates the increase of the mentioned process performance. Along with this we notice meaningful progress as for the cognitive component in comparison with personalized one.