Матеріали наукових конференцій викладачів

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 74
  • Документ
    АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА, ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ ТА ГЕОГРАФІЇ (до 300-річчя з дня народження Г. С. Сковороди)
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-18)
    Збірник містить статті науково-педагогічних працівників, аспірантів і викладачів закладів середньої освіти, присвячені актуальним проблемам методики навчання історії, правознавства, громадянської освіти та географії. Увага авторів зосереджена на різних аспектах навчання в умовах пандемії COVID-19 і повномасштабної збройної агресії РФ проти України; використанні традиційних та інноваційних методів навчання; ролі історії та інших гуманітарних/суспільних дисциплін у формуванні громадянської свідомості і національно-патріотичному вихованні. The collection contains articles by researchers, postgraduate students and teachers of secondary education institutions on topical issues of teaching methods in history, law, civics and geography. The authors' attention is focused on various aspects of teaching in the context of the COVID-19 pandemic and Russia's full-scale armed aggression against Ukraine; the use of traditional and innovative teaching methods; the role of history and other humanities/social sciences in shaping civic consciousness and national-patriotic education.
  • Документ
    СЛОВ’ЯНСЬКА ГУМАНІТАРИСТИКА В АКТУАЛЬНИХ ДОСЛІДНИЦЬКИХ ПАРАДИГМАХ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2024-05-23)
    У «Матеріалах» уміщено доповіді українських та болгарських мовознавців, літературознавців, істориків, педагогів-методистів, аспірантів, магістрантів, які взяли участь у ІV Міжнародній славістичній конференції, присвяченій пам’яті святих Кирила й Мефодія, що відбулася в Харкові 23 травня 2024 року. Питання наукового обговорення висвітлюють основні напрями сучасних досліджень у мовознавстві, літературознавстві, дидактиці. Для науковців, викладачів, здобувачів вищої освіти всіх рівнів, учителів. The "Materials" contain reports of Ukrainian and Bulgarian linguists, literary critics, historians, methodologists, postgraduate and undergraduate students who took part in the IV International Slavonic Conference dedicated to the memory of Saints Cyril and Methodius, held in Kharkiv on 23 May 2024. The issues of scientific discussion highlight the main directions of modern research in linguistics, literary studies, and didactics. For scholars, lecturers, students of all levels of higher education, teachers.
  • Документ
    ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-14)
    У збірнику відображено тези II Всеукраїнської науково-практичної конференції, метою якої було об’єднання українських науковців для обговорення актуальних проблем цифровізації освіти і науки; обмін досвідом та науковими розробками, презентування своїх новаторських ідей, які можуть привернути увагу широкого кола фахівців і стати предметом дискусії. Матеріали стануть у пригоді науковцям, учителям, докторантам, аспірантам, викладачам закладів вищої освіти, практичним працівникам у галузі освіти. The collection reflects the abstracts of the II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, which aimed to bring together Ukrainian scientists to discuss topical issues of digitalisation of education and science; exchange of experience and scientific developments, presentation of their innovative ideas that can attract the attention of a wide range of specialists and become the subject of discussion. The materials will be useful for scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, teachers of higher education institutions, and practitioners in the field of education.
  • Документ
    ОСВІТА ДОРОСЛИХ: СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ, УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
    (Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08)
    У збірці висвітлено актуальні проблеми освіти дорослих як складової розвитку людського капіталу в умовах глобалізаційних та євроінтеграційних процесів, обґрунтовано теоретико-методологічні засади і розкрито досвід організації навчання дорослих в Україні, розкрито особливості андрагогіки як субдисципліни педагогічної науки, окреслено тенденції професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації педагогів та андрагогів, схарактеризовано освітні потреби різних категорій дорослого населення. Збірка адресована науковцям, науково-педагогічним працівникам, здобувачам вищої освіти, усім, кого цікавлять питання безперервного навчання та освіти дорослих. The collection highlights topical issues of adult education as a component of human capital development in the context of globalisation and European integration processes, substantiates theoretical and methodological foundations and reveals the experience of organising adult education in Ukraine, reveals the features of andragogy as a subdiscipline of pedagogical science, outlines trends in professional training, retraining and advanced training of teachers and andragogues, and describes the educational needs of different categories of the adult population. The collection is addressed to scientists, research and teaching staff, higher education students, and all those interested in lifelong learning and adult education.
  • Документ
    Аргументи сучасної філології: історична та індивідуальна пам’ять
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18)
    Феномен історичної пам’яті набуває значення в 2023-2024 році у процесах активного формування шкали цінностей навколо дилеми війна / мир як спроби передати переосмислену інформацію про дефекти «постколоніального» минулого, яке є спільним у самоідентифікації цивілізованого індивіда, що сприймає «життя» як благо. Події 2022-2023 рр. доводять, що світ «ущільнився», планета стала «маленькою» та «єдиною», оскільки представники різних країн і національностей зараз отримують «спільний» досвід негативного кровопролиття та тяжіння до гуманних наративів. Високий темп життя та сучасні технічні можливості комунікацій переводять у «історію» навіть «вчорашній» день. Історична пам’ять віддзеркалює історичну свідомість та історичне підсвідоме, які утворюються на ґрунті індивідуальної пам’яті кожної окремої людини, досвід якої (емоції, деформації, забарвленість, артистизм, екологічна зорієнтованість) є дуже важливими в демократії ХХІ століття. 2024 рік є 10 річницею початку війни в Україні – анексією Криму. Кримські татари є народом, який дуже постраждав від утисків імперії Росії упродовж більше ніж 500 років. У зв’язку з цим пропонуємо розглянути вияви історичної та індивідуальної пам’яті в мові, літературі, історії, кінематографі, педагогіці, соціології, психології у різних типах дискурсу. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів гуманітарних закладів вищої освіти та вчителів загальноосвітніх шкіл. The phenomenon of historical memory acquires importance in 2023-2024 in the processes of active formation of the value scale around the war / peace dilemma as an attempt to convey reinterpreted information about the defects of the “post-colonial” past, which is common in the self-identification of a civilized individual who perceives “life” as a good. . The events of 2022-2023 prove that the world has “densified”, the planet has become “small” and “one”, as representatives of different countries and nationalities now have a “shared” experience of negative bloodshed and attraction to humane narratives. The high pace of life and modern technical capabilities of communications turn even “yesterday's” into “history”. Historical memory reflects the historical consciousness and the historical subconscious, which are formed on the basis of the individual memory of each individual person, whose experience (emotions, deformations, coloring, artistry, ecological orientation) is very important in the democracy of the 21st century. 2024 is the 10th year since the beginning of the war in Ukraine — the annexation of Crimea. The Crimean Tatars are a people who suffered greatly from the oppression of the Russian Empire for more than 500 years. In this regard, we propose to consider the manifestations of historical and individual memory in language, literature, history, cinematography, pedagogy, sociology, psychology in various types of discourse. For scientists, teachers, doctoral students, graduate students, students of humanitarian institutions of higher education and teachers of secondary schools.