Результати пошуку

Зараз показано 1 - 10 з 14375
  • Документ
    Технологія роботи соціального педагога з соціального виховання дитини в умовах однодітної сім’ї
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, кафедра соціальної педагогіки ; Владимирский государственный университет имени Александра Григорьевича и Николая Григорьевича Столетовых, Педагогический институт, 2014-04-22) Котляр, С. О.
    Обгрунтована технологія роботи соціального педагога з соціального виховання дитини в умовах однодітної сім’ї. Обоснована технология работы социального педагога по социальному воспитанию ребёнка в условиях однодетной семьи.
  • Документ
    Основні функції прізвиськ президентів США
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-02-23) Зосімова, О. В.
    У статті розглянуто функції прізвиськ президентів США. З’ясовано, що досліджувані неофіційні антропоніми виконують чотири основні функції, а саме: номінативно-характеризувальну, оцінну, соціально-диференціювальну та функцію мовної економії. Усім прізвиськам притаманна номінативна функція, що в системі неофіційних антропонімів нерозривно пов’язана з характеризувальною. Дуже важливою є також оцінна функція, що передбачає оцінку певних рис президента з позицій номінатора, забезпечує надання онімам позитивної чи негативної конотації. The article deals with functions of the US Presidents’ nicknames. It has been found that the informal anthroponyms in question perform four main functions, namely: nominative-characterizing, evaluative, socio-distinguishing and the function of linguistic economy. All nicknames fulfil a nominative function, which is inextricably linked to a characterizing function in the system of informal anthroponyms. The evaluative function is also very important, as it provides for the evaluation of certain features of the President by the nominator, ensures that names carry a positive or negative connotation.
  • Документ
    Стилістичні засоби в медійному дискурсі (інтернет-магазинах)
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-15) Чеснюк, А. Р.
    У даній роботі автором розглянуто найуживаніші стилістичні засоби в рекламних слоганах інтернет-магазинів. Стилістичні фігури й прийоми, зокрема мовна гра, антитеза, гіпербола, рима, епітет, метафора та лексичні повтори – найбільш поширені в процесі формування рекламних слоганів. За допомогою експлуатування стилістичних засобів автор створює в споживача позитивне враження про властивості, якість та функції товару. Варіація прийомів словесного вираження, підкреслення експресивності є принципами створення рекламних слоганів. В данной работе автором рассмотрены наиболее употребительные стилистические средства в рекламных слоганах интернет-магазинов. Стилистические фигуры и приемы, в частности, языковая игра, антитеза, гипербола, рифма, эпитет, метафора и лексические повторы – наиболее распространены в процессе формирования рекламных слоганов. С помощью эксплуатации стилистических средств автор создает у потребителя положительное впечатление о свойствах, качестве и функциях товара. Вариация приёмов словесного выражения, подчеркивание экспрессивности являются принципами создания рекламных слоганов. In this paper, the author considers the most common stylistic means in online shopping slogans. Stylistic figures and techniques such as language play, antithesis, hyperbole, rhyme, epithet, metaphor and lexical repetition are the most common in the formation of advertising slogans. By exploiting stylistic means, the author creates a positive impression of the properties, quality and functions of the product in the consumer. A variation of verbal expression techniques, emphasizing expressiveness are the principles of creating advertising slogans.
  • Документ
    STEM-ОСВІТА: ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-23) Носик, Ю.
    У публікації досліджено STEM-освіту – це педагогічний процес, спрямований на формування і розвиток розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці. Зазначено, що STEM-освіта підготовлює учнів до майбутнього, допомагає розвивати компетенції, які є необхідними у сучасному світі, зокрема критичне мислення, аналітичність, творчість та комунікативні здібності. Учні, які опановують STEM-освіту з її природничо-математичним напрямом, навчаються робити дослідження, шукати нові способи вирішення проблем. Це сприяє розвитку економіки та науково-технічного потенціалу України, створенню нових можливостей для інноваційного росту. The publication examines STEM education - it is a pedagogical process aimed at the formation and development of mental, cognitive and creative qualities of students, the level of which determines competitiveness in the modern labor market. It is noted that STEM education prepares students for the future, helps to develop competencies that are necessary in today's world, including critical thinking, analytical, creativity and communication skills. Students who master STEM education with its natural and mathematical direction learn to conduct research and find new ways to solve problems. It promotes development economy and scientific and technical potential of Ukraine, creation of new opportunities for innovative growth.
