Результати пошуку

Зараз показано 1 - 10 з 18
  • Документ
    МОТИВ «МАНДРІВКИ» У ПОЕЗІЇ АЙХЕНДОРФА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Ільїницька, О. П.
    Стаття присвячена німецькому романтикові Айхендорфу. Увагу зосереджено на ліричній поезії Ейхендорфа та виявлено основні мотиви його поезії. Предметом дослідження є мовно-стилістичні засоби, що виражають концепт "мандрівка" в ліричній поезії Ейхендорфа. У своїй ліриці, особливо в мандрівних циклах, Айхендорф щедро змальовує всі пори року, добираючи для кожної з них особливі відтінки та кольори. Візуальні образи ніби множаться, подвоюються асоціаціями пір року, віку людей, доль. Поняття "мандрівка" не випадково присутнє в ліриці Айхендорфа. З одного боку, воно виражає автобіографічні мотиви. З іншого боку, воно виступає безпосереднім продовженням народнопісенних традицій, які були надзвичайно популярними на всіх етапах розвитку німецької поезії, починаючи з мінезингерів і мейстерзингерів, і особливо серед романтиків. Крім того, на особливу увагу заслуговує втілення релігійного світогляду поета в мотиві подорожі та і розуміння самого людського життя як своєрідної мандрівки. Мандрівка героя у просторі та часі втілюється у надзвичайно виразних, багатих на інтонації поетичних формах. This article is devoted to German romanticist Eichendorf. The attention is focused on the Eichendorf’s lyric poetry and reveals the main motifs of his poetry. The subject of the research is the linguistic and stylistic means that express the concept of “Die Wanderung” in Eichendorf’s lyric poetry. In his lyric poetry, especially in the wandering cycles, Eichendorf generously depicts all seasons, choosing special shades and colours for each one. Visual images seem to be multiplied, doubled by associations of seasons, people’s age, destinies. The concept of “journey” is not accidental in Eichendorf’s lyric poetry. On the one hand, it expresses autobiographical motifs. On the other hand, it acts as an immediate continuation of folk song traditions that were extremely popular at all stages of the development of German poetry, starting with minnesänger and meistersingers, and especially among romantics. Moreover, the embodiment of poet’s religious worldview in journey motifs and understanding of human life itself as a kind of journey also deserve special attention. The journey of the character through space and time is embodied in extremely expressive, rich in intonations poetic forms.
  • Документ
    Незмінність гендеру на графічному рівні китайської мови
    (Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Жукова, К. Є.; Руда, Н. В.
    иероглифе. Графический образ иероглифа вытекает из знака, в основе которого есть рисунок. Это позволяет говорить о взаимосвязи написания и значении. Изучая первоначальное написание иероглифа, исследователи узнают о жизни и быте в древние времена. В... письменных знаков китайского языка дает основания сделать вывод о том, что графемный уровень наиболее устойчив по сравнению с другими уровнями, а следовательно и гендер неизменен на графемном уровне китайского языка. It is known that any language reflects
  • Документ
    РОЛЬ ЖЕНЩИНЫ В ЖИЗНИ ГЕНИЯ (ПО РОМАНУ СОМЕРСЕТА МОЭМА «ЛУНА И ГРОШ»)
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Ильиницкая, О. П.
    концептуальную идею романа о враждебности современной западной цивилизации и естественными основами жизни, между буржуазно-аристократическим обществом и искусством. Три периода жизни героя (Лондон, Париж, Таити), три типа отношений между полами (брак
  • Документ
    Размышления М. Ф. Гетманца о времени и о себе
    (ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019) Ильиницкая, О. П.
    дисертацій (О.В. Кеба, О.М. Ніколенко, І.С. Маслов, О.С. Силаєв, В.І. Мацапура, С.В. Бесчетнікова, О.Г. Ткаченко) і 15 кандидатських дисертацій свідчить про широту його наукових пошуків. Понад п'яти книг і більше тридцяти статей присвячені дослідником...Доктор филологических наук, профессор Михаил Федосеевич Гетманец –специалист по истории русской и украинской литературы XIX–XX столетий, «Слова о полку Игореве», литературного краеведения. Целью работы является анализ развития М.Ф. Гетманца как
  • Документ
    «НЕСТАЧА» ТА «БАЖАННЯ»
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Криворучко, С. К.
