Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ І СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-03-19)
У збірнику відображено психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої школи в умовах сучасних викликів. Він містить результати досліджень учених, викладачів, учителів, наукових пошуків докторантів, аспірантів, студентів з питань розвитку педагогічної науки й освіти, психолого-педагогічних аспектів інклюзивної освіти, організації дистанційного навчання, реалізації інноваційних технологій, розвитку обдарованої особистості в сучасному освітньому середовищі, професійної підготовки фахівця, а також сучасних проблем порівняльної педагогіки. Матеріали стануть у нагоді науковцям, докторантам, аспірантам, викладачам, магістрам і студентам закладів вищої освіти, практичним працівникам у галузі освіти. The collection reflects the psychological and pedagogical problems of higher and secondary schools in the context of modern challenges. It contains the results of research by scientists, lecturers, teachers, doctoral students, postgraduates, and students on the development of pedagogical science and education, psychological and pedagogical aspects of inclusive education, organisation of distance learning, implementation of innovative technologies, development of gifted personality in the modern educational environment, professional training of specialists, as well as modern problems of comparative pedagogy. The materials will be useful for researchers, doctoral students, postgraduate students, teachers, masters and students of higher education institutions, and practitioners in the field of education.
Документ
ГЕНЕЗА СТВОРЕННЯ ПРОФСПІЛОК У СВІТІ ТА В УКРАЇНІ
(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2025-03-27) Олійник, О. М.; Штих, І. М.
У доповіді проаналізовано історичні передумови виникнення та етапи розвитку професійних спілок, починаючи з XVIII століття у Великобританії до сучасного стану в Україні. Розкрито процеси легалізації профспілок, їх трансформацію з локальних об’єднань висококваліфікованих працівників у масові організації трудящих. Окрема увага приділена правовому регулюванню діяльності профспілок у Франції, СРСР та Україні. Визначено ключові етапи формування трудового законодавства, що регламентує права і повноваження профспілок, а також їхню роль у формуванні соціального партнерства в умовах ринкової економіки. The report analyzes the historical background and stages of development of trade unions, from the eighteenth century in Great Britain to the current state of Ukraine. The processes of legalization of trade unions and their transformation from local associations of highly skilled workers into mass organizations of workers are described. Special attention is paid to the legal regulation of trade unions in France, the USSR and Ukraine. The author identifies the key stages in the formation of labor legislation regulating the rights and powers of trade unions, as well as their role in the formation of social partnership in a market economy.
Документ
Розвиток уяви та творчого мислення молодших школярів на уроках літературного читання засобами медіатекстів
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-05-03) Старосельцева, К.
У статті проаналізовано розвиток уяви та творчого мислення молодших школярів на уроках літературного читання. Аналіз науково-педагогічної та методичної літератури показав, що на уроках літературного читання доцільно використовувати ті медіатексти, які дають можливість використовувати вчителю, наприклад, якщо є інтерактивна дошка, то це можуть бути презентації, знайдені в Інтернеті або розроблені вчителем самостійно, дидактичні мультфільми або відео. Зауважено, що сучасні технології є гарним помічником для вчителів, який надає великий вибір можливостей та ресурсів, де вчитель може розробити матеріали до уроку або знайти вже готові. Аналіз літератури та опитування вчителів показав важливість використання медітекстів на різних етапах уроку. Таким чином, використання медіатекстів зацікавлює учнів та допомагає розвитку критичного мислення та уяви. The article analyzes the development of imagination and creative thinking of younger schoolchildren in literary reading lessons. The analysis of scientific, pedagogical and methodological literature showed that in literary reading lessons it is advisable to use those media texts that give the teacher the opportunity to use, for example, if there is an interactive whiteboard, then these can be presentations found on the Internet or developed by the teacher independently, didactic cartoons or videos. It was noted that modern technologies are a good assistant for teachers, providing a large selection of opportunities and resources where the teacher can develop materials for the lesson or find ready-made ones. The analysis of the literature and the survey of teachers showed the importance of using media texts at different stages of the lesson. Thus, the use of media texts interests students and helps to develop critical thinking and imagination.
Документ
Негативні риси в образах дітей у творах В. Сухомлинського
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-05-03) Работнова, А.
У статті проаналізовано негативні риси в образах дітей у творах В. Сухомлинського. Під час виконання наукової роботи було дібрано 37 оповідань Сухомлинського, у яких головні герої демонструють прояви негативної поведінки або характеру. Зазначено, що формування моральної культури та розвиток людяності є ключовими факторами у подоланні негативних рис у дітей. Василь Олександрович вірив, що людина здатна змінитися на краще, якщо отримає потрібну підтримку. Він також підкреслював, що діти повинні бачити в дорослих позитивний приклад для наслідування. The article analyzes negative features in the images of children in the works of V. Sukhomlynsky. During the research work, 37 stories by Sukhomlynsky were selected, in which the main characters demonstrate manifestations of negative behavior or character. It is noted that the formation of moral culture and the development of humanity are key factors in overcoming negative traits in children. Vasyl Aleksandrovich believed that a person is able to change for the better if he receives the necessary support. He also emphasized that children should see adults as a positive example to follow.
Документ
Обізнаність сучасних першокурсниць ФПН у дитячій періодиці
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-05-03) Пустовид, К.
У тезах досліджено обізнаність майбутніх учителів початкових класів у дитячій періодиці. У січні 2025 року було проведено он-лайн опитування 18 студенток факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди за допомогою 14 запитань закритого та відкритого типу. Проведене дослідження показало, що хоча 90% опитаних декларують про необхідність дитячої періодики для учнів початкових класів, самі обізнані недостатньо, досвід власного використання дитячої преси для навчання та відпочинку замалий, щоб ефективно залучити наступні покоління маленьких читачів до читання. The thesis investigates the awareness of future primary school teachers in children's periodicals. In January 2025, an online survey was conducted among 18 students of the Faculty of Primary Education of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University using 14 closed and open-ended questions. The study showed that although 90% of the respondents declare the need for children's periodicals for primary school students, they themselves are not sufficiently aware, and their own experience of using the children's press for study and leisure is not enough to effectively engage the next generations of young readers in reading.