  • Документ
    ВИСОКОІНТЕНСИВНЕ ТРЕНУВАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ПІДЛІТКІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лазарев, С.; Кривенцова, І.
    Мета роботи: вивчення та оцінка ефективності високоінтенсивних тренувань як інноваційного методу розвитку фізичних здібностей серед підлітків. Учасники. У досліджені взяли участь учні (n=28), 8-х класів ліцею Харківської області. На початку дослідження середній вік яких склав 14±0,9 років. З них: 7 хлопців та 7 дівчат 8-А класу, які склали контрольну групу (КГ), n=14 і займалися за стандартною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 6-9 класів. Учні 8-Б класу, 7 хлопців та 7 дівчат, склали експериментальну групу (ЕГ), n=14, які займалися за розробленою програмою два рази на тиждень, виділяючи 20 хвилин з уроку фізичної культури на високоінтенсивні вправи. Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Під впливом програм підготовки в обох групах відбулися позитивні зрушення. Встановлене достовірне покращення результатів у тестах що пов’язані з швидкісними, координаційними та руховими здібностями у хлопців ЕГ (при p<0,05). У дівчат ЕГ значно покращилися показники у тесті «Піднімання тулуба в сід за 30 секунд» (при p<0,05) і суттєво збільшилися показники у тестах на швидкість та координацію. Висновки. Застосування високоінтенсивного тренування у підлітків має відбуватися із дотриманням певних правил. В динаміці показники учнів ЕГ зросли. Доведено, що високоінтенсивне тренування є ефективним інструментом для розвитку фізичних здібностей підлітків. Отримані результати дослідження слід враховувати при формуванні програми фізичного виховання для учнів середньої та старшої школи. Purpose: study and evaluation of the effectiveness of high-intensity training as an innovative method of developing physical abilities among teenagers. Participants: Pupils (n=28) of the 8th grade of the lyceum of the Kharkiv region took part in the study. At the beginning of the study, their average age was 14±0.9 years. Of them: 7 boys and 7 girls of the 8-A class, who made up the control group (CG), n=14 and studied according to the standard program for general educational institutions of grades 6-9. Pupils of the 8th grade, 7 boys and 7 girls, made up the experimental group (EG), n=14, who practiced according to the developed program twice a week, allocating 20 minutes from the physical culture lesson for high-intensity exercises. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. The results. Under the influence of training programs, positive changes occurred in both groups. A significant improvement in the results in tests related to speed, coordination and motor skills was established in EG boys (at p<0.05). In the EG girls, the indicators in the test "Lifting the trunk in a sitting position in 30 seconds" improved significantly (at p<0.05) and the indicators in the speed and coordination tests increased significantly. Conclusions. The use of high-intensity training in teenagers should be carried out in compliance with certain rules. In terms of dynamics, the indicators of EG students have increased. It has been proven that high-intensity training is an effective tool for the development of physical abilities of teenagers. The obtained research results should be taken into account when forming a physical education program for middle and high school students.
  • Документ
    РЕАЛІЗАЦІЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ВИКЛАДАННІ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Ван, Янься
    У роботі розкриваються особливості реалізації міжпредметних зв’язків у викладанні образотворчого, театрального, хореографічного і музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти Китайської Народної Республіки. Схарактеризовано застосування під час уроків китайського театру тіней, танцювальних вправ, вивчення китайського народного художнього мистецтва та народної музики, а також регіональних особливостей Китаю. Розкрито зв’язки елементів художнього мистецтва та музичних творів. The work presents the specific features of the implementation of interdisciplinary links in the process of teaching visual, theatrical, choreographic and musical arts in general secondary educational institutions of the People’s Republic of China. The use of Chinese shadow theatre, dance exercises, study of Chinese folk art and folk music as well as the regional features of China is characterized. The connections between the elements of artistic and musical works are revealed.