    Психоаналітична критика ґрунтується на використанні психоаналітичних технік в аналізі художніх творів. За Ж. Лаканом, "несвідоме" - це не хаос слів, а впорядкована система, така ж складна, як і структура мови. Я приходжу до висновку, що несвідоме людини має структуру мови: синтаксис, лексику, морфеми (гендерні відмінності). Метою дослідження є виявлення механізмів "нестачі" і "бажання", щоб потім можна було проаналізувати інші художні твори, щоб краще зрозуміти підсвідомість конкретного героя і підсвідомість загалом. "Бажання", на мою думку, - це ідея реалізації "чогось" між волею індивіда та його вибором. "Відсутність" - це ідея відсутності "чогось", що не дозволяє перейти від волі індивіда до його вибору. Терміни "бажання" і "нестача" можна пояснити за допомогою лінгвістичних методів аналізу. На мою думку, "бажання" і "нестача" відрізняються "переходом". У "бажанні" "перехід" можливий (між волею і вибором), у "нестачі" "перехід" неможливий. "Дія" як рух до виконання "бажання" або "нестачі" є спільною для обох. Psychoanalytic criticism is based on the use of psychoanalytic techniques in the analysis of works of fiction. According to J. Lacan, the «unconscious» is not a chaos of words, but an ordered system as complex like the structure of language. I conclude that the unconscious of person has the structure of language: syntax, vocabulary, morphemes (gender differences). The aim of the study is to identify the mechanisms of «lack» and «desire», so that it is then possible to analyze other works of art to better understand the subconscious of a particular hero and the subconscious in general. «Desire», in my opinion, is the idea of realizing «something» between the will of the individual and his choice. «Lack» is the idea of the lack of «something», which does not allow to move from the will of the individual to his choice. The terms «desire» and «lack» can be explained by linguistic methods of analysis. In my opinion, «desire» and «lack» differ by «transition». In «desire» «transition» is possible (between will and choice), in «lack» «transition» is impossible. «Action» as a movement to fulfill a «desire» or «lack» is common to both.
  • Документ
    ФОКАЛІЗАЦІЯ РЕФЕРЕНТІВ-ЖІНОК У СИНОНІМІЧНИХ КОНСТРУКЦІЯХ У РОМАНІ "ДОРА БРЮДЕР" П. МОДІАНО
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Лепетюха, А. В.
    У романі П. Модіано "Дора Брюдер" рекурентна тема "пошук жінки" виявляється в актуалізації компресійних структур та адитивно та специфічно розширених синонімічних висловлень з екстеріоризованими та фокалізованими референтами-жінками. Під
  • Документ
    «НЕСТАЧА» ТА «БАЖАННЯ» ЯК МІРА ВИРАЖЕННЯ ПОНЯТТЯ «ВІДСУТНІСТЬ» У ТВОРЧОСТІ С. Д. ДОВЛАТОВА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Корнєєва, О. М.
    У статті досліджено поняття "нестача" і "бажання" як складові поняття "відсутність" на прикладі роману С. Д. Довлатова "Ремесло". Досліджено першу частину книги ("Невидима книга"). Поняття "нестача" і поняття "відсутність" можуть бути виражені за допомогою тих самих мовних засобів, що й заперечення. Поняття "нестача" може бути семантичним синонімом поняття "відсутність", оскільки ми можемо замінити нестачу на відсутність, але навпаки - неможливо. У "Невидимій книзі" численні репрезентації поняття "відсутність" допомагають втілити головну ідею повісті - відсутність можливості публікуватися для талановитих письменників. Більшість проаналізованих прикладів демонструють переважне вираження поняття "відсутність" дієсловами, що можна пояснити демонстрацією вимушеної професійної бездіяльності автора. Усі приклади поділено на дві групи: ті, в яких поняття "відсутність" виражено заперечними частками або префіксами, і ті, в семантиці яких "відсутність" уже закладено. Лінгвістичний аналіз показує, що поняття "нестача" і "бажання" можуть співвідноситися з поняттям "відсутність" залежно від матеріальних репрезентантів. Ця проблема є недостатньо вивченою і потребує подальшого дослідження. In the article we study the notions of «lack» and «desire» as a part of the notion of «absence» on the example of the novel by S. D. Dovlatov’ s «Craft». The first part of the book («Invisible Book») was studied. The notion of «lack» and the notion of «absence» can be expressed with the help of the same linguistic means as negation. The notion of «lack» can be a semantical synonym of the notion of «absence» because we may replace lack to absence but the opposite way is impossible. In «The Invisible Book», numerous representations of the notion of «absence» help to embody the main idea of the story ‒ the lack of opportunity to publish for talented writers. Most of the analyzed examples demonstrate the predominant expression of the notion of «absence» by verbs, which can be explained by the demonstration of forced professional inaction of the author. All the examples are divided into two groups: those in which the notion of «absence» is expressed by negative particles or prefixes; and those in whose semantics «absence» is already embedded. Linguistic analysis shows that the notions of «lack» and «desire» can be correlated with the notion of «absence» depending on the material representatives. This problem is insufficiently studied and requires further investigation.
