Кафедра ботаніки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 219
  • Документ
    УРБАНОФЛОРА ЦЕНТРАЛЬНОГО РАЙОНУ МІСТА ЛУЦЬК
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Шуліга, Є. А.; Волкова, Р. Є.
    У статті досліджено урбанофлору в центральному районі міста Луцьк та зроблено таксономічний, морфологічний та еколого-біологічний аналіз. Проаналізовано, що досліджена урбанофлора центральної частини м. Луцьк за відношенням до вологи представлена усіма екологічними групами наземних фітоценозів з перехідними варіантами. Зазначено, що застосування різноманітних видів рослин у центральній частині Луцька для озеленення виявляється не лише декоративним, а й стратегічно важливим елементом міського пейзажу. Ці рослини створюють не лише привабливий вигляд, але і забезпечують екологічні переваги та комфорт для мешканців міста. The article examines the urban flora in the central district of the city of Lutsk and makes a taxonomic, morphological, and ecological-biological analysis. It was analyzed that the investigated urban flora of the central part of the city of Lutsk in relation to moisture is represented by all ecological groups of terrestrial phytocenoses with transitional variants. It is noted that the use of various types of plants in the central part of Lutsk for landscaping turns out to be not only decorative, but also a strategically important element of the urban landscape. These plants not only create an attractive appearance, but also provide environmental benefits and comfort for city residents. .
  • Документ
    ВИДОВЕ РІЗНОМАНІТТЯ БУР’ЯНОВОЇ РОСЛИННОСТІ В С. БОРОВА ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Харіна, І. В.; Волкова, Р. Є.
    У статті досліджено видове різноманіття бур’янової рослинності с. Борова Чугуївського району Харківської області, їх таксономічні, біолого-екологічні та фітоценотичні особливості. Бур’янами вважають рослини, які засмічують посіви чи насадження сільськогосподарських культур, орні землі, садові, лісові й декоративні та інші насадження й угіддя. Дані, які отримали в ході дослідження, вказують на суттєву засміченість території с. Борова бур’яновою рослинністю. The article examines the species diversity of the weed vegetation of the village. Borova of the Chuguyiv district of the Kharkiv region, their taxonomic, biological-ecological and phytocenotic features. Weeds are plants that litter crops or plantings of agricultural crops, arable land, garden, forest and decorative and other plantings and lands. The data obtained in the course of the research indicate significant littering of the territory of the village. Borova with weed vegetation.
  • Документ
    ІНТРОДУКОВАНІ ДЕРЕВНО-ЧАГАРНИКОВІ РОСЛИНИ В ОЗЕЛЕНЕННІ ЦЕНТРАЛЬНОГО ПАРКУ КУЛЬТУРИ І ВІДПОЧИНКУ МІСТА ХАРКОВА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Тур, М. Б.; Журавльова, І. М.
    У статті проаналізовано інтродукцію деревно-чагарникових рослин в озелененні Центрального парку культури й відпочинку міста Харкова. Інтродукція деревно-чагарникових рослин – процес впровадження порід у штучні насадження в нових для даного виду районах, які знаходяться за межами природного ареалу. Вирощування дерев і чагарників у цих районах проводиться з метою створення садових, плодово-ягідних, лісових, захисних та декоративних насаджень. Зазначено, що при використанні рослин-інтродуцентів у міському озелененні важливо враховувати їхню адаптабельність до місцевих кліматичних умов та екологічну сумісність з місцевими видами. Також потрібно враховувати можливий вплив екзотичних рослин на місцеву флору та фауну. The article analyzes the introduction of tree-shrub plants in the landscaping of the Central Park of Culture and Recreation of the city of Kharkiv. The introduction of woody and shrubby plants is the process of introducing species into artificial plantations in new areas for this species, which are outside the natural range. The cultivation of trees and shrubs in these areas is carried out with the aim of creating garden, fruit and berry, forest, protective and decorative plantations. It is noted that when using introduced plants in urban landscaping, it is important to take into account their adaptability to local climatic conditions and ecological compatibility with local species. It is also necessary to take into account the possible impact of exotic plants on local flora and fauna.
  • Документ
    РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА ПРИКЛАДІ НАЦІОНАЛЬНО ПРИРОДНИЧОГО ПАРКУ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ»
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Семененко, Н. В.; Твердохліб, О. В.
    У публікації досліджено питання розвитку дослідницьких навичок на прикладі Національного природного парку "Слобожанський". Одним із найефективніших способів розвитку дослідницьких навичок є практична взаємодія з навколишнім середовищем, зокрема природними об'єктами. Національний природний парк "Слобожанський" розташований на обох берегах річки Мерла та в місці її злиття з річкою Мерчик. Територія парку відрізняється розмаїттям ландшафтів, що визначає високе біорізноманіття. STEM-освіта відіграє важливу роль у розвитку дослідницьких навичок та активного навчання учнів у сучасному освітньому середовищі. Взаємодія з природним середовищем Національного природного парку "Слобожанський" має великий потенціал для розвитку дослідницьких навичок учасників освітнього процесу. Зокрема, така діяльність сприяє розвитку критичного мислення, практичних навичок та екологічної свідомості. The publication examines the issue of developing research skills using the example of the Slobozhansky National Nature Park. One of the most effective ways to develop research skills is through hands-on interaction with the environment, particularly natural objects. "Slobozhanskyi" National Nature Park is located on both banks of the Merla River and at its confluence with the Merchyk River. The territory of the park is distinguished by a variety of landscapes, which determines high biodiversity. STEM education plays an important role in the development of research skills and active learning of students in today's educational environment. Interaction with the natural environment of the "Slobozhansky" National Nature Park has great potential for the development of research skills of participants in the educational process. In particular, such activities contribute to the development of critical thinking, practical skills and environmental awareness.
  • Документ
    ПЛІВЧАСТІ ПШЕНИЦІ СЬОГОДЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Сачава, К.; Твердохліб, О. В.
    У публікації проаналізовано плівчасті види пшениці. Для плівчастих пшениць характерна висока харчова цінність: високий вміст білка, клітковини та інших поживних речовин; екологічна чистота: не потребує використання хімічних пестицидів та гербіцидів. Генетичний потенціал плівчастих пшениць роблять їх цінним інструментом для селекції нових сортів пшениці, які будуть відповідати потребам сучасного сільського господарства. The publication analyzes the filmy types of wheat. Flax wheat is characterized by a high nutritional value: a high content of protein, fiber and other nutrients; environmental cleanliness: does not require the use of chemical pesticides and herbicides. The genetic potential of durum wheat makes them a valuable tool for the selection of new wheat varieties that will meet the needs of modern agriculture.