  • Документ
    Комплекс жуків-короїдів ялини у ботанічному саду ХНУ ім. В. М. Каразіна
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-09-20) Кукіна, О. М.; Зінченко, О. В.; Скрильник, Ю. Є.
    Метою даної роботи було визначення виду короїдів, що колонізують ялини. Комплекс короїдів складався з чотирьох видів: Ips tipographus, Pityogenes chalcographus, Crypturgus cinereus, C.subcribrosus. Деякі види ялини не колонізували короїди.P. engelmannii, P. omorika, P. pungensбули колонізованіI. типограф. P. obovata виявився колонізованим чотирма видами короїдів. Целью данной работы было определить виды короедов, которые колонизируют ели. Комплекс короедов состоит из четырех видов: Ips tipographus, Pityogenes chalcographus, Crypturgus cinereus, C.subcribrosus. Некоторые виды ели не были заселены короедами. engelmannii, P. omorika, P. pungens был колонизирован I. tipographus. Оказалось, что P. obovata была колонизирована четырьмя видами короедов. 13 species of spruce were surveyed in the Botanical garden. The aim of this work was to determine the species of bark beetles that colonizes spruces. Complex of the bark beetles comprised four species: Ips tipographus, Pityogenes chalcographus, Crypturgus cinereus, C. subcribrosus. Some species of spruce wasn’t colonized by bark beetles. P. engelmannii, P. omorika, P. pungens was colonized by I. tipographus. P. obovata proved to have been colonized by four species of bark beetles.
  • Документ
    Особливості використання виражальних засобів мови в портретному описі героїв роману Е. М. Ремарка “Drei Каmeraden”
    (Рівненський державний гуманітарний університет, 2018) Кузнєцова, М. В.
    Предметом вивчення в статті є особливості застосування виражальних засобів мови в композиційно-мовленнєвій формі портретного опису в романі Е. М. Ремарка “Drei Kameraden”. У результаті лінгвостилістичного аналізу фрагментів опису зовнішності літературних героїв з’ясовано якісні параметри використання письменником тропів для створення художньо-образної характеристики зовнішнього вигляду персонажів у романі. Предметом изучения в статье есть особенности применения выразительных средств языка в композиционно-речевой форме портретного описания в романе Э. М. Ремарка "Drei Kameraden". В результате лингвостилистичного анализа фрагментов описания внешности литературных героев выяснено качественные параметры использования писателем тропов для создания художественно-образной характеристики внешнего вида персонажей в романе.The paper deals with the study of language peculiarities of narrative compositional forms, specifically the use of lexical stylistic devices in characters’ portrait descriptions in fiction. The research was conducted on the material of the novel “Three Comrades“ written by Erich Marie Remark. Portrait descriptions are interpreted in the given work as the portrayals of the characters’ appearance, age, built, clothes and of other features that produce their visual images. The literary analysis of the novel revealed quantitative and qualitative characteristics of the lexical stylistic devices employed by the author in the portrait descriptions.
  • Документ
    ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ РИМСЬКОЇ АРМІЇ В ЕПОХУ ІМПЕРІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Пархоменко, В. О.