  • Документ
    ПРЕЦЕДЕНТНІСТЬ ПСЕВДОНІМІВ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ СПІВАЧОК У ВИМІРІ УНІВЕРСАЛЬНИХ ТА НАЦІОНАЛЬНИХ КУЛЬТУРНИХ КОДІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Маленко, О. О.
    Сценічний псевдонім – різновид антропоніма, вигадане особисте ім'я, що використовується артистами (співаками, музикантами) поряд або замість справжнього імені. Багато псевдоніми українських співаків створені на основі прецедентних імен універсальних і національних знаків. Під прецедентним іменем розуміють індивідуальне ім'я, пов'язане з загальновідомою або прецедентною ситуацією. Прецедентні найменування можуть бути універсальними та національними. Універсальні прецедентні оніми повинні бути знайомі будь-якому реципієнту. Вони є частиною "загальнолюдського" когнітивного та культурного простору. Національні прецедентні оніми відомі будь-якому представнику певної національної лінгвокультури і є частиною національної когнітивної бази. Серед псевдонімів сучасних українських співаків є прецеденти універсального та національного характеру. До універсальних прецедентних псевдонімів належать насамперед імена відомих митців, діячів, науковців, міфологічних, літературних, мультиплікаційних персонажів (Соломон, Аллоїз, Ейва, Джеррі Хайль). Прецедент з національним забарвленням імена є відомими українськими персонажами (СолоХа) або традиційними українськими іменами (Соломія). Значну роль у виборі прецедентних псевдонімів відіграє "ономастична харизма" псевдонімів. Вона реалізується у визнанні авторитету певного імені, його впливу на носія, вірі в те, що власне ім'я "запрограмує" на успіх. A stage pseudonym is a type of anthroponym, a fictitious personal name used by artists (singers, musicians) along with or instead of their real name. Many pseudonyms of Ukrainian singers are created on the basis of precedent names of universal and national markings. A precedent name is understood as an individual name associated with a well-known or precedent-setting situation. Precedent names can be universal and national. Universal precedent onyms should be familiar to any recipient. They are part of the «universal» cognitive and cultural space. National precedents are known to any representative of a particular national linguistic culture and are a part of the national cognitive base. Among the pseudonyms of modern Ukrainian singers are precedents of universal and national character. Universal precedent pseudonyms are primarily the names of famous artists, figures, scientists, mythological, literary, animated characters (SOLOMON, Alloise, Ejva, Jerry Heil). Nationally marked precedent names are well-known Ukrainian characters (SoloHa) or traditional Ukrainian names (Solomija). «Onomastic charisma» plays a significant role in the selection of precedent pseudonyms. It is realized in the recognition of the authority of a certain name, its influence on the bearer, the belief that one's own name will program" for success.
  • Документ
    ЛЕКСИКО-МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА РЕАЛИЗАЦИИ МОНТАЖНОГО ПРИНЦИПА (НА МАТЕРИАЛЕ СТИХОТВОРЕНИЯ БОРИСА СЛУЦКОГО «СОН»)
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Золотько, А. А.
