Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2343
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГулак, А. Т.-
dc.contributor.authorGulak, A. T.-
dc.date.accessioned2019-05-24T10:10:00Z-
dc.date.available2019-05-24T10:10:00Z-
dc.date.issued2017-10-30-
dc.identifier.citationГулак А. Т. Стилистическая структура образа Пьера Безухова в романе Л. Толстого "Война и мир" / А. Т. Гулак // Русская филология : науч. журн. / Харьков. гос. пед. ун-т имени Г. С. Сковороды. – Харьков : ХГПУ, 2017. – № 3 (62). – С. 3–11.uk_UA.UTF-8
dc.identifier.issn2312-1572-
dc.identifier.urihttp://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2343-
dc.description.abstractУ статті розглядаються стилістичні прийоми побудови образу персонажу в романі Л. Толстого «Війна і мир». Установлюється, що складна побудова образу П’єра Безухова здійснювалась через застосування нових прийомів психологічного аналізу і нових мовностилістичних принципів втілення особистості. В статье рассматриваются стилистические приемы построения образа персонажа в романе Л. Толстого «Война и мир». Утверждается, что сложное построение образа Пьера Безухова осуществлялось через применение новых приемов психологического анализа и новых стилистико-речевых принципов воплощения личности. The article deals with the stylistic devices of constructing of the character’s image in Leo Tolstoy’s novel “War and Peace”. It is asserted that the constructing of the character’s image was accomplished by means of new methods of psychological analysis and new principles of verbal embodiment of an individual. The inner state of the character is depicted not only from the position of authorial omniscience, but also through the involvement of the subject's sphere of the character, through his internal monologues, presented mostly in the form of free indirect discourse. Besides, the feelings of the character are also represented metonymically - through expressive poses, gestures, movements. A significant role in the individualization of the main characters is played by symbolic images depicting the most important stages in the spiritual development of the heroes.uk_UA.UTF-8
dc.language.isoukuk_UA.UTF-8
dc.publisherХГПУ имени Г. С. Сковородыuk_UA.UTF-8
dc.subjectобраз персонажаuk_UA.UTF-8
dc.subjectП’єр Безуховuk_UA.UTF-8
dc.subjectвільний непрямий дискурсuk_UA.UTF-8
dc.subjectвнутрішній монологuk_UA.UTF-8
dc.subjectекспресивно-драматичні формиuk_UA.UTF-8
dc.subjectобраз персонажаuk_UA.UTF-8
dc.subjectПьер Безуховuk_UA.UTF-8
dc.subjectсвободный косвенный дискурсuk_UA.UTF-8
dc.subjectвнутренний монологuk_UA.UTF-8
dc.subjectэкспрессивно-драматические формыuk_UA.UTF-8
dc.subjectcharacter’s imageuk_UA.UTF-8
dc.subjectPierre Bezukhovuk_UA.UTF-8
dc.subjectfree indirect discourseuk_UA.UTF-8
dc.subjectinner monologueuk_UA.UTF-8
dc.subjectexpressive and dramatic formsuk_UA.UTF-8
dc.titleСтилистическая структура образа Пьера Безухова в романе Л. Толстого "Война и мир"uk_UA.UTF-8
dc.title.alternativeСтилістична структура образу П'єра Безухова в романі Л. Толстого "Війна і мир"uk_UA.UTF-8
dc.title.alternativeStylistic structure of Pierre Bezukhov’s image in L. Tolstoy’s novel "War and Peace"uk_UA.UTF-8
dc.typeArticleuk_UA.UTF-8
Appears in Collections:Кафедра світової літератури



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.