    Наукова робота присвячена основним аспектам і традиціям повсякденного життя римської армії в контексті соціальної, політичної і культурної історії Римської держави I ст. до н. е. – V ст. н. е. Детально висвітлюються армійські будні та свята, різні види будівельної діяльності, адміністративно–поліцейські функції, службова діяльність, навчання і тренування, повсякденний побут і розваги римських легіонерів, відтворюється як матеріальне середовище, в якому існувало і діяло військове співтовариство, так і внутрішні та зовнішні соціальні зв’язки, сімейні і міжособистісні стосунки, правовий і суспільний статус, прибутки і привілеї, корпоративна та групова ідентичність римських військових, характерна для них картина світу, система цінностей і соціальна психологія, релігійні вірування. The research work is devoted to the aspects and traditions of everyday life of the Roman army in the context of the social, political and cultural history of the Roman state in the first century BC – third century AD. The book covers in detail army weekdays and holidays, various types of construction activities, administrative and police functions, service routine, education and training, everyday life and entertainment of Roman soldiers, and recreates both the material environment in which the military community existed and operated, as well as internal and external social ties, family and interpersonal relationships, legal and social status, income and privileges, corporate and group identity of the Roman military, their characteristic worldview, value system and social psychology, religious beliefs.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
    (Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022) Коваленко, В. Є.
    У статті представлено результати теоретико-експериментального дослідження особливостей поведінки старших школярів з інтелектуальними порушеннями. Метою статті є виявлення особливостей поведінки дітей старшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Дослідження здійснювалось упродовж підготовчого, експериментального та узагальнюючого етапів. На підготовчому етапі вивчався стан розробленості проблеми у науці, розроблявся конструкт діагностичних методик; на експериментальному – проводився констатувальний експеримент із застосуванням опитувальників, на третьому етапі здійснюється аналіз, систематизація, обробка накопиченого емпіричного матеріалу. Встановлено, що загальними для старших школярів з нормотиповим розвитком та інтелектуальними порушеннями є зниження імпульсивності та схильності до виникнення порушень поведінки на тлі розвитку когнітивних та афективних процесів. Серед обох груп дітей виявлено респондентів, які демонструють схильність до конформістської, асоціальної й антисоціальної поведінки. Внаслідок порушення нейродинамічних процесів, труднощів встановлення причинно-наслідкових зв’язків старші школярі з інтелектуальними порушеннями є більш схильними до виникнення порушень поведінки. Рівень комунікативних здібностей школярів з інтелектуальними порушеннями є низьким. Такі діти не прагнуть спілкування, у новій компанії почувають себе скуто; їм краще проводити час наодинці, вони обмежують свої знайомства; мають труднощі у встановленні контактів з людьми; погано орієнтуються у незнайомій ситуації; болісно переживають образи. Старшим школярам з інтелектуальними порушеннями притаманні труднощі комунікативної взаємодії та виразні порушення організаторських здібностей, що виявляються в невмінні планувати та контролювати діяльність, приймати рішення та покладати на себе відповідальність за їх виконання. The article presents the results of a theoretical-experimental study of the characteristics of the behavior of senior schoolchildren with intellectual disabilities. The purpose of the article is to identify the characteristics of the behavior of children of high school age with intellectual disabilities. The research was carried out during the preparatory, experimental and generalization stages. At the preparatory stage, the state of development of the problem in science was studied, criteria and indicators of behavior were determined, the construct of diagnostic methods was developed; at the second stage, a ascertaining experiment was conducted using questionnaires, at the third stage, the analysis, systematization, and processing of the accumulated empirical material was carried out. It has been established that a decrease in impulsivity and a tendency to the occurrence of behavioral disorders against the background of the development of cognitive and affective processes is common to senior schoolchildren with normotypical development and intellectual disorders. Among both groups of children, respondents who demonstrate a tendency to conformist, antisocial and antisocial behavior were found. As a result of disruption of neurodymic processes, difficulties in establishing cause-and-effect relationships, older schoolchildren with intellectual disabilities are more prone to behavioral disorders. The level of communicative abilities of schoolchildren with intellectual disabilities is significantly lower. Such children do not seek communication, they feel constrained in a new company; they prefer to spend time alone, they limit their acquaintances; have difficulties in establishing contacts with people; are poorly oriented in an unfamiliar situation; are painfully experiencing insults. Senior schoolchildren with intellectual disabilities are characterized by difficulties in communicative interaction and distinct violations of organizational abilities, which are manifested in the inability to plan and control activities, make decisions and assume responsibility for their implementation.