    Источником эволюции поэтического языка есть что-то новое в эпохе. Появление монтажного принципа в литературе в начале ХХ века явилось следствием не только стремительного технического прогресса, но и исторических изменений в других сферах. Некоторые новые техники и приёмы, появившиеся в это время, вошли в поэтическую традицию и стали широко использоваться поэтами последующих поколений. Да, в индивидуальном стиле Б. Слуцкого прослеживаются черты, характерные для стиля поэта-футуриста В. Маяковского. Одной из таковых черт является монтажный принцип. Целью работы является анализ языковых средств как основы создания монтажа в стихотворении Б. Слуцкого "Сон". Исследование лексико-морфологического уровня этого стиха позволяет заключить, что монтажный принцип реализуется преимущественно на этом уровне. Наиболее значимыми морфологическими признаками для создания монтажа в этом лирическом тексте есть глагольные грамматические категории переходности, времени и способа. Противоотношение глагола к другой части речи в произведении нейтрализует его лексическое значение. Благодаря этому лирический текст приобретает глубинный эффект. Джерелом еволюції поетичної мови є щось нове в епосі. Поява монтажного принципу в літературі на початку ХХ століття стала наслідком не лише стрімкого технічного прогресу, а й історичних змін в інших сферах. Деякі нові техніки та прийоми, що з'явилися в цей час, увійшли в поетичну традицію і стали широко використовуватися поетами наступних поколінь. Так, в індивідуальному стилі Б. Слуцького простежуються риси, характерні для стилю поета-футуриста В. Маяковського. Однією з таких рис є монтажний принцип. Метою роботи є аналіз мовних засобів як основи створення монтажу у вірші Б. Слуцького "Сон". Дослідження лексико-морфологічного рівня цього вірша дозволяє зробити висновок, що монтажний принцип реалізується переважно на цьому рівні. Найбільш значущими морфологічними ознаками для створення монтажу в цьому ліричному тексті є дієслівні граматичні категорії перехідності, часу та способу. Протиставлення дієслова іншій частині мови у творі нейтралізує його лексичне значення. Завдяки цьому ліричний текст набуває глибинного ефекту. A source of poetic language evolution is something new in an epoch. The emergence of the montage principle in literature at the beginning of the ХХth century was the result not only of the rapid technological advances but also the outcome of historical changes in other spheres. Some new techniques and methods that appeared at that time entered the poetic tradition and became widely used by the poets of subsequent generations. Thus, there are some typical features in the individual style of B. Slutskii that are characteristic of poetfuturist V. Maiakovskii style. The montage principle is among these features. The goal of the work was to analyze the language means as a basis of creation montage in the poem of B. Slutskii «Dream». The study of the lexical and morphological level of this verse makes it possible to draw the conclusion that montage principle is realized mainly at this level. The most significant morphological features for creating montage in this lyric text are the verb grammatical categories of transitivity, tense and aspect. Juxtaposition of the verb with the other part of speech in the work neutralizes its lexical meaning. Due to this fact the lyric text acquires a profound effect.
  • Документ
    КОМУНІКАЦІЯ ЯК ГНУЧКА НАВИЧКА СТУДЕНТІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Костікова, І. І.
    Успішна комунікація, як soft skill – це вже не бонус чи опція, а абсолютна необхідність для студента, який прагне до успішної кар'єри в суспільстві. Комунікативні навички – це вміння ввічливо і чітко висловлювати свої думки в усному та письмовому діалозі, вміння слухати і чути співрозмовників. На робочому місці ці навички включають ведення переговорів, презентацію ідей, публічні виступи, утримання уваги аудиторії, читання невербальних і вербальних знаків, дар переконання, ведення ділового листування. Усна комунікація характеризується вмінням говорити чітко і виразно, враховувати особливості особливості співрозмовників, як у спілкуванні з окремими особами, так і виступаючи перед аудиторією чи групою. На заняттях з англійської мови у ВНЗ, на мою думку, необхідно вчити студентів спілкуватися таким чином, щоб це не виглядало як сухе і побіжне опитування: питання – відповідь. Необхідно знати, які питання можна ставити в невеликих розмовах, а які не варто, дуже важливо проявляти щирість у спілкуванні. Важливо вдосконалювати навички спілкування, практикуючи дискусії або граючи в рольові ігри на заняттях зі студентами. Successful communication as a soft skill is no longer a bonus or an option, but the absolute must for a student, who aspires to a successful career in a society. Communication skills are the ability to express politely and clearly one's thoughts in oral or written dialogue, the ability to listen and hear interlocutors. In the workplace the skills include negotiating, presenting ideas, public speaking, holding the audience's attention, reading non-verbal and verbal signs, the persuasion gift, reporting business correspondence. Oral communication is characterized by the ability to speak clearly and distinctly, to take into account the interlocutors’ characteristics, both in communication with individuals and speaking in front of an audience or a group. At English lessons in universities, in my opinion, it is necessary to teach students to communicate in such a way that it does not seem like a dry and flash poll: a question – an answer. It is necessary to know which questions you can ask in small talks and which you shouldn't, it is great to show sincerity in your communication. It is important to improve communication skills by practicing discussions or playing role games at lessons with students.